Berceanu a inaugurat cu grabire cele 16 poduri reconstruite pe Milcov

 

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a inaugurat, vineri, impreuna cu prefectul de Vrancea si cativa parlamentari PDL, podurile de peste raul Milcov, distruse in urma inundatiilor din 2005 si reconstruite cu 40 de milioane de euro, din care peste 32 de milioane finantare europeana.

Este vorba despre 16 poduri reconstruite si unul reabilitat pe DN2M Focsani-Odobesti-Andreiasu de Jos, din comunele vrancene Brosteni, Mera si Reghiu. La eveniment, ministrul a fost insotit de Dorina Tiron, directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, de Ion Oprea, prefectul de Vrancea si de parlamentarii PDL Sorina Placinta si Alin.

Oamenii din zona l-au “prins” insa pe ministru si i-au cerut sa le asfalteze si drumul national DN2M Focsani-Odobesti-Andreiasu, reclamand ca \”podurile sunt de Uniunea Europeana, iar drumul de Evul Mediu”. “Daca mai mergeti putin pe acest drum, nici pantofii in picioare nu ii mai tineti\”, i-a spus un localnic lui Berceanu. El s-a scuzat cu vesnica lipsa de fonduri, spunand ca prioritatea sa a fost refacerea bazei drumului afectat de inundatii. \”La acel moment s-a facut un proiect de refacere completa, de circa 96 de milioane de euro. Neavand la dispozitie bani decat pentru aceste lucrari, s-a decis sa se refaca doar ce inseamna baza drumului, adica aparari de maluri, torenti si mai ales podurile. Toata aceasta chestiune a costat aproape 40 milioane euro. In continuare, vom incerca sa gasim solutiile financiare. Nu mai avem ISPA, dar sunt alte programe, pentru a continua si a reface imbracamintea asfaltica\”, a explicat Radu Berceanu, inainte de a pleca sa viziteze si lucrarile de pe DN 2 D Focsani – Targu Secuiesc.

Lucrarile de reconstruire a infrastructurii afectate de inundatiile din iulie – august 2005 au beneficiat de finantare ISPA, aportul financiar al Romaniei fiind de numai 5,8 milioane euro. Executia lucrarilor a fost facuta de companiile Vega 93 si Arcada Company, din Galati.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.