Boagiu gireaza fuzionarea aeroporturilor Arad si Timisoara

 

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, a anuntat vineri, la Arad, posibila fuziune a aeroporturilor din Timisoara si Arad intr-o singura companie – Compania Aeroportuara Banat, cu sediul la Timisoara. Conducerea Aeroportului International din Timisoara a anuntat in urma cu doua saptamani ca vrea sa preia infrastructura aeroportului din Arad pe motiv ca ‘sta nefolosita” si ar fi necesara aerogarii timisorene, iar in acest sens elaboreaza un studiu de oportunitate pentru infiintarea noii companii.

 

Potrivit ministrului Anca Boagiu, dupa modelul unificarii aeroporturilor Baneasa si Otopeni din Bucuresti, MTI analizeaza posibilitatea de a se realiza acelasi lucru si cu aeroporturile din Timisoara si Arad, care vor forma Compania Aeroportuara Banat cu sediul central la Timisoara. “La nivelul ministerului se analizeaza posibilitatea unificarii, pe modelul Otopeni- Baneasa, a celor doua aeroporturi din Timisoara si Arad intr-o companie cu o conducere unica, ce va ramane pe Aeroportul International “Traian Vuia” din Timisoara. Fiecare din cele doua aeroporturi va avea conducere proprie, va trebui sa realizeze profit si sa se dezvolte in viitor”, a spus Anca Boagiu vineri, la Arad. Ea a inaugurat terminalul non-Schengen al aeroportului, deschis doar curselor interne, deocamdata, pana la aderarea Romaniei la Spatiul Schengen.

Reamintim ca ministrul a recertificat de curand Aeroportul Arad ca aeroport international.

Conducerea Aeroportului International din Timisoara a anuntat in urma cu doua saptamani ca vrea sa preia infrastructura aeroportului din Arad, pe motiv ca ‘sta nefolosita” si ar fi necesara aerogarii timisorene. Directorul Cornel Samartinean a declarat ca elaboreaza un studiu de oportunitate privind infiintarea Companiei Aeroportuare Banat, care sa inglobeze cele doua aeroporturi, precizand ca nu a discutat nici cu conducerea Aeroportului Arad, nici cu oficiali din Ministerul Transporturilor.

Anul trecut, Aeroportul din Timisoara a fost tranzitat de 1.136.000 de pasageri, in timp ce Aradul a avut un flux de doar 13.257 de pasageri. ‘Aeroportul din Timisoara are o infrastructura destul de solida si valabila. Insa ea ar trebui extinsa, pentru a putea face fata tuturor solicitarilor de operare pe Aeroportul Timisoara. Suntem intr-o faza finala a studiului de oportunitate pentru a incerca o colaborare cu Aeroportul din Arad. Incercam si analizam oportunitatea chiar de preluare a aeroportului, tinand cont ca la Arad exista o infrastructura care nu e folosita aproape deloc. Si e pacat sa fie aproape de noi o infrastructura nefolosita. E o gandire, si incercam sa o punem in practica’, a argumentat Samartinean. El sustine ca Aeroportul Arad ar putea fi folosit la preluarea unor curse care opereaza pe Aeroportul din Timisoara si la transportul de marfa. El recunoaste insa ca acest lucru va fi posibil doar dupa construirea autostrazii dintre cele doua municipii.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.