Boagiu l-a demis pe seful CFR Calatori


 

Ministrul Anca Boagiu l-a demis, miercuri, pe Liviu Pescarasu din functia de director general la CFR Calatori, dupa ce Corpul de Control a descoperit nereguli in derularea licitatiei pentru \”Repararea automotoarelor seria 700, 900, 1000\” de catre companie.

 

Concret, “s-a lucrat” la fundamentarea pretului pentru respectiva achizitie, insa inspectorii au descoperit si absenta avizelor de la autoritatile in domeniu pentru documentatia tehnica, conform procedurilor. In aceste conditii, procedura de achizitie publica a fost blocata, iar ministrul Anca Boagiu a solicitat Consiliului de Administratie al CFR Calatori sa evalueze mentinerea in functie a tuturor persoanelor care, conform raportului Corpului de Control, au fost depistate ca fiind implicate. Procedura stabilita pentru aceasta achizitie publica era acordul-cadru, potrivit anuntului de participatie publicat pe e-licitatie pe 23 iunie. Valoarea pentru acordul-cadru era estimata intre 3,7 milioane lei si 42,3 milioane lei, fara TVA. \”Frecventa si valoarea contractelor ce vor fi atribuite: primul contract se va incheia cu valabilitate 31.11.2011 urmand ca celelalte contracte sa se incheie la un interval de 6 luni\”, se arata in anuntul de participare.

“Nu voi tolera in minister, sau la oricare dintre unitatile din subordine, derularea de proceduri de achizitie care nu respecta regulile de transparenta si libera concurenta. (…) La oricare alta unitate din subordine voi sesiza astfel de probleme, nu voi ezita sa iau masuri similare si sa sesizez institutiile abilitate ale statului”, a avertizat ministrul Boagiu.

 

Opt capete taiate

Acesta este al optulea “cap” taiat de ministrul Transporturilor in mandatul sau. Reamintim ca, la inceputul lunii septembrie 2010, doi sefi din CNADNR, Roxana Moise – director general adjunct pe proiecte cu finantare externa- si Adrian Ionescu – director coordonator proiecte autostrazi – au demisionat din functie, cu cateva minute inainte ca Anca Boagiu, sa depuna juramantul de ministru al Transporturilor. Stiau, probabil, ca vor fi demisi. Dupa nici o luna, sefa Transporturilor i-a demis pe Iancu Craciunoiu, directorul general al Autoritatii Rutiere Romane (ARR), si pe Daniel Patentasu, directorul general al Registrului Auto Roman (RAR), “pentru lipsa de implicare in efectuarea controalelor eficiente pentru asigurarea sigurantei traficului”. De fapt, cei doi nu au avut nicio reactie in pivinta accidentului de la Tulcea, produs la inceputul lunii octombrie 2010, cand un autobuz cu 76 de oameni s-a rasturnat pe un dig din Tulcea, care face legatura cu zona industriala a orasului.

Urmatorul cap taiat a fost al Dorinei Tiron, directorul general al CNADNR, in locul ei numindu-l interimar pe Liviu Costache, director coordonator de proiecte de autostrazi in cadrul Companiei. Din decembrie, Daniela Draghia este director general al Companiei de Drumuri.

Pe 1 mai a.c., Boagiu l-a demis pe Gavrila Manaila, directorul Sucursalei Regionale de Cai Ferate Bucuresti, dupa ce trenurile din Gara de Nord catre litoral si munte au avut intarzieri de pana la o ora. Lucrarile de inlocuire a celui mai solicitat macaz din gara au facut ca 15 trenuri sa inregistreze in total intarzieri de 580 de minute.

Silvia Ciobanovschi, sefa Directiei proiecte din fonduri externe rambursabile din cadul CNADNR, a fost inlocuita din functie, dupa ce DNA a pus-o sub acuzare pentru luare de mita.

Magda SEVERIN

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.