Bulevardul Aviatorilor, de la piatra cubica la asfalt

Alina Roman, directorul Administratiei Strazilor din Bucuresti, anunta darea in folosinta, pe 1 iulie, a primului tronson asfaltat din Bulevardul Aviatorilor, artera ce va scapa de piatra cubica, mai putin in zona din jurul Monumentului Aviatorilor, a bretelelor si a trotuarelor, unde vor fi refolosite borduri si piatra de granit.

“Soferii care tranziteaza Bd Aviatorilor vor circula pe asfalt, dinspre Piata Charles de Gaulle pana in dreptul restaurantului Pescarus, incepand de joi, 1 iulie. Traficul se va desfasura in ambele sensuri, fara sa fie restrictionat complet, astfel: dinspre Piata Charles de Gaulle pe sensul de iesire din Bucuresti, se vor asigura doua benzi de circulatie, iar dinspre restaurant Pescarus, spre centrul Capitalei, se va circula pe o singura banda. In continuare, pana la Parcul Bordei, se va mai circula o perioada pe piatra cubica”, precizeaza Roman.

Tot de joi se inchide jumatatea de bulevard dinspre restaurant Pescarus spre Pta Charles de Gaulle, pentru decopertare. Tronsonul II avizat pentru reabilitare, cuprins intre Piata Charles de Gaulle si Piata Victoriei, va fi, de asemenea, refacut cu asflat. Potrivit directorului Roman, nu va fi complet inchis circulatiei auto, ci se vor asigura cate doua benzi pe sens.

Reamintim ca Ministerul Culturii si Patrimoniul National si-a dat acordul,  pe 2 iunie, in urma intrunirii plenului Comisiei Nationale a Monumentelor Istorice, asupra turnarii de mixtura astfaltica pe calea de rulare a urmatoarelor artere din centrul Capitalei: Bd. Aviatorilor – Piata Charles de Gaulle – Bd. Mircea Eliade – Bd. C-tin Prezan. Acordul se refera strict la calea de rulare cu trafic intens, mai putin zona din jurul Monumentului Aviatorilor, bretelele si trotuarele, cu mentiunea ca trebuie folosite numai borduri din granit. Una din conditiile avizarii este intocmirea unui studiu istoric, insusit de un specialist/expert atestat de MCPM, prin care sa se identifice valoarea culturala a zonei.

 

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.