Centura Sibiului, testata cu paharul cu apa de Emil Boc

 

Premierul Emil Boc a inaugurat, miercuri, centura ocolitoare a municipiului Sibiu, cu obisnuitul test al drumului la volanul unui autoturism Dacia Duster, pe bordul caruia a pus un pahar cu apa. La finalul celor 20,8 km parcursi, el a aratat paharul din care nu s-a varsat nicio picatura, ceea ce demonstreaza ca soseaual este bine realizata. La scurt timp dupa plecarea premierului, pe centura Sibiului a fost deschisa circulatia rutiera.

\”Primul test de folosinta a trecut, pentru ca nu s-a varsat nicio picatura de apa din paharul de pe bord, acum sa vedem cum va trece si testul final. Are garantie doi ani si orice defectiune va fi remediatã, dar sper ca nu va fi cazul, pe banii constructorului. Sper ca si sibienii sa beneficieze de liniste incepand de astazi. Toti cei care mergem spre Bucuresti sau spre Ardeal sa avem o economie de timp si de bani, vom consuma mai putin combustibil cand vom trece pe aceasta ruta. Este un prim inceput pe autostrada de pe Coridorul IV si sa speram ca ea va ajunge si la Constanta, acolo unde este destinatia finala a Coridorului IV\”, a spus premierul Boc.

Varianta ocolitoare a Sibiului are 20,8 km, dintre care 17,2 km in regim de autostrada – parte din Culoarul IV European, care va face legatura intre Constanta si Nadlac. Cei 20,8 kilometri ai soselei de centura sunt impartiti in doua tronsoane, primul fiind realizat de consortiul Geiger-Boegl-Comtram, iar cel de-al doilea de catre Vectra Service din Brasov.

Lucrarile au inceput in primavara anului 2003, iar in toamna anului 2006 ar fi trebuit sa fie incheiate. La termenul de finalizare insa, doar 40% din centura ocolitoare era gata si, din cauza intarzierilor prea mari si a depasirii costurilor prevazute in contract, Ministerul Transporturilor a reziliat, in octombrie 2006, contractul cu constructorul initial al centurii, firma italiana Todini Construtioni Generali. In mai 2007 a fost incheiat un nou contract de construire, termenul fiind aprilie 2011.

Autoritatile din Sibiu au cerut insa in repetate randuri ca termenul sa fie devansat, iar centura sa fie data in folosinta la finalul anului 2010.

In realizarea variantei ocolitoare a Sibiului s-au investit, din fondurile europene ISPA si ale Guvernului Romaniei, aproximativ 100 de milioane de euro, din care 14 milioane de euro au costat exproprierile.

 

Tara cu sosele ocolitoare

Emil Boc a sustinut ca anul viitor Guvernul \”va mai finaliza, cu siguranta, partea de la Arad la Timisoara si centura Aradului, Cernavoda-Constanta si centurile ocolitoare ale municipiului Constanta, care reprezinta pasi importanti pe drumul acestei autostrazi\”. \”Tot in materie de centuri ocolitoare, vreau sa spun ca ele aduc dezvoltare economica. Am terminat centura Ploiestiului, centura Timisoarei, centura Lugojului. Anul viitor va fi finalizata centura Constantei, centura Iasului, centura Sucevei, centura Clujului – o parte va fi terminata chiar anul acesta. De asemenea, vor fi incepute alte lucrari de acest fel, ca o dovada ca acest Guvern reuseste sa-si orienteze banii spre investitii\”, a spus el.

Premierul a transmis apoi \”tuturor romanilor\” care este, de fapt, \”miza reformei\” pe care a inceput-o: \”Miza este aceea de a moderniza aceasta tara. (…) Marea schimbare pe care o face acest Guvern este sa incercam sa consumam cat producem, iar banii, cei din imprumut, sa-i ducem spre dezvoltare si spre locuri de munca, daca vom reusi sa mentinem acest ritm al reformelor. Sa nu cadem in patimi populiste, la fel cum a fost anul 2008 cand s-au dat tot felul de drepturi salariale, de pensii, de drepturi sociale fara acoperire. Daca nu vom mai cadea in asemenea patimi ale populismului, aceasta tara are o sansa sa se dezvolte. (…) Pentru ca dovada este acum clara: in doi ani s-au terminat 116 km de autostrada sau de drumuri in regim de autostrada: 54 km la Autostrada Transilvania, aproape 17 km aici, la Sibiu, 20 km inaugurati astazi la Bucuresti, 14 km la Ploiesti, centura ocolitoare, 14 km la Timisoara, care sunt in functiune si merg. Este o medie de 58 km de autostrada pe an. Ganditi-va ca Romania, inainte de Autostrada Transilvania, avea 260 km de autostrada. Noi am facut, in doi ani, 116 km. Daca era o medie de 58 km de autostrada pe an, va dati seama unde era Romania astazi? Macar dupa Revolutie daca s-ar fi facut acest lucru. A fost posibil pentru ca banii i-am dus spre investitii, spre dezvoltare. Si acest lucru il vom face si in viitor, pentru ca este singura sansa prin care Romania se poate dezvolta. Bani pentru infrastructura care aduc locuri de munca, si de acolo impozite, taxe care ne asigura plata salariilor, a pensiilor si a celorlalte drepturi de care avem nevoie”, a spus premierul.

 

Klaus Johannis, marele absent al evenimentului

Marele absent al evenimentului a fost primarul Sibiului, Klaus Johannis, despre care Emil Boc s-a grabit sa spuna, intrebat de jurnalisti daca a fost invitat, ca “este binevenit si dl. Johannis”. “Este binevenit orice sibian aici. Nu am refuzat pe nimeni. Am anuntat public ca vin la Sibiu cred ca de vreo doua luni de zile. (…) Niciun sibian nu cred ca este nevoie sa fie invitat la el acasa. Cred ca este culmea, cand este la el acasa, sa fie invitat de cineva. Cred ca toata lumea sau cineva care are interes si doreste sa fie aici este binevenit si nu am refuzat pe nimeni. Si nu o sa refuzam. Ii salut pe toti. Oricum, salut si conducerea orasului si a judetului, cu toata consideratia”, a raspuns premierul.

Emil Boc i-a felicitat apoi pe toti cei care au contribuit la realizarea soselei: \”Dl. Ministru (Radu Berceanu, fostul ministru al Transporturilor, n.r.), prin toate calitatile pe care le-a avut, prefectul, parlamentarii de Sibiu – care au fost si sunt si niste sustinatori -, dar si oameni care in permanenta ne-au tinut mintea treaza sa finalizam centura Sibiului, si nu in ultimul rand, constructorul, care s-a tinut de cuvant si a terminat la timp aceasta lucrare extrem de importanta pentru Romania, dar, cu siguranta si pentru Sibiu. Spun acest lucru pentru ca am fost primar si stiu ce inseamna sa ai o centura finalizata intr-un oras pentru ca numai asa poti sa descongestionezi traficul din zona respectiva\”, a mai spus primul ministru.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.