Directorul RATB cere, de doua ori pe luna, majorarea pretului calatoriei

 

Adrian Crit, directorul general al RATB, a declarat, miercuri, ca solicita municipalitatii Bucurestiului din doua in doua saptamani majorarea tarifelor calatoriei cu mijloacele de transport in comun. O cerere de crestere a tarifului cu 40% a fost depusa inca din toamna, insa seful Regiei a tot fost amanat. Tariful calatoriei a ramas intepenit la 1,3 lei de mai bine de 3 ani, mai precis din februarie 2008, iar aprobarea ar duce la cresterea costului acesteia la 1,8 lei.

 

\”Noi solicitam inca de anul trecut majorarea tarifului. Daca in acest an nu se va intampla nimic, la anul va fi si mai greu. Este o ambitie a mea sa fac aceasta solicitare municipalitatii din doua in doua saptamani, si am argumente in acest sens: pretul combustibilului a crescut cu 25 de procente in ultimul an, in timp ce salariile nu au inregistrat aceasta crestere, iar din garantie au iesit inca 500 de vehicule Mercedes, crescand astfel costurile de mentenanta\”, a spus Adrian Crit.

Sansa lui este ca Guvernul s-a angajat, conform memorandumului cu FMI, ca va modifica legislatia, pana la sfarsitul lunii august, pentru a majora pretul biletelor de metrou, ale CFR Calatori si ale transportului public de suprafata din Bucuresti.

Seful RATB sustine ca institutia pe care o conduce ar trebui sa aiba un buget anual pentru reinnoirea parcului circulant, pentru a putea reduce costurile de intretinere. \”Trebuie sa avem un buget de reinnoire a parcului circulant, iar acest lucru nu inseamna ca trebuie sa cumperi odata 1.000 de vehicule ci sa ai o cota de 10%, in fiecare an, astfel incat la sfarsitul celor 10 ani sa ai un parc nou de vehicule\”, a explicat Adrian Crit. Parcul circulat al RATB este alcatuit din 850 de autobuze, 350 de tramvaie si 195 de troleibuze. \”Stam bine in domeniul autobuzelor, dar destul de prost la parcul de tramvaie. Avem in circulatie zilnic 850 de autobuze, 350 de tramvaie si 195 de troleibuze, aceasta fiind cererea in momentul de fata. Ne adaptam cererii pentru ca dorim sa nu avem costuri inutile. Gradul de incarcare de 3 calatori pe metru patrat la ora de varf nu depaseste circa 50 de persoane/vechicul, ceea ce inseamna ca toate locurile sunt ocupate si mai sunt inca 50 de calatori in picioare, in conditiile in care capacitatea maxima este de 100 de persoane. Oricum, este comparabil cu ceea ce se intampla in capitalele europene\”, a spus seful RATB.

RATB vrea sa lanseze cat mai repede carduri speciale pentru pensionari, care beneficiaza de tarife preferentiale, pentru a avea o mai buna evidenta a celor care le utilizeaza. Dupa eliminarea biletelor pe suport de hartie, utilizatorii mijloacelor RATB au la dispozitie mai multe modalitati de plata. \”Exista posibilitatea achizitiei unui card nominal de la un centru de vanzare online si incarcarea acestuia cu minim 15 lei sau cu un abonament, ceea ce inseamna ca persoanele nu trebuie sa achite costul suportului de card. Daca un client alege cardul nenominal trebuie sa achite costul suportului de card, de 3,70 lei daca acel card este de tip activ sau de 1,60 lei daca alege varianta unui card multiplu, care nu poate fi reincarcat. Apoi, mai exista cardul emis impreuna cu BCR\”, a explicat Adrian Crit.

 

 

Cat despre nivelul fraudei, seful RATB sustine ca este in jur de 30%, insa sistemul de validare electronica va da posibilitatea de monitorizare a numarului de calatori. El a mentionat ca RATB incaseaza lunar circa 20 de milioane de lei plus TVA, in conditiile in care exista zilnic aproximativ 2 milioane de calatori, dintre care circa 1,3 milioane de persoane au carduri active pentru plata calatoriei. Lungimea retelei de transport a RATB este de 738 km, iar cea a traseelor, de 1.896 km. RATB are in prezent 11.400 de angajati.

Magda SEVERIN

Foto: Jean-Mihai PALSU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.