Emil Boc invita China sa investeasca in autostrazi

Premierul Emil Boc a invitat oamenii de afaceri chinezi sa investeasca in Romania in proiecte care vor fi realizate prin Parteneriat Public Privat, cum sunt autostrazile Comarnic-Brasov si Sibiu-Pitesti. Oferta a fost lansata in cadrul intalnirii dintre premier si reprezentanti ai statului chinez, cu ocazia noului an chinezesc. Reamintim ca o invitatie similara a fost lansata oficialilor chinezi si de catre primarul general Sorin Oprescu, in speranta ca va reusi sa construiasca autostrada suspendata.

Emil Boc le-a propus oamenilor de afaceri din China sa investeasca si in hidrocentrale, centuri ocolitoare, aeroporturi, spitale, lucrari de irigatie si in mediu, informeaza HotNews.

“Guvernul a reusit in partea finala a anului trecut sa adopte o lege extrem de importanta pentru ce inseamna dezvoltarea economica si pentru ce inseamna colaborarea cu partenerii de afaceri chinezi. Ma refer la legea Parteneriatului Public Privat, o lege care foloseste o alta oportunitate de dezvoltare, pentru ca exista bani de la buget – niciodata suficienti -, bani din fonduri europene – si acestia limitati -, dar exista o resursa extraordinara pe care tara o are de-aici inainte, pentru a fructifica initiativa privata si nevoia de modernizare a acestei tari in foarte multe domenii, punand impreuna nevoia de modernizare a tarii si cu sustinerea capitalului privat care isi cauta investitii intr-o tara precum Romania. De aceea, din domeniul energiei, de la hidrocentrale de amploare la cele de mai mica amploare la investitiile de infrastructura rutiera, de la centuri ocolitoare, daca e sa vorbim de Bucuresti, sau de autostrazi, Comarnic-Brasov, sau Sibiu- Pitesti, si alte tronsoane de autostrada, de la aeroporturi la spitale, la lucrari de irigatii sau la alte investitii din domeniul mediului, toate aceste domenii sunt deschise de-acum inainte pentru adevarate parteneriate si colaborari intre oamenii de afaceri din China si autoritatile publice nationale si locale din Romania”, a spus Emil Boc, la intalnirea cu oficialitatile chineze.

In final, el le-a facut oferta: “Profit de aceasta ocazie pentru a va lansa o oferta sau o invitatie, mai bine spus, deschisa, de prietenie de a participa la aceste priecte de modernizare a Romaniei. Sunteti bineveniti, aveti deschise usile ministerelor de resort, la ministerul economiei, dar si la alte ministere care gestioneaza astfel de proiecte… Sunt convins ca si la nivelul autoritatilor locale, consilii judetene, consilii locale, primarii, vom gasi aceeasi disponibilitate ca si pentru obiective de interes local sa dezvoltam parteneriatul nostru. Pentru ca aceste relatii economice sunt o continuare a excelentelor relatii politice, sociale, culturale pe care le avem de atata vreme”, a incheiat el.

Legea Parteneriatului Public Privat a fost publicata in Monitorul Oficial la 5 octombrie 2010. Autostrazile Comarnic-Brasov si Sibiu-Pitesti au mari probleme de finantare. Lucrarile de la tronsonul Comarnic-Brasov, de 55 km, au fost abandonate pe ultima suta de metri de consortiul Vinci-Aktor, motivand anul trecut lipsa fondurilor. Consortiul ar fi putut administra portiunea de autostrada pe o perioada de 30 de ani.

Cat priveste autostrada Sibiu-Pitesti, este singurul tronson din coridorul Coridorul IV Pan-european Nadlac-Constanta pentru care autoritatile nu au identificat surse de finantare.

Celelalte tronsoane vor fi realizate cu fonduri europene, insa finantarea pentru tronsonul Sibiu-Pitesti este foarte dificila, din cauza costurilor extrem de ridicate, estimate la circa 3 miliarde de euro. Romania a cerut finantare de la Comisia Europeana si pentru tronsonul Pitesti-Sibiu, insa nu a primit niciun raspuns favorabil in acest sens. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.