Eurostat – Institutul European de Statistică – anunță că volumul de retail din România a crescut cu 14% în luna septembrie faţă de septembrie 2016, fiind cea mai mare creștere din Uniunea Europeană.
Comparativ cu august 2017, volumul de retail a crescut cu 0,7%în septembrie în UE și cu 0,3% în zona euro.
Creșterea cu 0,7% a volumului de retail în UE pentru luna septembrie 2017, comparativ cu august 2017, se datorează creșterii cu 1,3% la vânzările pentru alimente, băuturi şi ţigări și cu 0,5% la produsele nealimentare, pe când combustibilul a scăzut cu 0,4%.
Cele mai mari creşteri ale volumului de retail au fost consemnate în Irlanda (+1,4%), danemarca și Luxemburg (+1,3%) și Franța (+1,2%), iar cele mai semnificative scăderi au fost observate în Marea Britanie (-2,2%), Croația (-1,9%) și Lituania (-1,0%).
În septembrie 2017, comparativ cu septembrie 2016, volumul de retail în zona euro din UE a crescut cu 3,7%. Creșterea cu 3,7% în UE pentru luna septembrie 2017, comparativ cu septembrie 2016, se datorează creșterilor cu 5,1% pentru produsele non-alimentare și 2,3% pentru alimente, băuturi şi ţigări, în timp ce vânzările pentru combustibilul auto au scăzut cu 0,6%.
Cele mai mari creşteri au fost consemnate în România (+14%), Malta (+9,8%) și Irlanda (+8,2%), în timp ce scăderi semnificative au fost observate în Luxemburg (-25,3%)