FORT crede Legea transporturilor un esec dorit de autoritati

 

Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) reclama ca Ministerul Transporturilor nu a reusit sa prezinte partenerilor de Dialog Social “nici macar antetul unui studiu de impact asupra noilor reglementari ce vor fi impuse prin proiectul de act normativ ce se doreste a fi noua si unica lege a transporturilor, de fapt un esec dorit”. Spre deosebire, toate celelalte tari care au implementat regulamentele europene, prin diferite acte normative de completare a legislatiilor nationale, au facut acest lucru, asa cum era si firesc.

 

Augustin Hagiu, presedintele FORT, denunta si faptul ca proiectul de act normativ a fost promovat de Ministerul Transporturilor “dupa modelul clasic”, in data de 9 august a.c., adica in vacanta parlamentara. “In toate statele Europei civilizate, un proiect de act normativ cu pretentii de noua lege a transporturilor este prezentat societatii civile cu cel putin 90 de zile inainte, avand note de fundamentare coerente si studiu de impact pe termen scurt, mediu si lung, si in nici un caz nu este promovat prin ordonanta in vacanta parlamentara”, precizeaza el.

Cat despre noile reglementari “ce ar fi trebuit sa apara, fiind atat de necesare tuturor”, Hagiu sustine ca “ele lipsesc cu desavarsire, fiind lasate cum numai in Romania se practica, la atitudinea si gandirea doamnei ministru, ce le doreste implementate prin norme”.

Pe de alta parte insa, Ministerul Transporturilor a avut grija “ca doua chestiuni extrem de importante pentru interesul si buzunarul unora” sa fie trecute inca din aceasta etapa in noul act normativ. “Prima se refera la investitii obligatorii pentru transportul de persoane, in cititoare de carduri in valoare totala la nivel national de aproape 200 milioane euro, bani ce vor umfla conturile celor ce se ocupa de mult cu astfel de chestiuni. O a doua prevedere pregateste “terenul” pentru ca baietii destepti din agricultura sa poata efectua transporturi cu mase ce depasesc maximul autorizat (40 tone pe toate drumurile europene), urmand ca ei sa circule cu peste 60 de tone in sezonul agricol, in total dezacord cu prevederile europene sau cu cele privind nediscriminarea si concurenta loiala intre agentii economici. Iata cum Ministerul Transporturilor pregateste o asa zisa lege unica si europeana lasand totul, mai putin interesele personale si financiare imediate, la “mana” normelor”, mai sustine presedintele FORT.

Augustin Hagiu este de parere ca actul normativ prezentat “este atat de slab incat a primit aviz negativ de la toti membrii Comisiei de Dialog Social din Ministerul Transporturilor”. Reamintim ca vineri a avut loc intrunirea comisiei. Patronatele din transporturi urmeaza sa solicite “reglementarea acestei situatii” printr-o scrisoare deschisa ce va fi adresata primului ministru. “Mentionam ca la acelasi tip de solicitare doamna ministru nu si-a exprimat niciun punct de vedere, tratand cu total dezinteres memoriul inaintat de catre patronate cu privire la retragerea proiectului”, mai reclama Augustin Hagiu.

Proiectul Ordonantei privind transporturile rutiere a fost postat pe site-ul MTI pe 8 august in dezbatere publica, pana la 18 august, iar propuneri si sugestii au trimis FNFAR (10 august), FORT (11 august), SFA Arad (12 august), URTP (15 august), Club Feroviar (12 si 15 august), CNSR (17 august), AJONTR (18 august), ATRP Vaslui (18 august) si Patronatul Expeditorilor (18 august).

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PALSU

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.