Liber pe tronsonul Chitila-Voluntari al centurii Bucuresti Nord

 

Cei 20 de km ai tronsonului Chitila-Voluntari din soseaua de centura Bucuresti Nord au fost inaugurati, miercuri, de premierul Emil Boc, chiar de Ziua Nationala, asa cum a promis, motiv pentru care constructorii au fost nevoiti sa lucreze non-stop in ultimele trei saptamani, pentru a scapa de penalizarea cu care au fost amenintati. Nici nu mai aveau vreo scuza, dupa ce ei insisi au fixat termenul de prelungire a lucrarilor prevazute pentru aceasta lucrare. Daca e mult sau putin cat a inaugurat premierul, numai soferii vor decide, insa e cert ca, dupa 10 ani de promisiuni, ceva s-a miscat in “usurarea” traficului rutier pe soseaua ocolitoare a Bucurestiului.

“Este un prim pas important in vederea finalizarii centurii Capitalei, iar lucrarile, evident, vor continua si anul viitor. (…) Repet, nu sunt multumit ca ea nu e finalizata, putea fi finalizata poate si mai repede cu zece ani. Dar noi am dat astazi 20 km in folosinta si sunt direct interesat ca in 2011 si 2012 sa finalizam capetele de centura care fac legatura cu A1 si cu A2. Adica, atunci cand vii de la Pitesti, sa intri pe centura Bucurestiului pentru a ajunge pe A2 spre Constanta, fara sa mai fii nevoit sa treci prin aglomerarile care astazi inca sunt, din nefericire, curente. Deci capetele de autostrada – e vorba de aproximativ 20 km, sunt prioritatea majora pentru Guvern, pentru a da Bucurestiului conectarea cu autostrada A1 si A2 si, dupa aceea, inelul de circulatie al Bucurestiului se va face prin parteneriat public-privat. Eu propun ca inelul de circulatie al Bucurestiului – care reprezinta o centura de 100 km – sa fie facut in regim de autostrada, prin parteneriat public-privat. Dar pana atunci, repet, sunt direct interesat ca partea aceasta dinspre Pitesti sa fie conexata cu drumul acesta, iar ce iese spre Constanta sa fie iarasi conexat, sa fie pe patru benzi de la Pitesti pana la mare”, a declarat primul ministru.

 

Emil Boc: 116 km de autostrada in 2 ani

Emil Boc nu a ratat momentul sa enumere kilometrii realizati in timpul mandatului sau pe soselele patriei: ”116 km de autostrada sau de drumuri in regim de autostrada au fost facuti in doi ani: 54 km la Autostrada Transilvania, 20 km la Bucuresti-Chitila-Voluntari, 14 km la centura Ploiestiului, 14 km la centura Timisoarei, 14 km la centura Sibiului, in regim de autostrada, deci o medie de aproximativ 58 de km de autostrada pe an, in 2009 si in 2010. Aceasta arata ca se poate, in Romania, sa se faca si autostrazi sau drumuri in regim de autostrada, daca exista o prioritizare a investitiilor”.

Premierul a facut si o trecere in revista a “conditiilor grele de criza” in care Guvernul este nevoit sa se descurce. “Chiar daca au fost conditii de criza, conditii grele, am reusit in acesti ani sa realizam 116 km de autostrada si de drumuri in regim de autostrada in Romania, iar aceasta investitie va continua si anul viitor. Cei care ne intreaba ce masuri anticriza a luat Guvernul, le dau un raspuns direct si pragmatic: investitia publica in infrastructura reprezinta cea mai importanta masura anticriza, pentru ca ea inseamna investitie in locuri de munca, ea inseamna investitie in modernizarea acestei tari si, dupa cum ati vazut, cam 260 de km de autostrada – daca nu avem in vedere cei facuti prin Autostrada Transilvania – s-au facut in Romania pana acum. In doi ani s-au facut 116. Asta a demonstrat ca stim sa ducem bani spre investitii si spre dezvoltare si tot efortul pe care romanii il fac astazi ca sa cheltuim atat cat producem este pentru a avea mai multi bani pentru dezvoltarea acestei tari. Daca vom da mai multi bani pentru dezvoltare, o vom duce mai bine in viitor. Daca vom face cu banii tarii doar pomeni electorale, asa cum s-a facut in 2008, tara nu se va dezvolta. De altfel, tot in acest an, pe langa aceste lucrari de infrastructura, sunt 620 km de drumuri nationale reabilitate care, practic, ajuta la modernizarea acestei tari si reprezinta o prioritizare a lucrarilor de infrastructura in aceasta tara”, a conchis Boc.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.