Magistrala Buzesti-Berzei-Uranus va trece pe sub Palatul Parlamentului

 

Primarul general Sorin Oprescu a anuntat, vineri, inceperea lucrarilor de construire a magistralei Nord-Sud a Capitalei, calificand-o drept \”cea mai mare operatiune urbana din ultimii 20 de ani”. Este vorba despre strapungerea Buzesti – Berzei – Uranus, o artera noua cu cate trei benzi de circulatie pe sens, ce va lega Piata Victoriei de Piata Cosbuc, pe sub Palatul Parlamentului, facilitand traversarea cu masina in doar 20 minute. Practic, acest bulevard va fi un nou Magheru. Primaria Municipiului Bucuresti a achitat 29 de milioane de euro proprietarilor celor 89 de imobile care se afla pe traseul diametralei, insa au mai ramas sase \”asa-zise monumente istorice, pentru care cateva ONG-uri protesteaza, desi doar peretii mai sunt de ele\”, spune edilul-sef.

Lucrarile au inceput, de fapt, in martie, cu largirea Strazii Berzei pe portiunea cuprinsa intre Calea Plevnei si Str. Grigore Cobalcescu. Din acest motiv, circulatia rutiera a fost inchisa pe acest tronson. Investitia va fi realizata in trei etape: primul tronson este Buzesti – Vasile Parvan, al doilea, Vasile Parvan – Piata de flori George Cosbuc iar al treilea, de la Piata George Cosbuc pana la Gara Progresul.

Sorin Oprescu a precizat ca a cazut la intelegere cu Patriarhia si cu Camera Deputatilor pentru largirea soselei in zona Podului Hasdeu si intrarea pe sub Dealul Parlamentului, cu o strapungere pe sub constructiile speciale ale Armatei si iesirea in apropierea Pietei Cosbuc. Adancimea tunelului va fi de aproximativ 37 de metri. “Deschidem diametrala care porneste de la Piata Victoriei si se termina la Piata George Cosbuc. Se va putea parcurge in 20 de minute, pe sub dealul Parlamentului, cu iesire la Piata Cosbuc. Tudor Vladimirescu este amenajat, mai raman cateva amenajari de facut intr-o intersectie mare la capatul lui, cu Uranus. Prima etapa a inceput cu amenajarea Berzei de la Piata Victoriei pana la strada Occidentului, unde linia de tramvai si strada vor fi terminate in acest an. Este un bulevard cu cate 3 benzi pe sens, cu 2 linii de tramvai. Urmeaza segmentul din Berzei, de la Calea Grivitei, pana la Vulcanescu. In zona intersectiei Berzei cu Vulcanescu se creeaza o strada noua – strada Garii de Nord -, care iese direct in Dinicu Golescu, in fata Ministerului Transporturilor. In acest fel, castigam si viteza in circulatia autovehiculelor, care vor putea merge cu 20-30 km la ora si vor putea parcurge distanta nord-sud, adica aproximativ 12,5 km, in maximum 15 minute”, a anuntat Oprescu.

Primarul general a mai mentionat ca pana la sfarsitul acestui an va fi finalizat tronsonul magistralei cuprins intre zonele Stirbei Voda si Vasile Parvan, precum si cel cuprins intre Piata Victoriei pana la Occidentului. “Stiu ca exista multe critici ale filosofilor in administrarea rutiera a Capitalei, care vorbesc de cercuri. Circulatia se face pe cercuri. Da, asa este, dar noi nu avem posibilitatea in acest moment sa o facem decat pe un singur inel, inelul principal, care va fi inchis odata cu finalizarea pasajului Basarab. Urmeaza apoi inelul median, si incepem amenajarile separat pe strazile care il vor forma. Inelul de autostrada urbana va fi la o distanta de 4,5 km de centru. Da, este vorba de autostrada suspendata, pe care o voi face, si nu la preturile exorbitante pe care le-am vazut prin presa”, a afirmat Oprescu.

Insa faza intai a lucrarilor (Piata Victoriei-Vasile Parvan) se va incheia total in primele 5 luni ale anului viitor, iar primarul general sustine ca, daca vremea o va permite, in lunile ianuarie-februarie vor incepe si lucrarile la tunel.

 

PMB a achitat 29 de milioane de euro proprietarilor celor 89 de imobile expropriate

Edilul-sef a anuntat ca Primaria Municipiului Bucuresti a achitat 29 de milioane de euro proprietarilor celor 89 de imobile care se afla pe traseul diametralei, insa au ramas in afara expropierii sase case, \”asa-zis monumente istorice, pentru ca din ele nu mai sunt decat peretii, fiind distruse 98%”. Exista pentru acestea cateva contestatii din partea unor ONG-uri, dar nu vor influenta continuarea lucrarilor pentru realizarea diametralei Nord-Sud. “In legatura cu demolarile din aceste zile, as vrea sa-ntelegeti ca acolo erau case vechi, prabusite, sau doar schelete de case ramase in picioare. Cat despre afirmatiile unora ca raman cateva case, eu va raspund ca raman deocamdata cateva case, care sunt monumente istorice, declasate din categoria aceasta prin ordinul ministrului, dar exista o perioada de cateva zile, conform legii, pana cand ordinul va fi reconfirmat de aparitia in Monitorul Oficial. Nu facem nicio ilegalitate, doar ca, asa cum se intampla intotdeauna, unii sunt carcotasi”, a explicat Oprescu.

In ceea ce priveste fostul cinematograf feroviar, primarul Bucurestilor a spus ca “unii ar dori sa ramana in picioare, doar ca zidurile lui se prabusesc singure”. “Nu reusim noi sa eliberam si sa curatam zona, dar am discutat cu cei de la OMV, care au cumparat terenul din spate si care dezvolta acolo un proiect imobiliar fata in fata cu fostul hotel Nord. Am convenit ca ei sa doneze o suprafata. Au fost de acord cu propunerea noastra, asa ca vom putea sa reconstruim frontispiciul cinematografului feroviar. In rest, printre alte cladiri inalte acolo, ar mai fi fostul hotel Marner. Toate sunt notificate, toate sunt platite, toate sunt expropriate. Au fost notificati si a doua oara pentru a-si putea ridica banii. In cazul celor care nu si-au putut lua banii in timp, trebuie sa spun ca a fost si din cauza dansilor, deoarece nu au depus toate actele necesare”, a mai spus Sorin Oprescu.

 

Faza a doua a lucrarilor, binecuvantata de Patriarh

\”In cadrul proiectului, urmeaza ca de la piata Vulcanescu sa mergem inainte pe Berzei, ne intersectam cu Stirbei Voda si coboram pe Calea Plevnei. Aici exista aceeasi supralargire de strada, fara multe sacrificii de cladiri vechi demolate, in asa fel incat putem incepe licitatia pentru faza a doua. Este vorba de zona podului Hasdeu. Incepem cu bulevardul Vasile Parvan, pana la podul Hasdeu, acesta intrand si el in supralargire, dupa care se intra sub pamant. A fost aleasa si permisa crearea unui tunel la aproximativ 37 de m pe sub Dealul Parlamentului, in apropiere si totusi departat de constructia Catedralei Neamului, astfel incat sa nu ne intersectam cu aceste lucrari. Avem si binecuvantarea Patriarhului ca sa putem trece pe acolo, m-am consultat cu el si a fost de acord\”, a precizat Oprescu.

La randul sau, conducerea Camerei Deputatilor a aprobat proiectul. \”In continuare le vom prezenta PUZ-ul, pentru ca, in vederea supralargirii bulevardului Izvor la 4 benzi pe sens, vom avea nevoie sa ne fie cedata o bucata de teren de sub curtea Palatului Parlamentului. Astfel ca, sus, in apropiere de Marriott, Parlamentul va ceda o parte din teren pentru supralargirea bulevardului Izvor, care acum este ingust, si pe care se creeaza numeroase ambuteiaje. Tunelul acesta va iesi in Uranus, pana in apropierea Pietei Cosbuc, si va usura mult iesirea catre sud, mergand pe Calea Rahovei, Veteranilor. Cream, astfel, o cale rapida de iesire in Calea Giulesti si, de asemenea, de iesire din Bucuresti, prin partea de sud. Faza a doua speram sa o incheiem la inceputul anului 2012\”, a conchis primarul general.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.