Metroul Drumul Taberei – Universitate a ajuns in linie dreapta

 

Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat, vineri, Planul Urbanistic Zonal care va permite inceperea in primavara viitoare a lucrarilor la mult asteptata linie de metrou Drumul Taberei – Universitate. Potrivit directorului Metrorex, Gheorghe Udriste, in luna decembrie vor fi selectate consortiile care vor construi tronsonul. Magistrala de 9 km intre Drumul Taberei si Universitate si Drumul Taberei – Pantelimon urmeaza sa fie finalizata in 2015, suma necesara fiind de 883 de milioane de euro, din care finantarea directa de la bugetul de stat – 488 de milioane de euro.

Linia 5 de metrou este menita sa realizeze legatura pe diametrala Est-Vest intre cartierul Pantelimon si Drumul Taberei, cu traversarea zonei centrale prin Piata Universitatii. Documentatia PUZ are ca scop stabilirea traseului Liniei 5 de metrou, in corelare cu infrastructura existenta si cu zonele de densitate maxima existente si preconizate.

Traseul propus prin studiul de fezabilitate intocmit de S.C. Metroul S.A. porneste din zona stadionului Steaua (intersectia Bd. Brasov cu Bd. Ghencea) si apoi urmareste Bd. Prelungirea Ghencea – Str. Raul Doamnei – Drumul Taberei – Razoare – Academia Militara – Bd. Eroilor, pana la statia de metrou Eroilor, unde va realiza legatura cu Linia 1 de metrou. De la statia Eroilor la Universitate, traseul urmareste bulevardele Kogalniceanu si Elisabeta.

Avand in vedere caracterul diferit al zonelor traversate – si, implicit, a particularitatii problemelor de rezolvat, traseul a fost impartit in trei:

  • Tronsonul 1: Drumul Taberei (Stadionul Steaua) – Razoare, ce va deservi ansamblul de locuinte colective Ghencea – Drumul Taberei, si va avea urmatoarele statii: Raul Doamnei, Valea Ialomitei, Brancusi, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit si Orizont.

  • Tronsonul 2: Razoare – Eroilor, zona preponderent destructurata, in care se vor dezvolta in urmatorii ani importante investitii imobiliare, prin reconversia zonelor industriale existente si edificarea Dambovita Center. Va avea statii la Academia Militara si Eroilor 2.

  • Tronsonul 3: Eroilor – Universitate, strabate zona centrala bine structurata si cu statut de zona construita protejata. Statii la: Hasdeu, Cismigiu si Universitate, cu parcaj subteran aferent.

Planurile – detaliu ale statiilor de metrou fac si ele parte din documentatia PUZ. In expunerea de motive ce insoteste proiectul de hotarare CGMB se arata ca, dintre mijloacele de transport in comun din Bucuresti, cel mai eficient se dovedeste a fi metroul, care nu este influentat de blocajele din trafic de la suprafata, nici de conditiile climaterice extreme sau precipitatii abundente.

 

Un cartier cu peste 200.000 de locuitori

Situat in zona de vest a Bucurestiului si realizat in perioada 1960 – 1989 in spiritul urbanismului modern, Cartierul Drumul Taberei are o populatie de circa 200.200 de locuitori, iar cresterea extraordinara a numarului de autoturisme a facut ca legatura cartierului cu zona centrala a orasului sa fie mult ingreunata. “In interiorul cartierului, trama stradala a fost dimensionata generos si bine ierarhizata (existand deficiente doar in asigurarea locurilor de parcare). In schimb, legatura cartierului cu zona centrala a orasului a rasmas nerezolvata corespunzator, punctul nevralgic fiind in zona Razoare, acolo unde la un singur nod rutier se intalnesc Bd. Drumul Taberei si Bd. Timisoara, care aduna populatia din Cartierul Drumul Taberei si Drumul Sarii si Strada Sebastian, care aduce o parte din populatia Cartierului Rahova – Ghencea. Cresterea extraordinara a numarului de autoturisme in Bucuresti si lipsa unor coridoare rezervate transportului in comun face ca intersectia Razoare sa nu faca fata volumului de trafic si sa fie blocata majoritatea timpului. Avand in vedere aceste considerente, a fost aprobata prin Hotarare de Guvern, ca investitie prioritara, extinderea retelei de metrou in Cartierul Drumul Taberei”, se arata in document.

 

Accese pietonale, galerii si tuneluri in 15 statii

Pe langa cele 15 statii, Linia 5 de metrou Drumul Taberei va avea accese pietonale la statiile de metrou, galerii: Ghencea – Raul Doamnei; Bretea la Statia Eroilor 2; – Galeria de acces la Statia Hasdeu;- Galeria de acces la Statia Hasdeu si Statia Cismigiu, precuum si tuneluri in:

– zona Intersectiei Raul Doamnei – Brancusi;

– zona Intersectiei Brancusi – Romancierilor;

– zona Intersectiei Romancierilor Parc;

– zona Intersectiei Parc – Drumul Taberei;

– zona Intersectiei Drumul Taberei – Favorit;

– zona Intersectiei Favorit Orizont;

– zona Intersectiei Orizont – Academia Militara;

– zona Intersectiei Academiei Militare – Eroilor;

– zona lntersectiei Eroilor Hasdeu;

– zona Intersectiei Hasdeu – Cismigiu;

– zona Intersectiei Cismigiu – Universitate.

 

Finantare din fonduri BEI

Potrivit ministrului Dezvoltarii, Elena Udrea, pentru aceasta investitie majora s-au gasit deja sursele de finantare: 395 de milioane de euro vor veni dintr-un credit al Bancii Europene pentru Investitii, iar 229 de milioane de euro va reprezenta cofinantarea partii romane, din Bugetul de Stat. Despre metrou in Drumul Taberei s-a tot vorbit pret de 20 de ani. PDL Bucuresti si-a asumat politic proiectul, pentru ca este un pas important pentru descongestionarea traficului din vestul Capitalei si pentru crearea unor conditii de transport mai bune pentru locuitorii cartierelor Ghencea si Drumul Taberei. Este una dintre investitiile cele mai importante care se vor desfasura in Capitala in urmatorii ani Lucrarile vor incepe in primavara lui 2011 si vor dura 4 ani. Proiectul are o valoare insumata de 624 de milioane de euro (fara TVA) si se afla in stadiul licitatiei de atribuire a contractului”, sustine Udrea, care mai taie 200 de milioane din costurile anuntate de Udriste.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.