Oprescu: Autostrada suspendata va fi scoasa la licitatie anul acesta

 

Primarul general Sorin Oprescu nu numai ca nu a renuntat la proiectul autostrazii suspendate peste Bucuresti, ci a ajuns chiar la faza in care a solicitat consilierilor generali dublarea sumei alocate studiilor de fezabilitate ale investitiei, urmand ca licitatia pentru desemnarea constructorului sa fie organizata pana la sfarsitul acestui an.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, in sedinta de luni, de la 15,7 milioane de lei (peste 3,6 milioane de euro) la 33,3 milioane de lei (aproape 8 milioane de euro), suma alocata, initial, realizarii documentatiilor tehnice alei investitiei, ce poarta numele de \”Inel median de Autostrada\”. \”Este necesar un studiu de prefezabilitate tinand seama de faptul ca, pe unele tronsoane, este necesara propunerea de variante pentru alegerea caii optime din punct de vedere al costurilor infrastructurii, al costurilor exproprierilor, dar si pentru revizuirea lucrarii din punct de vedere al complexitatii acesteia\”, argumenteaza Oprescu in expunerea de motive ce insoteste proiectul aprobat de CGMB.

Anuntul pentru atribuirea contractului in baza caruia va fi realizata documentatia tehnica a fost postat pe site-ul de licitatii publice. Finantarea va fi asigurata din bugetul pe anul viitor al municipalitatii. \”De acesti bani urmeaza sa se comande un studiu de fezabilitate si PUZ-uri. Teoretic, la sfarsitul acestui an se poate organiza o licitatie pentru achizitia de lucrari de executie, ce ar putea incepe anul viitor. Autostrada suspendata va avea sapte tronsoane, iar anul viitor ar putea incepe lucrarile la doua dintre ele, cele care pleaca de la iesirea Pitesti-Bucuresti si ajung in Parcul Herastrau. Aceste lucrari se vor face in doi ani si jumatate. Traseul autostrazii nu a fost modificat\”, a anuntat Gheorghe Patrascu, arhitectul-sef al Capitalei.

Autostrada suspendata va avea aproximativ 12 kilometri si o inaltime de minimum 10 metri, va porni din nordul Capitalei spre est si se va desfasura, sub forma de inel, peste soseaua Petricani – calea Bucuresti-Constanta, apoi va cobori spre sud, pe deasupra strazilor Colentina, Doamna Ghica, Fundeni-Pantelimon, Morarilor, ajungand apoi pe Bulevardul 1 Decembrie. Va continua apoi spre FAUR – poarta 4, punct din care va strabate o zona in care nu este nimic construit, pentru a se intersecta cu Bd. Theodor Pallady, va ocoli serele Berceni si va iesi pe soseaua de centura din sud-estul Bucurestiului, asezandu-se din nou pe deasupra caii ferate din sudul orasului.

Mai plastic in limbaj, Sorin Oprescu a declarat ca autostrada lui va incepe \”de unde isi varsa masinile autostrada Ploiesti-Bucuresti si de acolo trece peste DN1 si se duce pana undeva in spatele Casei Presei, pana la Poligrafiei, unde se uneste cu Jiului. De aici urmeaza al doilea modul care trece peste Chitila Triaj si peste Giulesti. Autostrada suspendata se va opri la Lacul Morii, unde va face legatura cu autostrada A1\”.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.