Oprescu vrea tunel intre Lacul Morii si iesirea spre Autostrada A1

 

Primarul general Sorin Oprescu a cerut, joi, proiectantului lucrarii „Penetratia Splaiul Independentei – Autostrada Bucuresti-Pitesti” sa studieze posibilitatea realizarii unui tunel care sa faca legatura dintre zona Lacului Morii si iesirea spre Autostrada A1. In acest fel, edilul-sef ar scapa de exproprierile pe care ar trebui sa le faca in zona.

 

„Va rog sa studiati ideea realizarii unui astfel de tunel, pentru ca, daca reusim, vom face o economie importanta, mai ales ca exproprierile reprezinta aproape jumatate din valoarea totala a proiectului. Evitam astfel si costurile pe care le implica devierea retelelor utilitare”.

Oprescu a verificat stadiul lucrarilor de la Penetratia Splaiul Independentei – Autostrada Bucuresti-Pitesti, unde se lucreaza, in prezent, la nodul Splaiul Independentei – Sos. Virtutii, care consta in realizarea unui pod hobanat peste raul Dambovita si a unui pod cu tabliere din beton armat, inclusiv a bretelelor de racordare cu cele doua strazi, pentru asigurarea tuturor sensurilor de mers. Pana acum s-au realizat 47 coloane forate si au inceput excavatiile in vederea realizarii radierului.

“Obiectivul de investitii „Penetratia Splaiul Independentei – Autostrada Bucuresti-Pitesti” consta in realizarea unui sistem rutier de tip „drum expres”, care va conecta Splaiul Independentei cu Autostrada A1, devenind astfel o alternativa importanta la bulevardul Iuliu Maniu. Proiectul consta in realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, marginit in anumite zone, de-o parte si de alta, de strazi colectoare a traficului zonal, asigurandu-se astfel circulatia in regim de prioritate pentru cei care tranziteaza zona”, se arata in proiectul tehnic.

In momentul de fata, Bd. Iuliu Maniu preia circa 80% din traficul provenit din A1, la care se adauga si traficul local, foarte intens, cauzat de aglomerarea urbana din zona. Aceasta lucrare va fluidiza traficul pe aceasta artera, scazand astfel timpul de deplasare, si face posibila realizarea de benzi proprii pentru mijloacele de transport in comun.

Lungimea traseului noii artere este de 8,3 km, durata executiei este estimate la 35 de luni (de la 3.12.2010), iar valoare contractului este de 579.851.193 lei.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.