Ordonanta transporturilor rutiere: Razboiul pe statii

 

Club Metropolitan considera ca Ordonanta privind transporturile rutiere va duce la distrugerea transportului metropolitan, intrucat interpretarea gresita a unor prevederi ale normelor europene si romanesti in vigoare “poate insemna subminarea transportului public de calatori din ariile urbane si metropolitane”.

 

“Razboiul dintre operatorii de microbuze – mijloace de transport ce frizeaza cu ilegalitatea – si autoritatile statului si operatorii de transport public continua la nivelul subtilitatilor lingvistice. Statia de autobuz este transformata in textul de act normativ in „statie publica\”, pentru a permite confuzia dintre aceasta si autogara. Astfel, textul propus urmeaza sa permita autobuzelor si autocarelor utilizate in transportul interjudetean sa se opreasca in statiile publice, intrand astfel pe teritoriul transportului public local. Prin plantarea unui simplu stalp pe marginea drumului, microbuzele vor putea stationa in locuri lipsite de siguranta pentru calatori, dar si pentru ceilalti participanti in trafic”, reclama Stefan Roseanu, senior partner Club Metropolitan.

De asemenea, el este de parere ca “investitiile cinstite facute in autogari se dovedesc inutile, la loc de cinste aflandu-se maidanele dintre blocuri, botezate artificial „autogari\””. totdata, “subventiile acordate pentru derularea transportului public local sunt cheltuite inutil, in conditiile in care operatorii de transport public sunt vaduviti de alte mijloace de venit”. Pe de alta parte, “jonglarea dintre transport judetean, interjudetean etc din textul legislativ conduce la disparitia conceptului de transport public din asociatiile de dezvoltare intercomunitara, dar si de pe teritoriul Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti”. Astfel, eforturile investitionale din zona periurbana a marilor orase ale Romaniei devin istorie, banii publici investiti in dezvoltarea de rute si servicii pentru comunitatea metropolitana putand fi considerati pierduti. In lipsa unui discernamant in reevaluarea si votarea actului propus de MTI, serviciul public de transport de calatori va lasa locul unor mijloace poluante, cu efect mare de congestionare a soselelor, lipsite de siguranta si confort pentru pasageri”, mai spune Roseanu.

Reamintim ca, vineri, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii pune in discutia Consiliului de Dialog Social proiectul de Ordonanta a Guvernului privind transporturile publice. “Transpunerea regulamentelor Comisiei Europene privind organizarea operatorilor de transport rutier si reglementarea cadrului pentru transportul international de marfa si calatori este o prioritate a Guvernului in aceasta vara, textul respectiv fiind inclus in lista documentelor ce urmeaza a fi promovate in timpul vacantei parlamentare”, sustine reprezentantul Club Metropolitan.

Reprezentantii transportatorilor rutieri sunt si ei nemultumiti de faptul ca proiectul actului normativ ce va deveni Legea transporturilor rutiere a fost impins spre aprobare in vacanta parlamentara.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PALSU

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.