Pasajul Basarab, inaugurat pe dedesubt. De luni se reia integral circulatia

Circulatia rutiera pe sub Pasajul Basarab se reia integral, de luni, cu exceptia tramvaielor, urmand ca accesul masinilor pe pasaj sa fie permis cel mai devreme la sfarsitul lui iunie, a anuntat, sambata, primarul general Sorin Oprescu. Initial, el anuntase inaugurarea pasajului la inceputul lui martie, insa proiectantul podului i-a cerut incarcarea maxima a acestuia, adica si cu tramvaiul, ceea ce inseamna inca doua luni. Pana atunci insa, edilul Capitalei a dispus sa se monteze si senzori de avertizare seismica, plus panouri avertizoare. Constructia va rezista unui cutremur de pana la 7,5 grade Richter.

Finalizarea lucrarilor la infrastructura rutiera de la nivelul solului permite redeschiderea circulatiei pe soseaua Orhideelor, intre Calea Plevnei si Bd. Dinicu Golescu, si pe Bd. Dinicu Golescu, intre soseaua Orhideelor si Str. Fluviului. De asemenea, se vor institui urmatoarele reglementari:

  • se va dezafecta semaforizarea intersectiei Calea Plevnei cu str. Afluentului si se va institui sens unic pe str. Afluentului, dinspre str. Fluviului spre Calea Plevnei;

  • se va institui sens unic pe str. Barierei, dinspre Calea Plevnei spre str. Fluviului.

Totodata, se va relua circulatia linilor RATB de autobuze pe traseele de baza in zona. Circulatia tramvaielor pe sos. Orhideelor, intre Calea Plevnei si bd. Dinicu Golescu, si pe bd. Dinicu Golescu ramane suspendata.

masini, pasaj 70-JeanMihai PALSU

Autobuzele liniilor 105, 178 si 635 vor circula pe la Gara Basarab, revenind pe traseele de baza, , in ambele sensuri, de la intersectia Sos. Orhideelor/Calea Giulesti/Calea Plevnei, pe Sos. Orhideelor, Gara Basarab, Bd. Dinicu Golescu, urmand apoi traseele actuale.

Ca urmare a instituirii sensului unic de circulatie pe Str. Afluentului, dinspre Str. Fluviului spre Calea Plevnei, linia 282 va functiona pe un traseu modificat de la intersectia Calea Plevnei/Str. Barierei, pe Str. Barierei pana la terminalul Fluviului.

pasaj, masini 71-Jean-Mihai PALSU

Sorin Oprescu a verificat, sambata, din nou stadiul lucrarilor de la Pasajul Basarab, in obisnuitele descinderi bilunare. A discutat cu directori, muncitori si ingineri, sa afle un eventual termen de finalizare generala a lucrarilor. Dupa primele discutii, a anuntat ca “de luni circula toata lumea, mai putin tramvaiele, care mai au pana sa le fie dat drumul”.

pasaj 75-Jean-Mihai PALSU

“Sa terminam cu sina de sus si cu toate alea, si o sa circule si tramvaiele. Cand o sa vedem tramvaiele pe aici, atunci e clar ca s-a dat drumul la pod”, a spus Oprescu in stilu-i caracteristic.

Dupa o alta conversatie cu unul dintre ingineri in privinta stadiului precis al lucrarilor la sina de tramvai de pe pod, Oprescu a dat un termen mai concret: “In 30 – 45 de zile, dupa probele astea si reglarea ovanelor, dam drumul la pod. Aia e o aiureala cu «nu dam drumul la pod ca n-avem senzori»”, a spus el, referindu-se la montarea senzorilor de avertizare seismica ce vor fi instalati pe constructie.

Terminal multimodal pentru transportul public

In fata Garii Basarab a fost realizat un terminal multimodal, pentru tramvaie, autobuze si taximetre. Pe pod va exista o statie de tramvai care va fi direct conectata cu sistemele de transport de la sol, respectiv tramvaie, autobuze, troleibuze, taximetre si sistemul de transport feroviar, precum si cu cele doua linii de metrou. Ion Dedu, seful Directiei municipale de Transporturi, a declarat ca acesta va fi cel mai mare punct intermodal pentru transportul public din Romania.

pasaj 81-Jean-Mihai PALSU

“In terminalul de sub pod vor fi cel putin doua linii de tramvai. Avem si terminal de autobuze, cu toate facilitatile pentru personalul de bord, pentru vatman si pentru soferi. Pe pod avem statie de tramvai, care va fi direct conectata cu statia de metrou, cu linia de cale ferata, deci cu cele doua statii de cale ferata, Gara de Nord si Basarab, iar in partea cealalta, de asemenea, autobuzul si tramvaiul de pe Calea Grivitei. Practic, acesta este cel mai mare punct intermodal pentru transportul public din Romania”, a precizat Dedu.

pasaj 76-Jean-Mihai PALSU

Primarul General a cerut directorului ALPAB sa amenajeze pe unul dintre terenurile adiacente pasajului, din zona garii Basarab, un mic parc, iar operatorilor de salubrizare le-a cerut sa curete si sa transforme in spatii verzi toate terenurile din zona pasajului care apartin municipalitatii.

Intrebat daca spatiile si zonele verzi din perimetrul podului vor fi utilate cu un sistem automatizat de irigare, Oprescu a spus ca nu, dar ca “o sa existe sistemul de irigatii automatizat, adica o sa vina in fiecare seara cisterna si o sa ude”.

pasaj 83-Jean-Mihai PALSU

“Pentru ca sistem de irigatii, aici, centralizat, presupunea costuri destul de serioase pentru toata zona si daca tot avem posibilitatea sa o facem prin seriozitatea operatorului de curatenie, o vom face. Discutam si despre managementul podului, pentru ca noi suntem obisnuiti sa construim, lucrurile ies frumos si cand se termina, dupa aceea le uita Dumnezeu acolo si nu le mai curata cineva decat dupa cinci, sase ani incolo, si nu vreau sa se intample asta”, a conchis edilul.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.