Scumpirea autostrazilor, de maxim 10%

 

Scumpirea lucrarilor de construire a autostrazilor nu va mai putea depasi 10% din valoarea de contract actualizata conform indicilor statistici sau schimbarilor de legislatie, cel putin in cazul contractelor incheiate in acest an, anunta Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADR). Pana acum, prin diferite acte aditionale, costurile initiale ale contractelor nu se mai regaseau la finalul lucrarilor, astfel ca multi constructori licitau sume mai mici tocmai pentru ca stiau ca ulterior pot cere marirea sumelor, ca sa nu lase totul balta si sa faca de ras Ministerul Transporturilor.

“Prevederile contractuale impuse de in cazul tuturor tronsoanelor de autostrada atribuite in cursul acestui an pe Coridorul IV Pan-european nu permit depasirea cu mai mult de10% din valoarea de contract actualizata conform indicilor statistici sau schimbarilor de legislatie. De asemenea, pentru intarzierea inregistrata in finalizarea contractelor in termenul prevazut – aprilie 2013, penalitatile sunt de 0,1% din valoarea de contract acceptata, fara TVA, pentru fiecare de zi de intarziere”, arata Compania, intr-un comunicat.

CNADR vine cu aceste precizari in urma informatiilor aparute in presa locala referitoare la refacerea tronsoanelor experimentale pe tronsonul de autostrada Nadlac-Arad – Lot 1. \”Aspectele semnalate reprezinta proceduri obisnuite pentru stabilirea tehnologiei de executie a lucrarilor de terasamente in functie de materialul de umplutura disponibil si natura terenului de fundare. Aceste proceduri constau in realizarea de tronsoane experimentale si efectuarea testelor necesare pentru determinarea atingerii parametrilor impusi prin proiect si reglementarile tehnice in vigoare. Faptul ca s-a constatat ca o parte din tronsoanele experimentale sunt in curs de refacere nu constituie motiv de ingrijorare cu privire la respectarea termenului de executie, ci mai degraba o asigurare asupra nivelului de calitate ce urmeaza a fi executat. Mentionam ca executia de sectoare experimentale este o procedura standard pentru toate contractele de lucrari si nu implica extensii de timp sau costuri suplimentare\”, se arata in comunicatul CNADNR.

Compania mai precizeaza ca penalitatile reprezinta o parte integranta in contractul semnat cu fiecare constructor in parte, astfel:

  • penalitatile de intarziere pentru neatingerea unuia dintre punctele de referinta se ridica la 2,1 milioane lei (500.000 euro);
  • pentru intarzierea in atingerea unui punct de referinta se suspenda orice plata datorata, pana cand toti indicatorii aferenti punctului de referinta sunt atinsi;
  • pentru limita penalitatilor de intarziere se aplica 15% din Valoarea de Contract Acceptata;
  • pentru penalitati de intarziere – 0,1% pe zi din Valoarea de Contract Acceptata;
  • pentru intarzierea inregistrata in finalizarea contractului in termenul prevazut, penalitatile sunt de 0,1% din valoarea de contract acceptata corespunzatoare (asa cum va fi determinata de catre Inginer), fara TVA, pentru fiecare zi de intarziere, in lei.

CNADNR mai spune ca, impreuna cu consultantul, vor monitoriza indeaproape respectarea acestor reguli si a standardelor de calitate de catre Antreprenor.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.