Strapungerea D-na Ghica – Bd. Chisinau, de 3 ori mai scumpa

 

Dupa 3 ani de parasire, construirea arterei de legatura intre Sos. Colentina si Sos. Pantelimon, denumita “strapungerea Doamna Ghica – Bd. Chisinau”, a fost reluata de Primaria Capitalei, dar pretul s-a triplat. In 2006, cand a inceput executia proiectului, investitia costa 5,6 milioane de euro, insa acum, pentru a fi terminata, Municipalitatea va mai plati 11 milioane de euro. Lucrarile ar trebui sa fie gata in septembrie 2012, cand bucurestenii vor putea ajunge direct din D-na Ghica la Piata Delfinului.

Calculele lui Sorin Oprescu se dovedesc a fi extrem de costisitoare. Si reabilitarea Pasajului Muncii a ajuns sa coste cu 6 milioane de euro mai mult, proiectul aprobat in 2006 avand un buget initial de 13 milioane euro, bani alocati din bugetul Capitalei. Acum o saptamana, Consiliul Generalmal Municipiului Bucuresti a aprobat scumpirea, astfel ca lucrarile la pasaj au ajuns sa coste 18,9 milioane de euro.

Pentru reluarea lucrarilor la strapungerea D-na Ghica – Bd. Chisinau, Primaria Capitalei a organizat in aceasta toamna licitatie. Contractul a fost castigat de consortiul SCT Bucuresti SA – TECNIC Consulting Engineering Romania SRL.

In perioada 2006-2008 a fost realizata 55% din lucrare, dar odata cu venirea lui Sorin Oprescu la Primaria Capitalei, totul s-a oprit. Cum au trecut 3 ani, Municipalitatea trebuie acum sa dea bani si pentru repararea bucatii de bulevard ce fusese executata, pentru ca, intre timp, aceasta s-a degradat. Noul constructor are de executat in 10 luni lucrarile la pasajul denivelat suprateran peste calea ferata – cu o rampa deja executata, dar aflata si ea intr-un proces avansat de degradare -, plus 600 de metri de bulevard, pe langa repararea celor 600 de metri deteriorati.

Municipalitatea a reziliat contractul cu fostul constructor,  Lena Engenharia e Construcoes, care a abandonat lucrarea in 2008 – nu se stie precis din ce motive, desi se banuiesc. Primarul Sorin Oprescu sustine ca principala cauza au fost exproprierile, dar si evaluarea incorecta a devizului initial. Adica era prea ieftina lucrarea. Dupa doi ani de negocieri cu reprezentantii firmei, in octombrie 2010 Primaria Capitalei a fost trimisa notificarea. De atunci a mai trecut un an pana la alegerea noului constructor. Iar lucrarea va fi gata fix cu o luna inainte de alegeri.

Lungimea noii artere va fi de 2 km si pleaca de la intersectia Str. Doamna Ghica cu Str. Heliade intre Vii, trece prin spatele parcului Lunca Florilor, ajunge pana la intersectia cu strada Fantanica, traverseaza calea ferata pe un pasaj suprateran si ajunge in spatele Pietei Delfinului, la intersectia dintre B-dul Chisinau cu Sos. Pantelimon.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.