Ultimii 4 km Murfatlar – Constanta, inaugurati cu fast


 

Cel de-al saptelea tronson al Autostrazii Bucuresti – Constanta, sectiunea Murfatlar – varianta ocolitoare Constanta a fost deschis circulatiei, vineri, pe ambele sensuri, dupa ce in iulie fusese inaugurat pe jumatate, longitudinal. Acum s-au terminat si cei 4 km din Sectiunea Murfatlar (DN 3) – nod rutier Varianta Ocolitoare Constanta, precum si de portiunea dintre Nod rutier Varianta Ocolitoare Constanta – Nod rutier DN 3 (ambele cai), motiv pentru Emil Boc si Anca Boagiu sa faca o noua inaugurare, cu fast.

 

Prima cale a Sectiunii Murfatlar – Constanta a fost redata traficului la 29 iulie, cand premierul Emil Boc anunta finalizarea drumului la sfarsitul lui septembrie. “Ceea ce am vazut in vara ca era pe o banda, acum ambele sensuri sunt terminate, deci cei 14 km. Am promis constantenilor ca vor scapa de traficul greu din oras si ne-am tinut de cuvant. (…) A fost seriozitate in reanalizarea contractelor care nu merg. S-a promis ca se termina pana in 30 septembrie, s-a finalizat. Sper ca si la Arad-Timisoara, unde avem o alta lucrare de amploare in domeniul autostrazilor, sa ramanem in grafic. Iar pentru cei care spun ca nu s-a facut nimic in anii acestia, ii intreb: ce era in 22 decembrie 2008 – cand am preluat guvernarea – aici, la Constanta, pe acest tronson? Nu exista nimic. Se semnase doar contractul, asa cum s-a semnat. Iar astazi, iata, suntem cu autostrada, asa cum am precizat, finalizata pe kilometrii pe care i-am mentionat si cu traficul greu scos din municipiul Constanta. E o dovada a faptului ca faptele vorbesc, in locul cuvintelor”, a declarat Boc.

 

Traficul greu ramane deschis doar pe Poarta 7 a Portului Constanta

Anca Boagiu a facut un bilant pentru judetul si municipiul Constanta, “pentru ca tot se apropie sfarsitul toamnei, a perioadei de lucru pentru noi”: “Asa cum am promis, iata, traficul greu din municipiu este scos complet pe 30 septembrie. Traficul greu va fi inchis pentru Portile 5 si 6 ale Portului, ramanand deschis doar pe Poarta 7, si urmeaza sa fie deviat pe ruta dinspre Harsova catre B-dul Aurel Vlaicu, DN3, la Murfatlar, apoi intrare pe autostrada, pe sub podul Agigea si direct in port. In al doilea rand, prin investitiile pe care le-am facut pana acum in tronsoanele de autostrada de la judetul Constanta, putem discuta despre 1.700 de locuri de munca ce au fost create direct. Multiplicati cu cinci, ce cream noi in sectorul constructiilor de drumuri, sunt indirect create alte 8.500 de locuri de munca, la toti furnizorii, prestatorii de servicii s.a.. Totalul sumelor investite pana in acest moment in materiale de constructii este de 156 de milioane de euro. Un alt element pozitiv pentru judet este ca am reusit sa terminam modernizarea caii ferate, iar drumul de la Bucuresti la Constanta a putut fi facut in doua ore si jumatate. Pentru noi a fost un indicator bun, pentru ca la CFR Calatori am inregistrat, in perioada de vara, o crestere cu 40% a numarului de pasageri”, a spus Boagiu.

Intrarea pe noua portiune de autostrada se face la 2 km dupa Murfatlar si se continua pe cei 21 km pe care s-a circulat din iulie doar pe doua benzi. Dupa 14 km de A2 urmeaza un nod rutier in constructie si se intra pe Centura Constantei (A4) – 7 km – si se iese in DN39, care face legatura cu statiunile aflate la sud de Constanta (Eforie, Costinesti, Olimp, Neptun, Jupiter, Saturn, Mangalia, Vama Veche, 2 Mai).

 

Inaugurare totala, la anul

Autostrada Bucuresti-Constanta (A2) va avea aproape 200 km, iar proiectul a fost impartit in 7 tronsoane: Bucuresti-Fundulea, Fundulea-Lehliu, Lehliu-Drajna, Drajna-Fetesti, Fetesti-Cernavoda, Cernavoda-Medgidia si Medgidia-Constanta. In prezent, autostrada masoara 166 km si se mai lucreaza la tronsonul Cernavoda – Medgidia, pentru care a fost ales un nou constructor, cu costuri mai mici. Ministrul Anca Boagiu a reziliat in aprilie contractul cu firma franceza Colas, iar de curand, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a semnat un contract de executie cu Astaldi SPA – Max Bogl Romania SRL.

Valoarea contractului pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia este de 498.799.999,87 lei fara TVA, adica aproape 117 milioane euro. Fata de contractul initial cu francezii de la Colas, costul s-a redus cu 60 de milioane de euro, iar termenul de finalizare a lucrarii, de la 24 la 15 luni. Astfel, tronsonul ar urma sa fie deschis in vara lui 2012. In plus, potrivit CNADNR, lucrarile executate de catre noul antreprenor vor avea 4 ani de garantie, fata de 2 ani cat prevedea contractul anterior.

Magda SEVERIN

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.