Cheltuielile cu personalul TAROM, mai mari cu 8%. Salariul mediu: 5.742 lei

Bugetul TAROM a fost aprobat astăzi de Guvern cu cheltuieli mai mari față de venituri iar cele cu personalul sunt estimate la 215,210 milioane lei, cu 7,86% mai mari decât cele preliminate anul trecut.

Câștigul mediu lunar pe salariat este de 5.742,41 lei.

Numărul de personal prognozat la sfârșitul acestui an este 2.083 salariați, comparativ cu 2.110 posturi prevăzute în statul de funcții, iar numărul mediu de personal este de 1.923 salariați.

În total, cheltuielile vor însuma peste 1,534 miliarde lei, din care destinate activității de exploatare sunt de 1,447 miliarde lei – “estimări realizate având în vedere parcul de aeronave aflat în exploatarea companiei, volumul prestației rezultat din programul de operare propus, precum și necesitățile desfășurării activității companiei”, potrivit Executivului.

Veniturile sunt estimate la peste 1,527 miliarde lei, cu 8,91% mai mari față de anul trecut, iar din acestea, peste 1,3 miliarde lei ar urma să fie asigurate din transportul de pasageri şi cargo pe curse regulate.

Totodată, sunt estimate creșteri şi la veniturile din exploatare, cu 12,58%.

TAROM ar urma să piardă în acest an 6,8 milioane de lei, infinit mai puțin decât în 2015, când s-au cifrat la 41,2 milioane de lei.

TAROM S.A a prezentat Guvernului principalele măsuri și inițiative strategice avute în vedere pentru 2016:

  • Înlocuirea în operare a aeronavelor A310 și optimizarea flotei narrow body, scoaterea din exploatare comercială și valorificarea aeronavelor A310;
  • Evaluarea înlocuirii aeronavelor ATR 42/72 cu aetronave JET de capacitate apropiată cu ATR;
  • Implementare sistem informatic integrat al Companiei TAROM, având în vedere că actualul sistem informatic configurat la nivelul anilor 2000 nu permite luarea deciziilor în timp real, în concordanță cu realitățile pieței concurențiale
  • Servicii de consultanță strategică – pentru luarea unei decizii privind înnoirea flotei TAROM și operarea în condiții de eficiență a rutelor a fost inițiată o procedură de licitație pentru contractarea de servicii de consultanță strategică și consultanță în restructurarea operațională și financiară.
  • Îmbunătățirea serviciilor oferite pasagerilor
  • Restructurarea companiei – în primă etapă se vor face modificări ale structurilor organizatorice de natură să îmbunătățească și să fluidizeze procesele decizionale ale companiei, urmând ca ulterior să fie continuate demersurile. Ca urmare a cooptării în Bordul Director a noilor membri angajați cu contract de mandat conform OG 109/20011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, s-a demarat analiza restructurării comerciale, operaționale și a resurselor umane.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.