Pachetul Mobilitate intră la vot în 10-13 decembrie în PE

Parlamentul European se reunește în plen la Strasbourg pe 10 – 13 decembrie, pentru a aproba, printre altele, Pachetul Mobilitate, a cărui abordarea generală a fost adoptată în 3 decembrie de Consiliul de Transport UE.

Transportatorii români de marfă sunt nemulțumiți de această variantă. UNTRR face apel la europarlamentari să o respingă.

“Având în vedere importanța majoră a votului Parlamentului European pentru viitorul transportatorilor români în UE, UNTRR solicită tuturor eurodeputaților români să participe activ la dezbaterile Parlamentului European, pentru a respinge ferm actuala poziție a Consiliului de Transport UE privind Pachetul Mobilitate și orice compromis bazat de aceasta. Facem apel la toți eurodeputații români să se coordoneze cu eurodeputații din celelalte State Membre afectate, pentru a putea opri măsurile restrictive ale Austriei și ale Alianței rutiere! MAI BINE NICIUN COMPROMIS DECÂT UN COMPROMIS DEZASTRUOS PENTRU TRANSPORTATORII ROMÂNI!”, se arată în comunicatul transmis de UNTRR.

UNTRR acuză că majoritatea miniștrilor Transporturilor au votat în 3 decembrie, în Consiliul de Transport UE, “măsuri chiar și mai restrictive decât compromisul inițial propus de Președinția Austriacă privind Pachetul Mobilitate, respectiv:

– Aplicarea regulilor detașării la transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre țara de destinație și în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcții, fără a se încadra în regimul de detașare, sau zero la plecare și până la două (operațiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detașare integrală se aplică începând cu prima zi a operațiunii.

– Restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de “răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același autovehicul. Această restricționare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piața liberă!

– Interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în afara cabinei autovehiculului, deși în documentele Președinției Austriece este recunoscută lipsa acută de spații de parcare sigure și securizate în UE

– Întoarcerea acasă a șoferilor cel puțin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după trei săptămâni pe drum.

– Obligația dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operațiuni de transport internațional cu tahograf inteligent până la sfârșitul anului 2024″.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.