ARILOG a organizat, la inceputul lunii noiembrie, cea de-a noua editie a Conferintei Internationale de Logistica si Supply Chain, cu tema Running Your Agile Supply Chain.
Evenimentul a oferit solutii concrete pentru cresterea agilitatii in supply chain dar si informatii de ultima ora privind tendintele de pe piata. Aprovizionarea din Far East – intre agilitate si flexibilitate, reproiectarea retelelor de distributie, realizarea unui transport eficient si asigurarea securitatii in supply chain au fost foarte bine atinse in cadrul prezentarilor tinute cu ocazia conferintei ARILOG.
Vicepresedintele Asociatiei, Adriana Palasan, a prezentat, in acest context, un studiu privind costurile de depozitare in Europa, realizat la initiativa asociatiei de logistica din Franta. „S-au adunat raspunsuri din Spania, Polonia, Elvetia si Romania si s-au obtinut informatii indirecte privind Italia si Anglia, dar speram ca in 2012 sa putem adauga si alte tari“, a precizat Adriana Palasan. Ea a mentionat ca subiectul acestui benchmark a fost depozitarea, dar tinand cont ca nu toate firmele au raspuns integral la intrebari, s‑au extras acele puncte la care au raspuns toti. Este vorba despre inbound, storage, outbound si servicii cu valoare adaugata. „Pe segmentul de inbound, am obtinut de la toate asociatiile informatia potrivit careia acestea sunt costuri standard, care se bazeaza pe ofertele generale de pe piata, fara sa aiba un specific, sau sunt rezultatul unui contract negociat. De asemenea, sunt si zone unde se practica preturi de dumping, dar nu au fost luate in considerare. Concret, pe inbound, costul pe palet a variat intre 1,30 si 3 euro. La storage a fost luat in considerare costul pe mp, care este cuprins intre 5 si 8,5 euro, in timp ce costul pe palet variaza intre 4,30-4,50, ajungand pana la aproape 8 euro“, a aratat Adriana Palasan, mentionand ca pentru picking, valorile au variat intre 1,30 si 3,20 euro pe palet. „La fiecare dintre aceste valori, diferentele sunt foarte mari, Romania situandu-se aproape de Polonia si destul de departe de Anglia si Elvetia, unde aceste servicii sunt foarte scumpe“. Vicepresedintele ARILOG a apreciat ca diferentele devin si mai importante la capitolul servicii cu valoare adaugata, unde costurile pe ora-om se cifreaza, in Romania, in jurul valorii de 5 euro, in timp ce in Anglia sau Elvetia ajung la 24 euro.
Premii pentru excelenta
Ca de obicei, Asociatia Romana de Logistica a acordat premii pentru excelenta in domeniu. Castigatorii acestui an au fost DB Schenker Romtrans – la categoria Best Logistics & Operational Excellence Award si KLG si Orange – la categoria Win-Win Collaboration Award. Aceste premii isi propun stimularea modernizarii si eficientizarii activitatii logistice in Romania, gasirea de solutii concrete in industria logisticii, promovarea de bune practici si recunoasterea excelentei in logistica si supply chain. Iar castigatorii premiilor nationale se califica la competitia europeana de profil, care va avea gala de decernare a premiilor in mai 2011, la Kiev.
In paginile urmatoare, puteti afla mai multe despre parteneriatul dintre KLG si Orange, care a urcat cele doua companii pe cea mai inalta treapta a podiumului logisticii romanesti.
Despre criza si… solutiile ei
Una dintre cele mai interesante prezentari ale evenimentului organizat de ARILOG a tinut-o (in romana!) reprezentantul Asociatiei Maghiare de Logistica, Rónai Péter, cu care vom publica un interviu in urmatorul numar al revistei Ziua Cargo. El a vorbit despre competitivitate, colaborare fara limite si limitele colaborarii, intr-o abordare directa si inedita.
In cele ce urmeaza, va oferim cateva elemente despre criza si agilitate:
– Criza: un cuvant care, repetativ, devine o banalitate, stereotipie
– De fapt este o noua ordine economica, o reevaluare a conditiilor economice
– Agilitatea: stategie de crestere a vitezei de adaptivitate la noile conditii.
Cele de mai sus nu sunt nici o noutate, nici o originalitate, sunt elemente rasuflate.
Sa vedem cum reactionam standard la cele cunoscute…
Un proverb indian spune „Coboara de pe cal, daca vezi ca e deja mort!”, adesea insa managerii au alte „strategii”:
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro