Acasa la inventatorul automobilului

Operatori de transport, experti si jurnalisti din toata Europa au participat la „Mercedes-Benz Bus and Coach Show“ in Mannheim, Germania, la jumatatea lunii trecute. Constructorul german a prezentat, cu aceasta ocazie, cele mai recente realizari ale sale.

Insa evenimentul reprezinta mai mult decat o prezentare de autobuze si autocare. Deja de mai multi ani, Daimler isi propune ca prin evenimentele sale sa ofere informatii menite sa ajute mediul de afaceri caruia i se adreseaza. Astfel, nu lipsesc analizele de piata, studii legate de evolutiile pe termen lung ale acestui sector si chiar prezentari ale autoritatilor, intentiile pe care acestea le au in ceea ce priveste transportul.

Transportul public in capcana?

Astfel, Richard Averbeck, Head of Product Engineering Daimler Buses, a realizat o analiza privind situatia actuala a segmentului de transport public local, cu titlul „Presiunile exercitate de schimbarea climei si costuri – Este transportul public local prins intr-o capcana?“.

Pe de o parte, dezvoltarea actuala a zonelor urbane favorizeaza transportul public local. Investitiile realizate intr-un transport public de calitate sunt esentiale pentru a raspunde principiilor ce trebuie respectate pentru un mediu urban modern.

In acelasi timp insa, conditiile economice devin tot mai dure pentru operatorii care trebuie sa organizeze serviciile de transport local. Printre altele, un transport de calitate presupune investitii in flota, statii si personal, iar subventiile din partea sectorului public sunt in scadere. In plus, toate elementele principale de cost ale transportatorilor au crescut si trendul se pastreaza – carburanti, piese, anvelope si chiar achizitia autovehiculelor. De exemplu, este evident faptul ca un autobuz EURO VI presupune pentru constructor costuri superioare unuia cu un grad de poluare inferior si, implicit, pretul de vanzare va fi altul. Pe de alta parte, reprezentantii Daimler incearca sa contrabalanseze aceste neajunsuri, oferind transportatorilor solutii menite sa imbunatateasca eficienta activitatii. Un exemplu in acest sens este sistemul FleetBoard.

5.000 de vizitatori

Evenimentul din Mannheim organizat la jumatatea lunii noiembrie a devenit deja o traditie pentru Mercedes-Benz si, astfel, se bucura de un numar mare de vizitatori. Nu mai putin de 5.000 de vizitatori din peste 20 de tari au participat la „Mercedes-Benz Bus and Coach Show“.

In acest an, atractiile au fost reprezentate de noile modele precum Mercedes-Benz Travego Edition 1 si noul Citaro.

2011 reprezinta un an special pentru Mercedes-Benz, care aniverseaza 125 de ani de la aparitia automobilului, iar Mannheim este orasul lui Carl Benz. Acum 125 de ani a aparut primul automobil, iar 10 ani mai tarziu Benz a inventat autocarul. La evenimentul din acest an, autobuzele si autocarele au fost expuse pe o suprafata de 3.500 mp, oferind inca o data dovada faptului ca Mercedes-Benz este un producator complet, avand produse pentru toate segmentele – autobuze urbane si interurbane, autocare pentru excursii scurte si auocare pentru trasee lungi, toate nevoile operatorilor de transport rutier pot sa isi gaseasca raspuns in gama de produse Mercedes-Benz.

Una dintre vedetele Mercedes-Benz este Citaro G BlueTec Hybrid, autobuz capabil sa mearga peste 10 km pur electric si, astfel, oferind zero emisii in zonele dorite.

Citaro FuelCELL Hybrid reprezinta un alt pas important al constructorului german catre transportul cu zero emisii.

Travego Safety Coach a fost un alt model ce a starnit interes, autovehiculul fiind dotat cu numeroase sisteme de siguranta.

O parte dintre modelele prezentate au fost disponibile si pentru drive-test, printre acestea numarandu-se si noul Citaro.

Pe langa autovehicule, au fost prezentate si serviciile oferite de catre Daimler clientilor sai. Astfel, reprezentantii Omniplus au explicat beneficiile aduse de cardurile de service – basic sau premium.

FleetBoard – proiectat si pentru transportul de pasageri

O cat mai mare transparenta asupra activitatii si un control strict asupra costurilor reprezinta la ora actuala aspecte esentiale pentru operatorii de transport. Daimler a proiectat sistemul de management al flotei, FleetBoard, pentru a raspunde cat mai bine acestor nevoi, atat pentru transportul urban, cat si pentru cel interurban si turistic. Autovehiculele Mercedes-Benz si Setra pot fi echipate din fabrica cu acest sistem, echiparea ulterioara fiind, de asemenea, posibila, inclusiv pentru alte marci de autobuze si autocare.

Sistemul are capacitatea de a oferi informatii legate de pozitia curenta a fiecarui vehicul din flota sau poate monitoriza derularea unei curse, utilizand o harta digitala.

In plus fata de pozitionare, sistemul poate semnala diferite informatii. Prin definirea punctelor de plecare si sosire, pe langa oferirea de informatii pentru planificarea cursei, prin functia „geofencing“ sistemul poate fi si un instrument important de siguranta in cazul in care autovehiculul ar fi furat.

Dar cel mai important aspect este reprezentat de economiile pe care FleetBoard le poate genera.

Firmele de transport isi pot creste eficienta prin reducerea consumului de combustibil datorata unui stil corect de conducere si minimizarea uzurii cu pana la 10%.

Sistemul analizeaza date precum viteza, turatia motorului, franele etc si ofera concluzii legate de stilul de conducere. Evaluarea include si recomandari pentru sofer, pentru ca acesta sa poata imbunatati consumul de carburant si, totodata, pentru cresterea sigurantei.

Mercedes-Benz Travego Edition 1 este primul autocar EURO VI, fiind disponibil in doua variante de lungime de 13 m si 14 m, ambele avand trei axe. Motorul ce echipeaza acest autovehicul are 12,8 l si sase cilindri in linie (476 CP si 2.300 Nm), iar noua transmisie este complet automata avand opt trepte. Noul autocar dispune de o noua structura electronica si un post de conducere complet schimbat.

Pentru a marca aniversarea speciala din acest an, Mercedes-Benz a realizat o editie speciala pentru cel mai bine vandut autocar turistic din Europa. Editia speciala Mercedes-Benz Tourismo „125! ani de inovatie“ are 12,14 m lungime, doua axe si ofera o capacitate de 49 pasageri, utilizand scaunele Travel Star Xtra. Motorul OM 457 hLA, cu sase cilindri in linie produce o putere maxima de 408 CP si un cuplu de 1.900 Nm.

Radu BORCESCU

Mannheim, Germania

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.