Jumătate din primul lot construit al A0 București Nord, în trafic

Circulația rutieră a fost deschisă cu restricții, în „prag” de Ziua Națională, pe primii 10 km din Autostrada A0 București Nord.

Este vorba despre jumătate din Lotul 2 Corbeanca-Afumați, realizat complet între DN1 și Autostrada A3 București-Ploiești, dar care nu a putut fi dat integral în trafic, deoarece încă nu au fost construiți cei 2 km din Lotul 3, ce vor reprezenta descărcarea de trafic în DN2.

Astfel, cealaltă jumătate din acest lot, respectiv 9 km de autostradă realizați între A3 și DN2, va fi neutilizabilă, până în primăvara anului viitor. După finalizarea legăturii cu Lotul 3, se va putea circula pe 21 km, între DN1 și DN2.

Lot terminat în avans

Traseul Lotului 2 al Autostrăzii A0 București Nord se desfășoară între DN1 (în dreptul localității Corbeanca) și DN2 (în dreptul localității Afumați). Construirea celor 19 km a costat 831,92 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport. Porțiunea de autostradă a fost finalizată cu 7 luni mai devreme, de Asocierea de constructori români SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade, care a început lucrările în august 2022 și avea termen de finalizare în iunie 2024.

Încă 23 de km, din A0 București Sud, aproape gata

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vrea dea în trafic, în decembrie, încă 23 de km din Autostrada de Centură a Capitalei, însă pe partea de sud. Este vorba despre Lotul 2 Vidra-Bragadiru, cu o lungime de 16 km, și alți 7 km ai Lotului 1 Vidra-Glina. Astfel, dacă aceste tronsoane vor fi gata, atunci șoferii vor putea circula doar pe autostradă între DN6-DN 5 și DN4. „Avem, astăzi, 36 km finalizați din A0, iar, până în luna aprilie 2024, vom depăși 50 km, urmând ca, în cursul anului viitor, să avem integral semi-inelul sudic”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii,Irinel Ionel Scrioșteanu.

Se deschide și podul metalic în arc de cerc de pe DN73

Podul spectaculos din județul Argeș, pod metalic în arc de cerc, cu calea de rulare la partea superioară, a fost deschis circulației, la începutul lui decembrie. Este prima construcție de acest fel realizată în România. Situat pe DN73 în zona localității Podul Dâmboviței, podul are 170 m lungime și 31 m înălțime maximă. Lucrările, finanțate prin POIM, au durat 1 an și 6 luni.

Vechiul pod în arc din zidărie de piatră, construit în anul 1886 și declarat monument istoric, va rămâne deschis doar circulației vehiculelor de maximum 16 tone, în timp ce camioanele de mare tonaj vor avea acces doar pe noul pod metalic.

Noul pod va prelua traficul rutier pe traseul istoric Rucăr-Bran și va avea o contribuție importantă la dezvoltarea economică a zonelor tranzitate de DN73 în Muntenia și Transilvania. „Atât turiștii care vor dori să viziteze în special Castelul Bran, cât și marii transportatori vor beneficia de siguranță și confort, odată cu deschiderea circulației pe noul pod”, a precizat șeful CNAIR.

Modernizarea DN29D Botoșani-Ștefănești, finalizată

După doi ani de lucrări, au fost finalizate lucrările de modernizare a celor 42 km ai DN29D Botoșani-Ștefănești, pe care au fost construite inclusiv viaducte noi și s-au realizat consolidări cu ziduri de sprijin. „Terenul dificil din zonele tranzitate de acest drum național a impus construirea a trei viaducte, pentru execuția cărora a fost nevoie de 76 de coloane forate, însumând peste 1.900 m. Din cele 8 poduri de pe traseu, 6 sunt nou-construite, la care se adaugă 72 de podețe, peste 21.000 m de trotuare și 62.000 m de șanțuri și rigole de scurgere, parcări și drumuri laterale”, potrivit lui Cristian Pistol, director general CNAIR. Proiectul de modernizare a DN29D Botoșani-Ștefănești a fost demarat în primăvara anului 2021 și a costat 208,44 milioane de lei (fără TVA), cu finanțare de la bugetul de stat.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.