LICENTELE INTERJUDETENE se prelungesc pana in 2014

Cel putin asa anunta o nota semnata de secretarul de stat Eusebiu Pistru, care precizeaza ca Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a decis prelungirea programului de transport de persoane prin servicii regulate in trafic interjudetean pana in 2014. Dar, pana la aparitia in Monitorul Oficial a unui act normativ care sa puna in practica aceasta hotarare, mai este drum lung.

De altfel, in nota emisa de catre MTI si semnata de Eusebiu Pistru, nu se precizeaza modul in care aceasta decizie va fi pusa in aplicare din punct de vedere legislativ. O prelungire pana in 2014 a programului de transport interjudetean ar extinde valabilitatea actualelor licente de traseu la o perioada de 6 ani, putand reprezenta o oportunitate de recuperare a investitiilor si de traversare a crizei pentru operatorii de transport persoane implicati in acest gen de activitate. Reamintim ca legislatia in vigoare prevede ca anul viitor sa aiba loc atribuirea unui nou program de transport interjudetean. Patronatele din transporturi au cerut prelungirea similara a programelor de transport interjudetean si judetean, in ultimele luni de zile fiind vehiculate mai multe variante – 2013, 2016 etc.

Pe de alta parte, in varianta de lucru a noii legi a transporturilor, inaintata de catre ministerul de resort patronatelor, se vorbeste despre un program de transport interjudetean de 5 ani, facandu-se, de asemenea, referire la programul judetean care ar trebui sa se intinda pe aceeasi perioada. Puteti consulta proiectul noii legi a transporturilor pe site-ul nostru www.ziuacargo.ro.

COTAR vrea 2016

Asociatiile profesionale din transporturi au salutat decizia de prelungire a interjudetenelor, COTAR sustinand insa ca ar fi mult mai indicata o prelungire pana in 2016 pentru ca ar sprijini mai mult activitatea firmelor de transport intr-o perioada de recesiune economica destul de grea. „Tinand cont de masurile de austeritate impuse de guvern, prin reducerea salariilor si a pensiilor si a altor ajutoare sociale, precum si prin decizia de eliminare a subventiei pe transport pentru pensionari si persoane cu handicap, consideram ca prelungirea licentelor de transport interjudetean, pana in anul 2016, asa cum a cerut COTAR la intalnirea cu primul-ministru, Emil Boc, Protocolul semnat cu domnia sa si demersurile facute la MTI, ar ajuta mai mult firmele de transport in dezvoltarea unui plan de afaceri pe o perioada mai lunga pentru a diminua cat mai mult efectele crizei“, a precizat Vasile Stefanescu, presedinte al Confederatiei Operatorilor de Transport Autorizati din Romania (COTAR). Reprezentantii confederatiei arata, de asemenea, ca asteapta adoptarea si publicarea unei OUG care sa puna in aplicare Decizia MTI.

FORT cere prelungirea judetenelor

Chiar daca nu s-a materializat inca intr-un act normativ publicat in Monitorul Oficial, nota semnata de secretarul de stat Eusebiu Pistru reprezinta primul pas oficial facut de autoritati in directia prelungirii traseelor interjudetene.

Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) a solicitat, in acest context, Ministerului Administratiei si Internelor prelungirea pe o perioada similara a programului de transport judetean. FORT isi motiveaza demersul subliniind situatia economica dezastruoasa din sectorul transportului rutier de persoane, generata in ultima perioada de contractarea evidenta a pietei. Federatia reclama blocajele sectoriale semnificative generate de acumularea datoriilor fata de furnizori si, mai ales, fata de bugetul de stat, ca urmare a neonorarii la plata a obligatiilor bugetare ale Ministerului Transporturilor catre operatorii de transport, precum si faptul ca, in contextul dat, amortizarea mijloacelor de transport achizitionate pentru licitatia nationala desfasurata in anul 2008 este imposibila, iar o licitatie electronica nationala, ce va fi derulata in plina criza economica mondiala, nu ar face decat sa creasca gradul de indatorare al operatorilor de transport licentiati si sa genereze riscuri iminente pe linia sigurantei transportului si fraudei fiscale. FORT arata in plus ca operatorii de transport, afiliati sau nu la o asociatie profesionala solicita in unanimitate prelungirea Programelor de transport, judetean si interjudetean.

MAI este rezervat

Surse oficiale din Ministerul Administratiei si Internelor ne-au declarat, insa, ca, pentru a lua o decizie in legatura cu prelungirea programului de transport judetean, trebuie sa se raporteze la o decizie oficiala a Ministerului Transporturilor.

„Asteptam un act normativ emis de Ministerul Transporturilor, pentru ca apoi, in functie si de modul in care este acesta motivat, sa luam si noi o decizie in sensul prelungirii sau nu a programului de transport judetean“, au declarat sursele citate, care nu iau in calcul reintoarcerea traseelor judetene la ARR.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.