Noua gamă Renault Trucks în România

Vineri, 11 octombrie, în cadrul unui eveniment fastuos, ce a reunit aproximativ 700 de persoane, a fost prezentată, la Bucureşti, noua gamă Renault Trucks.

Amintim faptul că este prima dată când un producător şi-a reînnoit întreaga gamă în acelaşi timp, iar acest lucru a fost posibil cu o investiţie de 2 miliarde de euro, Renault Trucks realizând cel mai riguros program de testare din întreaga sa istorie.

Încă din 2008, acest proces a dus la testarea a 300 de vehicule pe o distanţă de 10 milioane km şi 5 milioane de ore suplimentare de testări la bancul de probe, la temperaturi cuprinse între -40° C şi +60° C. Astfel, odată cu trecerea la normele EURO VI, producătorul francez a modernizat complet gama sa de autovehicule, răspunzând nevoilor actuale ale pieţei. Renault Trucks priveşte noile camioane ca fiind centre de profit ce nu trebuie să-şi dezamăgească clienţii, protejându-i, şi oferind, în acelaşi timp, confort şoferilor.

Gama „Distanţe lungi“

Pentru distanţe lungi, Renault Trucks a introdus o ofertă omogenă, constând dintr-un singur vehicul cu design modular. Având o cabină aerodinamică, dezvoltată şi testată cu ajutorul unui tunel de vânt, T combină eficienţa Premium Route şi consumul redus de combustibil cu prestigiul şi confortul modelului Magnum într-un singur vehicul.

Renault Trucks T contribuie la reducerea costurilor de combustibil datorită designului care îmbunătăţeşte performanţele vehiculului şi a noului grup motopropulsor ce permite gamei T să realizeze un consum de combustibil diminuat cu până la 5% faţă de modelele anterioare, în ciuda constrângerilor impuse de noul standard EURO VI.

Renault Trucks T este echipat cu motoare de 11 şi 13 litri. Întreaga gamă este echipată cu transmisie automată Optidriver, care dispune acum de un nou sistem de gestionare a schimbării vitezelor. Dacă este necesar, şoferii pot folosi butonul „24/7” de pe tabloul de bord pentru localizarea geografică imediată a vehiculului şi pentru raportarea datelor tehnice celui mai apropiat service. Acest lucru uşurează activitatea celor peste 1.600 de centre de vânzări şi service Renault Trucks din întreaga lume. Modelul T este, de asemenea, configurat pentru a integra Optifleet, soluţia de gestionare a flotei Renault Trucks. În plus, Renault Trucks menţine soluţiile de economisire a combustibilului, inclusiv Optifuel Infomax, care analizează performanţa, monitorizează consumul de combustibil şi, atunci când este combinat cu programele de instruire dedicate şoferilor cu privire la consumul eficient de combustibil (deja folosite pentru a instrui peste 25.000 de conducători auto până în prezent), poate reduce consumul total de carburant cu până la 15% pentru întreaga flotă.

Gamele Renault Trucks „Construcţii” şi „Construcţii grele”

Pentru noile vehicule de construcţii, Renault Trucks oferă două game distincte – gama C pentru construcţii şi gama K pentru construcţii grele. Gama Renault Trucks C, disponibilă în două variante de lăţime a cabinei, se concentrează în principal pe încărcături mari, consum redus şi confort comparabil cu cel al unui vehicul de distanţe lungi. Mai mult, oferă forţă de tracţiune excelentă şi o bună capacitate de a trece peste obstacole. Renault Trucks K se remarcă prin robusteţe, trecerea peste obstacole şi oferă cel mai bun unghi de atac de pe piaţă. Noile vehicule beneficiază de un grup motopropulsor îmbunătăţit cu motoarele EURO VI. Printre cele mai importante elemente oferite se numără cabina mai spaţioasă, mai confortabilă şi mai ergonomică, cu butoane rotative, includerea unui prag pe partea laterală a vehiculului, pentru a permite şoferilor să verifice mai uşor încărcătura, protecţie în caz de impact pentru cele mai expuse părţi, barele de protecţie din oţel, disponibile atât pe gama K, cât şi pe gama C, gardă la sol excelentă, masă maximă autorizată de până la 120 t şi cel mai bun unghi de atac de pe piaţă (32°) pentru gama K. Optitrack, sistemul de tracţiune hidrostatic pe puntea faţă, oferă putere temporară de tracţiune suplimentară şi este disponibil pe gama C. În schimb, gama K include toate versiunile cu tracţiune convenţională. Vehiculele sunt echipate cu lumini pentru viraje, transmisie automată Optidriver standard şi o frână de parcare electrică aplicată la oprirea motorului, împreună cu mai multe dispozitive pentru montarea caroseriei.

Gama Distribuţie

Deşi noua gamă Renault Trucks D se bazează pe modelele anterioare, aceasta a evoluat într-o ofertă mult mai clară, care constă dintr-o singură gamă şi trei modele capabile să răspundă nevoilor tuturor clienţilor. Renault Trucks oferă acum trei modele din gama D: Renault Trucks D, un model de la 10 t la 18 t; Renault Trucks D Wide, un model de la 16 t la 26 t, şi Renault Trucks D Access, un model cu cabină joasă de la 18 t la 26 t. Această ofertă va fi completată în curând de un vehicul suplimentar, conceput pentru a satisface nevoile clienţilor care au nevoie de soluţii de transport de la 3,5 t la 7,5 t. Noile motoare DTI 5 şi DTI 8 sunt adaptate aplicaţiilor urbane şi îndeplinesc normele EURO VI. Renault Trucks a dotat întreaga gamă cu transmisii automate, care reduc consumul de combustibil şi menţin în stare bună piesele mecanice ale vehiculului. Pentru gama de distribuţie, Renault Trucks oferă mai mult de 100 de modele, dotate cu diferite dispozitive care uşurează munca carosierilor. Aceştia pot accesa toate schiţele vehiculului prin intermediul unui portal web dedicat, iar timpul de montaj se poate reduce cu 20%. Grupul Volvo, din care face parte Renault Trucks, a făcut o investiţie majoră în noile autovehicule, precum şi în unităţile şi echipamentele de producţie. Cu această gamă de vehicule, Renault Trucks deţine toate premisele pentru a-şi atinge obiectivul – creşterea cotei de piaţă.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.