RENAULT TRUCKS: Nouă platformă logistică, în Lyon

Renault Trucks a anunțat construcția unei clădiri cu energie pozitivă, în cadrul sitului său Saint-Priest din Lyon. Aceasta va avea 46.000 mp și reprezintă o investiție de 132 de milioane de euro. Clădirea, preconizată a se deschide în 2028, va găzdui centrul global de distribuție de piese de schimb al producătorului francez.

Renault Trucks a dezvăluit planurile de a construi un nou centru global de distribuție de piese de schimb, în cadrul sitului său istoric din Saint-Priest, de la periferia orașului Lyon, centru care va înlocui facilităților mai vechi. Printr-o investiție totală de 132 de milioane de euro în construcția acestei platforme logistice ultra-moderne, producătorul francez și Grupul Volvo, din care face parte, își demonstrează angajamentul față de sustenabilitatea resurselor de producție și reafirmă puternicele rădăcini locale ale Renault Trucks în zona metropolitană Lyon.

Relocare strategică

Deoarece clădirea bătrână de secole a vechiului centru de distribuție de la Venissieux nu se mai potrivește cerințelor ecologice și operaționale ale activităților sale logistice, Renault Trucks a examinat toate opțiunile disponibile, inclusiv transferul către un alt sediu. În final, producătorul a decis să-și relocheze platforma logistică la sediul de la Saint-Priest, unde estet localizată, în prezent, fabrica sa de axe. Mai mult decât atât, această fabrică se pregătește să se mute în împrejurimile Venissieux-ului, în apropiere de fabrica de motoare. Pe parcursul următorilor trei ani, se vor realiza operațiuni extinse pentru relocarea platformei logistice în situl vechii fabrici, ceea ce va presupune, în primul rând, demolarea clădirii actuale și decontaminarea solului. Reabilitarea aceste zone industriale va fi în conformitate cu principiul „zero artificializare a solului”.

Clădirea, care va găzdui 500 de angajați, va include un depozit flexibil, scalabil, cu o suprafață de 46.000 mp, cu spații de depozitare standard, o zonă complet automatizată dedicată pieselor de dimensiuni mci și o zonă destinată stocării de baterii.

Viitorul centru de distribuție este proiectat să îndeplinească cele mai stringente standarde de siguranță, inclusiv o separare completă a fluxurilor pietonale, de camioane și de alte vehicule. Eforturi majore vor fi investite, de asemenea, în îmbunătățirea ergonomiei și confortului operatorilor, inclusiv prin robotizarea anumitor operațiuni și optimizarea sistemului de rafturi. Noile proceduri vor fi proiectate în strânsă cooperare cu angajații.

Nu în ultimul rând, un spații de birouri de 4.000 mp va promova cooperarea și va asigura eficiența operațională.

Clădire independentă de resursele fosile

Acest proiect, care ilustrează angajamentul Renault Trucks față de decarbonizarea activităților sale, marchează un important pas înainte în tranziția sa către producția de energie regenerabilă.

Noul centru de distribuție este proiectat să fie o clădire cu energie pozitivă. Echipat cu panouri fotovoltaice pe toată suprafața acoperișului, acesta va produce energie regenerabilă nu numai pentru a-și acoperi propriile necesități (inclusiv pentru încălzirea clădirii, pentru stivuitoare și pentru reîncărcarea vehiculelor electrice), ci și pe cele ale clădirilor învecinate. Toate facilitățile clădirii vor fi 100% independente de resursele fosile, utilizând electricitate regenerabilă.

Renault Trucks s-a angajat, de asemenea, să „înverzească” situl, prin plantarea a 400 de copaci, sprijinind, astfel, îmbunătățirea biodiversității și a calității vieții din împrejurimi.

Calendarul proiectului

  • 2024: depunerea cererii pentru permisul de proiectare
  • 2025: transferul fabricii de axe la Venissieux, permis pentru demolarea clădirii existente și decontaminarea solului
  • 2026: începerea construcției
  • Sfârșitul lui 2027: instalarea echipamentelor
  • Începutul lui 2028: transferul activității, etapă cu etapă
  • Jumătatea lui 2028: noul centru de distribuție este complet operațional.

traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.