Renault Trucks testează reconversia electrică

Renault Trucks, pionier în domeniul economiei circulare și al mobilității electrice, a făcut un pas semnificativ în direcția decarbonizării, prin conversia unui camion diesel de 12 t într-un camion electric pe baterii. Inițiativa are un dublu beneficiu, având ca scop conservarea resurselor naturale și reducerea, în același timp, a impactului vehiculelor asupra mediului.

Renault Trucks nu folosește transportul sustenabil doar ca pe un slogan! Producătorul francez oferă o nouă dovadă a acestui lucru, încheind recent conversia unui camion cu motor cu combustie într-un camion electric. Scopul proiectului este de a evalua fezabilitatea ecologică, tehnică și economică a retehnologizării electrice pentru camioanele grele de transport marfă. Proiectul a fost posibil prin colaborarea cu Novumtech, un start-up cu experiență în proiectarea și producerea bateriilor, și cu suport financiar din partea ADEME Environment Agency.

Dublarea duratei de viață a camioanelor

Circularitatea este cu adevărat una dintre zonele strategice pe care se concentrează Renault Truck, pentru decarbonizarea transportului de mărfuri. Activitățile industriale ale producătorului, care s-a angajat față de prelungirea duratei de viață a vehiculelor pe care le produce, sunt parte dintr-o abordare circulară a economiei, bazată pe trei piloni, și anume regenerarea, reconversia și reutilizarea.

În cadrul acestei abordări, Renault Trucks a prezentat o serie de inițiative, care includ dublarea perioadei utile a camioanelor pentru transportatori, prin încurajarea recondiționării, în locul înlocuirii. Mai mult decât atât, producătorul oferă o a doua viață pentru vehiculele sale rulate, prin reconversie, utilizând procese industriale riguroase. Până în prezent, peste 1.500 de camioane au fost reconvertite, în cadrul Fabricii de Camioane Rulate de la Bourg-en-Bresse, și 700 au fost recondiționate la Centrul de Camioane Rulate de la Lyon, economisind peste 5.000 de tone de CO2.

Etapele conversiei

Conversia electrică a camionului de 12 t Renault Trucks D a fost obținută prin modificarea doar a strictului necesar, și anume a motorului, cutiei de viteze, rezervorului de combustibil și a celui de AdBlue, în timp ce componentele asociate cu motorului cu combustie, cum ar fi pompa hidraulică pentru servodirecție, compresorul de aer pentru suspensie și frânare și compresorul pentru aer condiționat, au fost înlăturate.

Aceste componente au fost înlocuite cu un motor electric conectat direct la cardan, cu un pachet de baterii litiu-ion de 210 kWh, un încărcător de bord de 22 kW, un compresor electric de aer pentru suspensie și frânare, o pompă hidraulică electrică pentru servodirecție, un compresor electric pentru aer condiționat și un sistem electric de încălzire pentru cabină.

Următorul pas important pentru acest proiect este certificarea camionului convertit, pentru a valida respectarea reglementărilor curente. Odată ce a fost obținută această aprobare, Renault Trucks va începe o fază de testare în condiții reale de operare, în parteneriat cu Clovis Grand Paris.

Acest proiect de reconversie, implementat datorită parteneriatului cu Novumtech, a fost realizat în cadrul facilității CampX, la locația Renault Trucks de la Lyon. Obiectivul CampX este accelerarea inovației tehnologice și comerciale prin crearea unor sinergii între angajații Renault Trucks (echipa de inginerie de la Lyon) și start-up-uri.

adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.