VOLVO TRUCKS: 20 de ani de I-Shift

Inovația adusă de transmisia manuală automatizată inteligentă I-Shift de la Volvo Trucks continuă să fie un reper important în industrie, datorită impactului său pozitiv asupra consumului de combustibil, a performanței vehiculului, a siguranței și a confortului pentru șofer. Până la sfârșitul anului 2020, s-au vândut, la nivel mondial, peste un milion de camioane Volvo echipate cu I-Shift. Iar acum, când celebrăm 20 de ani de la lansarea sa, această tehnologie revoluționară se află, încă, în dezvoltare, pentru îmbunătățiri viitoare și mai mari.

Atunci când I-Shift a fost lansată, în 2001, Volvo Trucks și-a confirmat încrederea într-un sistem de transmisie pe bază de ambreiaj ca fiind cel mai eficient design pentru schimbarea automată a treptelor. De atunci, peste un milion de camioane au fost vândute, la nivel global, cu tehnologie I-Shift.

Astăzi, toate camioanele Volvo FH, FH16, FM și FMX sunt echipate cu I-Shift, ca dotare standard. Fiind un sistem automatizat, I-Shift contribuie la un consum de combustibil mai scăzut – și, astfel, la un impact redus asupra mediului – precum și la îmbunătățirea siguranței și beneficii precum reducerea zgomotului, a vibrațiilor și a solicitării fizice a șoferului.

Informația este cheia

Dezvoltată de către Volvo, I-Shift este complet sincronizată cu restul camionului, transmisia utilizând informații disponibile atât de la motor, cât și de la vehicul, pentru a conlucra în mod optim, pentru diferite utilizări și combinații de vehicule.

Succesul I-Shift se bazează pe abilitatea sa de a conlucra cu întregul lanț cinematic; acest sistem de transmisie este personalizat pentru motor și pentru componentele vehiculului încă din faza de proiectare. Cu îmbunătățiri continue pe parcursul timpului, I-Shift a fost capabilă să îndeplinească solicitările unei game largi de aplicații de transport, nu numai din punct de vedere al performanței și eficienței, ci și al ușurinței în conducere și confortului optim.

Pe parcursul timpului, Volvo Trucks și-a continuat activitatea de pionierat prin intermediul a numeroase noi funcțiuni inteligente pe care atât șoferii, cât și cărăușii au ajuns să le aprecieze.

Evoluția I-Shift

  • 2001

Prima versiune I-Shift, transmisia controlată electronic, bazată pe o nouă transmisie nesincronizată, a fost lansată pe piețele europene. Treptele de viteză sunt controlate de un sistem electronic, care primește informații de la un software optimizat pentru transportul pe distanțe lungi. Testele clienților evidențiază rapid impactul pozitiv în ceea ce privește consumul de combustibil, oboseala șoferului și siguranța.

  • 2005

A fost introdusă a doua generație I-Shift. Secțiunile față și spate ale transmisiei au fost reproiectate, pentru a include un nou sistem de ambreiaj și un nou schimbător de viteze. Rezultatul este o capacitate crescută, pentru sarcini maxime în combinație mai mari, permițând utilizarea I-Shift în anumite aplicații de construcții și pentru transportul de cherestea. Acest lucru înseamnă și că sistemul I-Shift poate fi montat pe Volvo FH16.

  • 2006

Este lansată noua familie de motoare Volvo D11, D13 și D16, concepute pentru a respecta reglementările din 2007 privind emisiile, din SUA. Are loc, astfel, introducerea transmisiei I-Shift în America de Nord.

  • 2009

Evoluția continuă cu lansarea celei de-a treia versiuni I-Shift cu noi opțiuni software personalizate, pentru a se potrivi aplicațiilor chiar mai solicitante. Practic, orice model Volvo Trucks poate fi acum echipat cu I-Shift. Manevrabilitatea și viteza medie optimă sunt cu mult îmbunătățite de această transmisie de neegalat.

  • 2011

Un sistem versatil I-Shift are acum aplicații pentru majoritatea tipurilor de transport și pentru motoare cu cuplu ridicat. Secțiunea din spate a fost, de asemenea, reproiectată și scurtată, iar întreaga transmisie este mai ușoară și mai compactă. Numărul de configurații de punți care funcționează cu I-Shift este acum complet, cu excepția tracțiunii integrale. Designul este robust, ușor de întreținut, fiabil și eficient din punct de vedere al consumului de combustibil.

  • 2012

Volvo Trucks dezvoltă I-See, un nou software cu autoinstruire pentru I-Shift, care analizează topografia traseului și folosește aceste cunoștințe pentru a menține autocamionul în cea mai bună treaptă de viteză, care este și cea mai eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil.

  • 2014

În 2014, când Volvo Trucks a dezvăluit I-Shift cu dublu ambreiaj, a fost vorba despre un ambreiaj dublu pentru transport greu, inspirat de cutiile de viteze utilizate pe mașinile de curse, care ofereau sentimentul unei puteri neîntrerupte în timpul schimbării treptelor de viteză.

  • 2016

I-Shift cu trepte de forță permite unui camion cu masă totală în combinație de până la 325 de tone să plece de pe loc, pe suprafață plană. Raportul de transmisie îi permite camionului să se deplaseze cu viteze începând de la 0,5 km/h, ceea ce este benefic în efectuarea manevrelor de precizie, de exemplu pe șantiere, la pavarea drumurilor sau în transportul de lemn.

  • 2017

Actualizat în 2017, I-See ajută camionul să mențină o viteză medie constantă prin analizarea datelor hărților bazate pe Cloud despre topografia drumului din față, spunându-i sistemului I-Shift când este momentul optim de a schimba treapta de viteză, pentru a economisi energie și, astfel, combustibil.

  • 2020

Lansarea noii game grele Volvo Trucks în 2020 a adus introducerea altei funcțiuni inovative: I-Shift cu schimbare de direcție. Această nouă funcțiune îi permite camionului să schimbe direcția fără să fie necesar ca șoferul să apese pedala de frână, un element util în special în domeniul construcțiilor, cel forestier sau cel minier, în care este nevoie de manevre repetitive, la viteze mici.

Cea mai recentă generație de camioane Volvo reduce și mai mult consumul de combustibil. De exemplu, noul Volvo FH cu tehnologie I-Save – cel mai eficient camion Volvo de până acum din punctul de vedere al consumului de combustibil – reduce consumul cu până la 10 procente.

Noua gamă Volvo Trucks 2020 propune un nou selector, pentru un sistem I-Shift cu schimbare de direcție

Software-ul I-Shift din prezent

Funcțiile I-Shift sunt optimizate cu pachete software special adaptate, care fac sistemul mai practic și mai economic pentru multiple condiții de transport. Sunt disponibile patru pachete principale:

  • Transport de cursă lungă (DRM-BE și AVO-BAS)

Pachet standard, furnizat împreună cu autocamionul. Include funcții de bază pentru toate tipurile de condus.

  • Distribuție și construcții (DRM-BE și AVO-ENH)

Pachet care oferă o pornire de pe loc și manevrabilitate mai bune, dar și noua funcție de schimbare a direcției, pentru a crește productivitatea atunci când se efectuează manevre repetitive.

  • Transport de mare tonaj (DRM-BE și AVO-HD)

Optimizează I-Shift pentru transportul de mare tonaj cu sarcini maxime în combinație (>85 de tone de sarcină maximă în combinație). Modul de transport de mare tonaj poate fi activat și dezactivat de către șofer. Benefic pentru autocamioanele care trag mai multe remorci.

  • Specificațiile flotei (DRM-E)
I-Shift cu dublu ambreiaj, inspirat de transmisia mașinilor de curse, s-a luat la întrecere cu Koenigsegg, una dintre cele mai rapide maini din lume

Un pachet simplificat, adaptat pentru operatorii de flote.

Toate cele patru pachete pot fi combinate cu I-See, pentru optimizarea suplimentară a consumului de combustibil. Este disponibil software suplimentar pentru I-Shift, dar și selectorul de trepte de viteză din tabloul de bord, pentru a adapta suplimentar autocamionul la cerințele clientului.

Și, privind în perspectivă, cu siguranță că dezvoltările inovative nu se vor opri aici. I-Shift va continua să fie îmbunătățită pentru camioanele diesel și va juca, de asemenea, un rol important în călătoria către electromobilitate. Fiind o tehnologie avansată de automatizare, I-Shift oferă abilități unice pentru a contribui la soluțiile de transport Volvo complet autonome ale viitorului.

Avantajele I-Shift pentru șoferi – manevrabilitate excelentă

  • Contribuie la îmbunătățirea performanței șoferilor, indiferent de nivelul lor de experiență
  • Îmbunătățește siguranța, deoarece îi permite șoferului să se concentreze asupra condițiilor de trafic
  • Nivel redus de zgomot, vibrații și efort fizic din partea șoferului
  • Reduce oboseala șoferului.

Avantajele I-Shift pentru afaceri – multifuncțional și eficient

  • Funcționează în simbioză cu întregul lanț cinematic Volvo Trucks, oferind performanțe ridicate, manevrabilitate și eficiență a consumului de combustibil, păstrând, totodată, o viteză medie bună
  • Optimizat pentru eficiența consumului de combustibil, în special împreună cu I-See și cu software-ul de economisire a combustibilului
  • Contribuie la reducerea impactului asupra mediului
  • Poate fi personalizat pentru o gamă largă de aplicații de transport, cu opțiuni care includ ambreiaj dublu, pentru performanțe ridicate, și trepte de forță, pentru transportul de mare tonaj
  • Îmbunătățiri continue, prin actualizări de software care pot fi realizate de la distanță
  • Schimbarea cu ușurință a treptelor de viteză asigură o transmisie mai fiabilă.
I-Shift cu trepte de forță permite unui camion cu masă totală în combinație de până la 325 de tone să plece de pe loc, pe suprafață plană

Avantajele I-Shift în plan tehnic – o serie de aspecte inovatoare

  • Configurație compactă, robustă, cu relativ puține piese componente, pentru a îmbunătăți mentenanța și durata de funcționare a autocamionului
  • Ambreiajul dublu asigură un transfer de cuplu neîntrerupt între treptele de viteză Treptele de forță oferă cuplu suplimentar și pornire de pe loc excelentă, pentru operațiuni de transport de mare tonaj
  • Noua funcție de schimbare a direcției (disponibilă în AVO-ENH) este ideală pentru schimbarea rapidă și eficientă a direcției, mai ales atunci când se efectuează manevre repetitive.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.