Autostrada Câmpia Turzii – Chețani – Iernut, gata anul acesta

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc și directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, au inspectat în 6 martie, în continuarea acțiunilor de verificare a stadiului de execuție al lucrărilor la obiectivele de investiții de infrastructură, șantierele loturilor Iernut – Chețani și Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania.

În lungime totală de peste 38 km, cele două loturi de autostradă sunt programate pentru finalizare în trimestrul IV al acestui an, astfel încât se va putea circula continuu de la Ungheni la Nădășelu pe un important tronson al Autostrăzii Transilvania (A3), în lungime de 108 km.

Anul trecut a fost deschisă circulația pe alte două loturi ale acestui tronson de autostradă, și anume Ungheni – Ogra și Ogra –  Iernut, care au o lungime totală de 14 km.

”Eu am primit o estimare de la domnul director general Neaga  și voi face tot ce pot pentru ca acești kilometri să fie dați în folosință, să fie puși în circulație. Înțeleg supărarea românilor. Tocmai de aceea trebuie să fim mai performanți decât am fost până acum și să arătăm că s-au făcut pași foarte importanți în infrastructura rutieră: proiecte, stadiu fizic avansat, kilometri dați în folosință. Trebuie să accelerăm procedurile astfel încât să nu mai existe astfel de nemulțumiri”, a declarat Răzvan Cuc.

Modificări la Legea achizițiilor publice

Totodată, ministrul Transporturilor a anunțat că intenţionează să aducă modificări la Legea achiziţiilor publice, care va intra săptămâna viitoare în Comisia de industrii a Camerei Deputaţilor, după ce instanţa a anulat licitaţia pentru două dintre cele patru loturi ale drumului expres Craiova – Piteşti.

“Acolo este o problemă pe care o vom reglementa. Săptămâna viitoare voi intra la Comisia de industrii pentru a propune modificări la această lege. Pentru că Piteşti-Craiova, din păcate, este strict legat de modul în care firmele înţeleg să îşi desfăşoare activitatea în România. O firmă care nu a participat la licitaţie a contestat cele patru loturi; două loturi nu au avut nicio problemă – lotul 1 şi 2, unde s-au desemnat câştigătorii, s-au semnat contractele. Contestaţia a fost făcută pe rezervele de implementare. Acestea constituie un concept care vine să ajute constructorul să nu ne mai blocăm pe un cuantum de 10% pentru cheltuieli neprevăzute. Avem rezerve de implementare ca să nu mai încheiem acte adiţionale ulterioare la contractele dintre beneficiar şi constructor. Ei tocmai acest lucru l-au contestat. Din păcate, un complet de judecată a spus că pentru două loturi e ok, iar pentru două loturi le-a admis contestaţia şi acum trebuie relicitate. CNADNR le va relicita în cel mai scurt termen”, a precizat Răzvan Cuc.

În perioada 7-8 martie, ministrul Transporturilor va inspecta și stadiul de execuție al obiectivelor de investiții gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în județele Botoșani și Suceava.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.