Bani de exproprieri pentru Drumul Expres Craiova-Pitești

Guvernul a adoptat în ședința din 10 aprilie fondurile necesare declanșării procedurii de expropiere a imobilelor aflate pe raza localităților Bîrza, Piatra Olt, Slătioara și Valea Mare, din județul Olt, pentru al doilea tronson al Drumului Expres Craiova-Pitești. 

Săptămâna trecută, a fost aprobată și Hotărârea de Guvern privind exproprierea imobilelor aflate de-a lungul primului tronson.

”Astfel, printr-o hotărâre de guvern, adoptăm declanşarea procedurilor de expropriere pentru cel de-al II-lea tronson al drumului expres Craiova – Piteşti, după ce, săptămâna trecută, am făcut acelaşi lucru cu tronsonul I al acestui drum expres”, a spus Dăncilă la începutul ședinței de Guvern, subliniind că este vorba despre sumele necesare exproprierilor.

”Sumele individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată, aflate pe coridorul de expropriere, situat pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes național “Drum Expres Craiova – Pitești și legăturile la drumurile existente”, Tronsonul 2, prevăzut la art. 1, situate pe raza localităţilor Bîrza, Piatra Olt, Slătioara și Valea Mare dinjudețul Olt, sunt în cuantum total de 667,5 mii lei și vor fi alocate de la Bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor”, prevede Hotărârea de Guvern.

Jumătate din drum, contractat
 
CNAIR a semnat în decembrie 2018 contractele pentru proiectarea și execuția primelor 3 loturi ale Drumului Expres Craiova – Pitești, în lungime de 57,55 km din totalul celor 120 km și în valoare de peste 1,8 miliarde lei (385.000.000 euro), fără TVA, cu finanțare POIM  – fonduri europene nerambursabile.

Tronsonul 1, în valoare de aproximativ 358 milioane lei (76 milioane euro) fără TVA, cu un cost/km de 4,3 milioane euro fără TVA, a fost câștigat de TIRRENA SCAVI S.p.A. (ITALIA).

În lungime de 17,7 km (km 0 – km 17,7), dintre care 10,165 km situați pe curbe (ce reprezinta 57% din traseu), acest tronson are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final – limita județelor Dolj cu Olt. 

Șoseaua va traversa teritoriile administrative ale municipiului Craiova și localităților Ghercești, Pielești și Robănești.

Vor fi două noduri rutiere, la km 0 – intersecția cu DN65F – Centura Nord Craiova și la km 1,4 – intersecția cu DC4 – Craiova Vest, 5 poduri, 4 pasaje și o parcare de scurtă durată (la km 14,2).

Tronsonul 2, de 39,85 km, a fost împărțit în două loturi, ambele câștigate de Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL. Oferta pentru primul lot a fost de aproximativ 661,5 milioane lei (141 milioane euro) fără TVA, cu un cost/km de 7,6 milioane euro, fără TVA, iar pentru al doilea lot, de aproximativ 792 milioane lei (168 milioane euro), fără TVA, avândun cost/km de 7,8 milioane euro, fără TVA.

Acest tronson se întinde între km 17,7 și km 57,5, cu punct de pornire limita dintre județele Dolj și Olt, iar punct final –vecinătatea municipiului Slatina, la intersecția cu DN 65B în zona localității Valea Mare.

Astfel, tronsonul 2 va traversa teritoriile administrative ale localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Centură la Balș

Lotul 1, de 18,5 km, se va întinde între km 17,7 – km 36,2 al Drumului Expres Craiova – Pitești și va reprezenta Varianta de ocolire a orașului Balș, traversat în prezent pe întreaga lungime de traficul greu, astfel că circulația va fi descongestionată. Centura va traversa teritoriile administrative ale localităților Balș, Bârza, Piatra Olt. Ca specificații tehnice, șoseaua va avea noduri rutiere la km 19,4 – DN65 Balș Vest, la km 27,6 DJ 644 Barza Nord și la km 35,7 – intersectia cu DC13 – Piatra Olt Nord – Vest, 3 poduri, 5 pasaje și  o parcare (la km 29,5 stânga și dreapta).

Centură și la Slatina

Lotul 2, de 21,35 km, se va întinde între km 36,2 – km 57,5 și va reprezenta Varianta de ocolire Slatina – un oraș de asemenea traversat în prezent de traficul greu, care va fi redirecționat în afara localității. 

Centura va traversa teritoriile administrative ale localităților Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Va fi un singur nod rutier, la km 50, la intersectia cu DJ 546 –  Slatina Sud – Est, 7 poduri și  o parcare (la km 55,3 stânga și dreapta).

Durata de realizare a acestor porțiuni de drum expres a fost stabilită la 36 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor. Garanția lucrărilor va fi de 7 ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.