Capitala trecerilor la nivel

1

Trecerile la nivel cu calea ferată reprezintă un coșmar fără sfârșit în București. Acestora li se adaugă și cele cu linia de tramvai, adevăratele „zone hașurate” din intersecții.

Șoferii ce se află zilnic în traficul bucureștean iau ca fiind o stare naturală, de fapt, situația trecerilor la nivel din oraș. Totuși, lucrurile nu sunt în regulă, traversarea zonelor unde se regăsesc aceste treceri se face anevoios și cu repercusiuni asupra siguranței, asupra vehiculelor și asupra timpului petrecut în trafic.

Până când?!

Deși probabil că nu este un subiect nou, pare a fi uitat de mult într-un sertar cu probleme. Cu ajutorul unui cititor al revistei, care ne-a furnizat situația a câtorva puncte „nevralgice”, încercăm să punem pe tapet anomaliile constatate.

Vocea cititorului

„Când vom avea o Capitală fără nicio trecere la nivel cu calea ferată, o Capitală în care orice trecere de pe o parte pe cealaltă a căii ferate să fie necoplanară cu calea ferată? Printre exemplele negative putem aminti aici: str. Iza, str. Teodor Neagoe, str. Inovatorilor, str. Modestiei, str. Copșa Mică, str. Chitila Triaj, str. Baicului, Șoseaua Gării Cățelu, Șoseaua Dudești-Pantelimon, Șoseaua Pipera etc.

Sunt încă străzi ce se intersectează cu calea ferată de care nu amintesc nimic Primăria Capitalei și Ministerul Transporturilor. Când va fi și trecerea la nivel cu calea ferată de pe Strada Chitila Triaj substituită cu pasaj rutier și pietonal? Aceeași întrebare și pentru cea de pe str. Baicului. Și în ce privește str. Fiordului și Drumul Gării, subliniez că sunt întrerupte de calea ferată, neavând continuitate din punct de vedere rutier. Când vor avea și acestea câte un pasaj rutier și unul pietonal, să poată fi parcurse cap-coadă necoplanar cu calea ferată?

În privința micilor rețele de adrese din prelungirea str. Teodor Neagoe, din cea a str. Inovatorilor, din cea a str. Modestiei și din cea a str. Copșa Mică, subliniez că, în cazul solicitării unei urgențe, vehiculele ISU sunt dependente de traficul feroviar. Când vor gândi autoritățile un plan în vederea raderii rețelelor de adrese menționate și a trecerilor la nivel cu calea ferată aferente?

La Șoseaua Pipera, trecerea la nivel cu calea ferată și pasajul rutier coexistă. Nu este normal. E suficientă legătura directă a Capitalei cu Voluntari pe DN2, variantă preferabilă pentru conducătorii auto, având în vedere că nu există trecere la nivel cu calea ferată. Cu cât avem mai multe legături directe între București și Voluntari, cu atât încurajăm mersul cu mașina personală. Așadar, când vor fi rase cele 3 treceri la nivel cu calea ferată ale magistralei 800?

Probleme și în zona șoselei Industriilor, unde, pe sensul Isovolta-Republica al liniei 103, stațiile de autobuz sunt lipsite de trotuare și expulzează fluxul de călători direct în calea ferată. Ce caută cale ferată să taie pe din două Șoseaua Industriilor pe lungime? Nu e suficient că există Gara București Sud? Să elimine calea ferată cu pricina și să prelungească linia de tramvai de la terminalul Republica pe Șoseaua Industriilor. Trecerea la nivel cu linia de tramvai economisește timp comparativ cu trecerea la nivel cu calea ferată. Să nu mai zic că sunt «crimă» liniile 143 și 246. Traversând căi ferate, rezultă autobuze supra-aglomerate”, ne-a semnalat cititorul nostru, în cadrul unei scrisori trimise redacției.

În București, sunt 44 de treceri la nivel cu calea ferată, dintre care numai 7 au fost reabilitate până în anul 2017. Pentru alte 8 treceri din Capitală, CFR are în derulare un proiect pe fonduri europene destinat modernizării. În cadrul proiectului „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Frontieră”, inclus în POIM 2014-2020, cu finanțare externă nerambursabilă, se vor reabilita 22 de treceri. Proiectul se află în faza întocmirii Studiului de Fezabilitate. Dacă lucrările nu vor fi finalizate anul următor, fondurile europene pot fi transferate în următorul exercițiu financiar european.

Primăria Capitalei nu are nicio atribuție în privința trecerilor la nivel cu calea ferată, acestea aflându-se în administrarea CFR.

Linii de tramvai și „drumuri lipsă”

La cele punctate mai sus de către cititorul nostru, adăugăm și dificultatea cu care se trece prin București prin intersecții precum Iancului, Poșta Vitan, Dristor, Sălăjan etc. din cauza diferenței de nivel între șosea și linia de tramvai. Intersecția Calea Dudești cu Mihai Bravu este chiar sub ochii primarului de la Sectorul 3, în fața sediului primăriei. Nu deranjează cum arata linia de tramvai de pe Dudești? Dar zona de beton dintre linii, precum și zona din exteriorul liniei, acei 20 cm? Traversarea aceleiași intersecții, dinspre Baba Novac spre Vitan, unde se „descleiază” mașina, nu se simte și la nivel înalt? Geamurile de la mașina primăriei sunt prea fumurii și nu se vede? Suspensia „prea hidraulică” și nu se simt gropile? Nu se poate să nu observi și nu are cum să nu te deranjeze.

În alt capăt de oraș, în Drumul Taberei, avem șos. Preciziei, bd. Timișoara și Prelungirea Ghencea. Aceste 3 străzi ar putea să comunice între ele, fluidizând mult traficul din zonă, ba poate chiar să faciliteze accesul spre Centură. Mai sunt multe exemple negative, din păcate. Cine este în măsură să facă ceva cu siguranță nu a făcut și nici nu pare să-i pese prea mult.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.