Încă un an de dispute pentru traseele Bucureşti-Ilfov

Valabilitatea licențelor de traseu pe zona metropolitană București a fost prelungită cu un an.

 

În baza OUG 42/26.06.2014 privind prelungirea valabilității programului de transport și a licențelor de traseu în baza căruia se efectuează servicii regulate de transport între Bucureşti și localitățile din județul Ilfov, Autoritatea Rutieră Română a eliberat 2.700 licenţe de traseu pentru transportatorii care operează pe aceste relaţii.

Amintim faptul că valabilitatea licențelor urma să expire pe data de 1 iulie.

Prelungirea valabilității licențelor de traseu nu este o noutate, așa cum, de asemenea, blocarea procedurii de atribuire în justiție a devenit un fapt obișnuit pentru transportul regulat de călători.

De altfel, inițial, licențele au fost emise cu valabilitate între anii 2008-2011, ajungându-se, după multiple prelungiri, la 2015 (ultima la finalul lunii iunie).

Această ultimă prelungire a stârnit, la rândul ei, nemulțumire în rândul operatorilor de transport. La început, s-a discutat de o prelungire de șase luni, însă textul final al ordonanței a prevăzut un an. Astfel, operatorii care au realizat deja investiții în autovehicule noi se găsesc într-o situație delicată.

COTAR (Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România) a cerut inclusiv demiterea reprezentanților MT care au realizat această modificare fără consultarea reprezentanților operatorilor de transport.

În vederea unei noi atribuiri, operatorii de transport au solicitat proaspetei conduceri AMTB păstrarea condițiilor și sistemului de punctare propuse și pentru ședința de atribuire suspendată. Totodată, cei mai mulți dintre operatori au solicitat menținerea criteriului de „vechime pe traseu“ și eliminarea „segmentului de traseu“. Astfel, investițiile deja realizate putând fi protejate.

Interesant este faptul că, de fiecare dată când a fost numită o nouă conducere în fruntea AMTB (actuala conducere nu face excepție), sunt demarate o serie de întâlniri cu operatorii de transport. Și actuala conducere a AMTB și-a arătat disponibilitatea de a prelua toate părerile din piață și de a încerca armonizarea lor.

Experiența trecută a arătat că niciodată nu s-a putut ajunge la consens, chiar dacă, pe zona metropolitană, activează în jur de 20 de operatori.

De altfel, chiar de la primele întâlniri cu noua conducere AMTB, s-a putut observa încă o dată că operatorii de transport nu pot ajunge la o opinie unitară legată de modul în care atribuirea ar trebui să aibă loc.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.