Investiție-gigant: Podul suspendat peste Dunăre, la Brăila

CNAIR a primit două oferte, la licitația pentru cea mai mare investiție din infrastructură din ultimii 27 de ani, din România: Podul suspendat peste Dunăre, în zona Brăila.

Ofertele au fost depuse de:

  • Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia);
  • Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading ’98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

Cu o valoare estimată de 2.025.494.965 lei, fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 m).

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014 – 2020.

Proiectul, în lungime totală de 23,413 km, cuprinde inclusiv proiectarea și execuția drumului principal Brăila – Jijila și a drumului de legătură cu DN22, Smârdan – Măcin, în lungime totală de 4,328 km.

Contractul prevede 1 an și 6 luni pentru proiectare, 3 ani pentru execu- ția lucrărilor și minim 60 de luni – garanție (total: 114 luni). Podul va fi poziționat pe drumul principal Brăila-Jijila (între km 4+596 și km 6+570), respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre măsurat de la Sulina).

Detalii tehnice

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legătură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și localizate în afara digurilor Dunării.

Lungimea podului va fi de 1.974 m, din care 489,65 m deschidere laterală pe malul dinspre Brăila și 364,65 m cea de pe malul dinspre Tulcea.

De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces, de câte 110 m, care se vor adăuga lungimii podului.

Gabaritul pe verticală va fi de cel puțin 38 m de la nivelul maxim de inundație al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigație fluvială.

Lățimea totală a podului va fi de 31,70 m. Calea va avea 22 m și va fi alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lățime, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3 m.

De o parte și de alta, vor fi benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lățimea de 2,80 m fiecare.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.