Porți deschise la CTE Group

Piața transporturilor din România s-a obișnuit să creeze o paralelă între CTE și carosierul german Krone, însă CTE Group oferă numeroase alte soluții, o parte dintre acestea fiind prezentate cu ocazia unui eveniment „porți deschise”, organizat în luna octombrie.

Și pentru că brand-ul Krone are o mare notorietate pe piață, ne vom concentra, în acest articol, asupra celorlalte mărci și soluții oferite de CTE Group.

O noutate pentru piața românească o reprezintă Mecalac, companie francezo-germană specializată în producția de utilaje multifuncționale. Cu ocazia evenimentului a fost prezentat un utilaj de 14 t – excavator pe pneuri, ce oferă numeroase funcții aparte. Remarcabil este brațul Mecalac care poate fi folosit în multiple aplicații, ca excavator, încărcător frontal, stivuitor, freză de asfalt, picon, foreză, greifer de bușteni, perie…

În ultimii trei ani, s-au vândut, în România, peste 50 de unități Mecalac, iar, astfel, CTE a devenit lider de piață, anul trecut, pe segmentul compactelor.

Reprezentanții CTE au arătat că, prin soluțiile sale fiabile, compacte, versatile și multifuncționale, Mecalac se potrivește cu solicitările clienților din România.

Avantajul Mecalac este și faptul că, indiferent de aplicația la care este utilizat (excavează, încarcă sau folosește furcile), oferă o soluție eficientă și dedicată – cu randament la nivel de soluție specializată. „Mașina nu face compromisuri și este 100% efcientă pe ceea ce face”, au afirmat reprezentanții CTE.

Mecalac produce utilaje multifuncționale, concepute, în primul rând, pentru diversitatea aplicațiilor din mediul urban – apă, canalizare, gaze, amenajare spații verzi, întreținere și reparații drumuri, demolări…

Excavatoarele sunt produse în Franța, iar încărcătoarele în Germania.

Brațul Mecalac este unic, fiind singurul producător care îl fabrică. Este un braț format din patru segmente, cu cinci axe de mișcare. Astfel, realizează lucruri pe care niciun alt utilaj nu le poate face. Datorită cinematicii brațului, performanțele de ridicare în vecinătatea utilajului sunt crescute și, astfel, poate ridica până la 40% din greutatea sa, fără să fie nevoie să se caleze. Este intuitiv, din punct de vedere al comenzilor, și ușor de operat până în vecinătatea utilajului, ceea ce nu este posibil în cazul unui excavator clasic. Poate realiza săpări laterale paralele cu utilajul, chiar și peste obstacole laterale. Tot o funcție unică este și capacitatea de a descărca paleți sub nivelul zero. Specific Mecalac este și cupla rapidă, ce dotează standard utilajul, cu fixare mecanică și blocaj hidraulic. Este un utilaj multifuncțional, ce poate utiliza mai multe atașamente ușor interschimbabile.

Din 2010, CTE Group reprezintă și Hyundai în România. Utilajele Hyndai utilizează tehnologie de top la toate segmentele – motorizare, hidraulică… Motorizarea este Cummins pe utilajele mari, iar, la încărcătoare, sunt utilizate punți ZF.

Reprezentanții CTE au subliniat faptul că utilajele Hyundai aduc plus valoare clienților, oferind un preț corect, costuri mici de întreținere și consum redus de carburant.

Pe piața din România, Hyundai este un brand în creștere de la an la an, ajungând la o cotă de piață de 11%, însă trebuie avut în vedere că a intrat târziu pe piață.

Serviciul de buy-back este, de asemenea, oferit clienților care vor să înlocuiască utilajele vechi cu unele noi Hyundai.

Tot ca un avantaj pentru a atrage clienți noi, este oferită și o garanție extinsă pentru utilaje. Garanția standard este de 24 de luni sau 3.000 de ore de funcționare și poate fi extinsă la șase ani. Acest aspect are scopul de a da încredere cumpărătorilor, chiar dacă, în Europa, utilajele Hyndai sunt foarte apreciate.

Hyundai a înființat divizia pentru construcția de utilaje în 1985, iar producția se realizează în Korea.

Meiller este un producător cu tradiție pentru suprastructuri basculabile și sisteme hidraulice, având peste 130 de ani de experiență. Oferă o gamă largă de bene și suprastructuri pentru industria de reciclare, precum și semiremorci și remorci.

Benele pot fi pentru șasiuri cu două, trei, patru și cinci punți, cu diverse volume. Pot fi bene basculabile pe spate, bilateral sau trilateral, pentru diverse aplicații, de la construcții, la minerit. De asemenea, Meiller oferă brațe ridicătoare pentru diverse industrii.

Semiremorcile sunt destinate transportului de materiale de construcții și transport cereale, cu benă dreaptă sau semirotundă, cu diverse volume și configurații, cu obloane hidraulice sau pendulante, cu benă din oțel sau aluminiu.

Din punct de vedere al pieței autohtone, reprezentanții CTE au arătat faptul că anul 2016 a fost surprinzător de bun față de ultimii patru ani. Astfel, au fost comercializate peste 60 de produse Meiller, segmentul de construcții și cel de reciclare fiind principalele beneficiare. Este vorba despre 20 de semiremorci și 40 de suprastructuri.

Faymonville a dezvoltat un nou brand – Max Trailer – un produs standardizat care oferă tot ce are nevoie o firmă de construcții – poate transporta utilaje pe pneuri, cu dimensiuni mai mari, este extensibil în lungime, se extinde în lățime, are rampe simple, hidraulice, și totul este montat pe trailer.

Anul acesta, CTE va avea 75-80% cotă de piață pe acest segment în România, adică 30 de unități comercializate.

La acest succes, contribuie și câștigarea unui contract cu M.Ap.N. Astfel, până la finalul anului, vor fi livrate trailere destinate transportului de tancuri.

Termenul de livrare este de aproximativ trei luni pentru Max Trailer și patru luni pentru Faymonville.

Soluțiile oferite de CTE includ și echipamente de dezăpezire formate din împrăștietoare de material antiderapant solid și lichid, precum și lame sau pluguri de dezăpezire. Au fost expuse, cu ocazia evenimentului, sărărițe de mare capacitate, de 7-8 mc, montate pe sistemul hook-lift. Acest echipament interschimbabil este util pentru companiile de salubritate, care, pe timpul verii, pot schimba echipamentul cu unul de spălare stradală.

Schmidt acoperă o gamă largă de volume pentru sărărițe, de la 1,5 mc la 12 mc. Sistemele utilizate pentru împrăștierea materialelor antiderapante sunt cu bandă transportoare și cu melc, iar partea foarte apreciată și tot mai solicitată în ultima vreme este reprezentată de sistemele de control al împrăștierii. Sărărițele sunt conectate la tahograful mașinii, cunosc, astfel, viteza de deplasare în permanență și se ajustează automat, pentru a păstra constantă densitatea de împrăștire setată.

În cadrul evenimentului, au fost prezentate și vehicule speciale oferite de Mercedes-Benz România. Producătorul german oferă trei mari grupe de vehicule speciale: Unimog, Econic și Zetros.

Unimog, vedeta acestei divizii, este un vehicul multifuncțional, proiectat să poată fi utilizat 365 de zile pe an. La acest aspect contribuie numărul mare de producători care au dezvoltat echipamente ce se pot monta pe Unimog, dar și calitățile sale deosebite, ce îi conferă accesibilitate în cele mai dificile situații.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.