TimoCom pariază pe inovație

Bursele de transport au depășit demult stadiul în care erau doar simple legături între marfă și camioane. Astăzi, inovațiile sunt preluate în număr tot mai mare, oferind utilizatorilor instrumente utile și flexibile, menite să crească eficiența, precum și siguranța tranzacțiilor, cu condiția să fie înțelese și folosite. Am discutat despre viziunea de viitor a TimoCom cu Barta Tamas, Marketing Country Manager TimoCom Ungaria.

 

 

Ziua Cargo: Cât de complexe au devenit lucrurile pe bursa TimoCom?

Barta Tamas: Pe lângă posibilitatea de a căuta mărfuri şi camioane, am dezvoltat şi bursa spaţiilor de depozitare. În momentul de faţă sunt peste 30.000 de spaţii ofertate – depozite şi spaţii de logistică. În plus, pe harta integrată TimoCom se pot afla rute, costuri, destinaţii.

Scopul nostru este ca, în cel mai scurt timp, să implementăm toate rutele telematice care există în momentul de faţă pe piaţa din Europa. Anul trecut în iulie, am început cu 12 sisteme, cele mai mari din Europa, iar în momentul de faţă sunt peste 90 de sisteme telematice integrate. Acest lucru dă posibilitatea ca transportatorii utilizatori TimoCom, printr-o setare foarte simplă, să poată utiliza sistemul telematic de care dispun inclusiv pe platforma TimoCom. Astfel, operatorii de transport pot urmări camionele şi pe platforma TimoCom, în timp real. Mai mult decât atât, pot oferi clienților contractați pe bursă, ca pe perioada transportului de la încărcare până la descărcare să își poată urmări marfa în timp real. Sistemul a început să fie utilizat, iar noi credem că reprezintă una dintre tendinţele de viitor.

Totuși, există un efort consistent pentru a explica utilizatorilor modul în care funcționează noul produs.

Practic, trebuie să sunăm şi clienţii şi operatorii de transport pentru a-i anunţa că există acest produs și cum poate fi folosit.

Există o anumită rezistență manifestată de piață pentru produsele noi.

 

Siguranța reprezintă un aspect prioritar în transporturi. Ce măsuri ați luat în acest sens?

În primul rând, verificăm foarte atent fiecare nou client care accesează bursa TimoCom, indiferent dacă este vorba despre un utilizator aflat în perioada de testare sau de un abonat. Există o serie de documente pe baza cărora realizăm aceste verificări și, în plus, în fiecare ţară unde activăm, avem un partener cu ajutorul căruia obţinem informații despre firmele din respectiva țară, cum ar fi situația finanaciară.

Totodată, este verificată identitatea persoanelor de contact. Solicităm inclusiv un contract de muncă. Toate datele de contact, numere de telefon, faxurile etc sunt verificate.

Verificările sunt realizate pentru siguranţa clienţilor noştri și, odată introduse, datele de contact nu mai pot fi modificate. Dacă se doreşte modificarea acestora, se trece din nou prin procedurile de verificare.

Bineînțeles, este datoria și interesul fiecărui utilizator să confrunte datele furnizate de un potențial partener cu cele existente pe bursă, mai ales când este un partener nou.

În momentul în care constată că a vorbit cu o persoană care nu e trecută pe profilul firmei, sună la firma respectivă şi întreabă: „am vorbit cu persoana X, lucrează la firmă?”. Sunt verificări care se pot face în doar câteva minute şi pot exclude aproape sută la sută furturile de marfă şi de identitate.

Infracţionalitatea este în creştere în Europa. Măsurile pe care le-aţi luat sunt suficiente?

Niciodată nu putem considera că este suficient. Întotdeauna încercăm să fim cu un pas înainte, să aducem noi reguli în legătură cu accesul pe bursă. Totuși, dacă utilizatorii sunt precauți, nu ar trebui să fie probleme. Acestea apar în momentul în care se primeşte o ofertă bună şi nu este verificată. Neglijenţa duce la majoritatea furturilor.

Noi spunem că încrederea este un lucru bun în acest domeniu, dar verificarea este şi mai bună. De altfel, acesta este şi motto-ul nostru.

În ceea ce privește problemele de neplată sau întârzieri la plată, acestea sunt legate în mare măsură de lupta tot mai crâncenă pentru supravieţuire. Resursele financiare ale firmelor se împuținează.

Care este viziunea de viitor a TimoCom?

Astăzi, o simplă bursă este prea puţin. Noi considerăm că pentru a răspunde solicitărilor de pe piața europeană este nevoie să venim cu lucruri noi, să implementăm inovații care să crească eficiența pentru utilizatorii noștri.

Un exemplu în acest sens este dezvoltarea, pe lângă bursa de transport, a unei burse de licitare. Acest lucru presupune că diverşi clienţi de transport – mai ales din Europa de Vest – publică diferite tendere pentru contracte pe termen lung. Clientul își publică cerințele și există o perioadă stabilită de timp în care transportatorii pot depune ofertele.

Nici transportatorul nu vede preţurile celorlalte firme, nici firma care organizează tenderul nu vede oferta. În momentul în care se termină perioada de depunere a ofertelor, clientul primeşte o înştiinţare cu un tabel ce conține toate ofertele de preţuri ale transportatorilor. Firma care organizează tenderul invită transportatorii ale căror oferte sunt cele mai interesante pentru discuții directe și semnarea contractului.

Din păcate, puține firme din Europa de Est participă la aceste tendere. Îi îndrumăm pe transportatorii români cum să folosească programul şi le recomandăm să încerce acest produs.

Care este evoluția utilizatorilor TimoCom în România?

Dacă discutăm despre 2013, creşterea numărului clienților din România a fost una semnificativă faţă de celelalte ţări din Est, chiar şi faţă de cele din Vest. Practic, România a fost în 2013 în top 3 Europa pentru TimoCom din acest punct de vedere. Oferim servicii de calitate, dar principalul motiv al creșterii este legat de atenția pe care o acordăm siguranţei, chiar dacă la început a fost foarte greu să convingem transportatorii români asupra importanței etapelor de verificare. După un timp, au înţeles că acest lucru este benefic şi trebuie făcut.

La ora actuală, înregistrăm o tendință de creștere și în rândul transportatorilor deținători de camionete mici, cu capacitate de până la 1,5 t. Sunt multe partide mici de marfă transportate în Europa.

 

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.