Camionul viitorului Mercedes-Benz 2025 – Vehicule autonome pe autostradă

La începutul lunii iulie, Mercedes-Benz a prezentat în premieră mondială un sistem de trafic al viitorului, mai eficient, mai sigur și, cel mai important aspect, autonom. Sistemul „Highway Pilot” a fost testat deja pe autostrada A14 în apropiere de Magdeburg, Germania. Alături de acesta, producătorul german anunță lansarea, la IAA Hanovra 2014, a studiului de design și tehnologie Mercedes-Benz Future Trucks 2025.

 

De la viziune, la realitate – Camionul Viitorului 2025 de la Mercedes-Benz oferă o perspectivă realistă asupra evoluțiilor transportului de lungă distanță. În zece ani de acum înainte, camioanele vor putea circula autonom pe autostrăzile din Europa, iar șoferii vor deveni mai degrabă manageri de transport, desfășurându-și activitatea în posturi de lucru mobile, moderne. Eficiența transporturilor va crește, traficul va fi mai sigur, iar emisiile de CO2 se vor reduce și mai mult.

Camionul Viitorului 2025 de la Mercedes-Benz nu este numai un camion, ci un adevărat sistem de transport, care a fost deja pus la încercare la viteze de operare de până la 80 km/h în condiții normale de trafic pe autostrada germană A14. Studiul complet va fi dezvăluit de către constructor în cadrul IAA Hanovra din luna septembrie.

SF nu mai este ficțiune

Tehnologia se dezvoltă în ritm accelerat, comunicațiile prin satelit, internetul și sistemele robotizate permițând deja o comunicare eficientă nu numai între persoane, ci și între sisteme. Cu al său „Pilot de Autostradă”, Camionul Viitorului 2025 profită în mod inteligent de aceste dezvoltări, comunicând cu mediul în așa fel încât să se deplaseze autonom, fără (prea multă) intervenție umană. În viitor, conectivitatea și managementul datelor esențiale, pe un vehicul croit special pentru necesitățile unui client singular, vor fi factori cheie.

Drumul este deschis prin intermediul unor sisteme deja disponibile, cum ar fi cel de control al proximității, stop-and-go, Active Brake Assist 3, Lane Keeping Assist și hărțile tridimensionale pentru sistemul predictiv de control al lanțului cinematic. De asemenea, sunt deja funcționale și o serie de produse telematice FleetBoard, de la cele de management al vehiculului și al transportului, până la aplicațiile pentru șofer și operator. Astfel, următorul pas este logic: în prezent, acestea sunt interconectate și extinse, integrând camere de luat vederi și senzori. Acestea sunt completate de sisteme de comunicare între vehicule și cu infrastructura (V2V și V2I), precum și de o hartă digitală. În acest fel, camionul viitorului va fi conectat la toate aspectele mediului din care face parte.

Actros – element de bază

Camionul Viitorului 2014 are la bază un model care nu mai are nevoie de nicio prezentare: MB Actros 1845. Vehiculul este echipat cu un motor capabil să dezvolte o putere maximă de 449 CP și un cuplu de 2.200 Nm. Puterea este transferată prin intermediul unei transmisii complet automatizate PowerShift 3, cu 12 trepte, care este deja echipament standard. Modelul de trailer aerodinamic a fost prezentat în premieră de către Mercedes-Benz în urmă cu doi ani, la aceeași expoziție de la Hanovra și este capabil să reducă consumul de combustibil al întregii combinații cu până la 5%

În cadrul testelor pe autostradă, Camionul Viitorului 2025 este încă acoperit cu folie adezivă alb-negru, care ascunde contururile exterioare, interiorul fiind la rândul său protejat de privirile indiscrete. Numai câteva monitoare oferă o idee asupra faptului că acesta nu este numai un post de conducere, ci un birou de lucru al viitorului manager de transport.

Nu ne rămâne decât să așteptăm cu nerăbdare expoziția de la Hanovra din această toamnă pentru a descoperi în întregime spectaculoasa versiune finală a acestui model al viitorului.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.