DRIVE-TEST RENAULT TRUCKS T HIGH 480: Transporturile, într-o nouă realitate

Noile motorizări Euro 6 Step D aduc îmbunătățiri semnificative în materie de consum, aspect confirmat în cadrul unui drive-test realizat cu Renault Trucks T High 480. Astfel, transportul rutier face primii pași către o nouă realitate, cu consumuri medii care, în urmă cu câțiva ani, păreau imposibil de atins.

Care este, astăzi, consumul mediu al unui camion? Bineînțeles, în continuare, consumul rămâne o chestiune subiectivă, depinzând de priceperea conducătorului auto, dotările tehnice ale autovehiculului, tipul de drum, condiții atmosferice…

Însă orice transportator are în vedere o cifră de referință – un consum mediu pe care știe că, în general, camioanele îl obțin. Fără un asemenea reper, nu poți trimite nici măcar o ofertă de transport și nici nu poți seta așteptările în ceea ce privește costurile.

A reprezentat o mare victorie momentul în care acest consum mediu estimat a scăzut sub 30 l/100 km, iar, astăzi, mulți transportatori privesc 27 l/100 km ca pe o normalitate de zi cu zi.

24,6 l/100 km

Renault Trucks a pus întotdeauna accent pe consumul competitiv al camioanelor sale și istoria drive-testelor pe care le-am realizat arată că au cu ce să se laude.

De exemplu, anul trecut, cu modelul T High 480, am obținut un consum mediu de 26,5 l/100 km. Astfel, ne-am încadrat în logica realității pieței transporturilor și a producătorului Renault Trucks, care, în fiecare an, reu șește să mai ajusteze puțin consumul.

Fișă tehnică

RENAULT TRUCKS T HIGH 480 STEP D

Dimensiuni (lungime/lățime/înălțime): 5.990/2.518/3.934 mm

Ampatament: 3.800 mm

Masă proprie: 7.950 kg Motor DTI 13

Putere maximă: 480 CP între 1.404-1.800 rpm

Cuplu maxim: 2.400 Nm între 950-1.404 rpm

Nr. cilindri: 6 în linie

Cilindree: 12,8 l Cutie de viteze automată

Optidriver cu Optivision: 12 trepte înainte, 3 înapoi

Însă nu așa au stat lucrurile și anul acesta. Sigur, am auzit cu toții despre noile motorizări Euro 6 Step D, care, pe lângă emisiile mai scăzute, au îmbunătățit și consumul.

Un nou sistem de post-tratare a gazelor de eșapa ment, o nouă generație a Optivision (folosește topografia pentru a optimiza schimbarea treptelor de viteză; sto chea ză datele direct în vehicul), noi setări pentru Eco Cruise Control… aparent aceleași mici ajustări care să mai scadă consumul cu câteva sute de mililitri sau să pondereze șoferii „nervoși”.

Surpriză, însă: consumul obținut a fost de 24,6 l/100 km. Același model de camion, același traseu, aceeași încărcătură (masa totală de 40 t), același motor (în afara îmbunătățirilor aferente Euro 6 Step D)… până și viteza medie a fost aproape aceeași.

Și totuși, o economie de aproape 2 l/100 km. Iar acest consum a fost obtinut cu un raport în punte de 2:31, optim pentru țările cu multe autostrăzi, dar nu și pentru drumurile noastre naționale. În cazul nostru, un raport de 2:47 ar fi adus, probabil, un consum și mai bun.

În aceste condiții, începi să te întrebi dacă nu ar trebui reevaluate consumurile medii. Poate ar trebui să ne gân dim că 25 l/100 km reprezintă noua realitate.

Rezultate drive test T High 480 Step D

Distanță parcursă: 230,4 km

Viteză medie: 67 km/h

Consum mediu: 24,6 l/100 km

Aceeași experiență, performanțe îmbunătățite

Merită să spunem câteva cuvinte și despre „partea artistică”. Mai ales că vehiculul pregătit pentru test a beneficiat de o atenție specială, din punct de vedere estetic.

Renault Trucks a știut, inclusiv prin design, să atragă atenția asupra acestui autovehicul performant. Și pentru ca rețeta să fie completă, inclusiv semiremorca a beneficiat de o imagine deosebită.

Elementele de îmbunătățire a aerodinamicii și-au făcut, la rândul lor, simțită prezența – estetic și economic. La interior, lucrurile au rămas neschimbate. Cabina T High este spațioa să și confortabilă, cu numeroase spații de depozitare.

În ceea ce privește experiența la volan, și comenzile și strategia de condus au rămas neschimbate pentru T High 480 Step D. Singurul aspect pe care l-am remarcat fiind un demaraj foar te „fluid”. Practic, nu se simte niciun fel de bruscare, indiferent cât de repede demarezi.

În rest, îmbunătățirea semnificativă a performanțelor este obținută ca urmare a setărilor și acțiunilor automate ce au loc în motor și transmisie, fără ca șoferul să simtă vreo diferență față de varianta Step C.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.