LANSARE FORD F-MAX: Camionul Anului a sosit în România

F-MAX, capul tractor desemnat International Truck of the Year 2018, a fost lansat în România de către Cefin Trucks, unic importator și distribuitor Ford Trucks pe teritoriul țării noastre.

Noul produs al celor de la Ford Trucks este rezultatul a peste 5 ani de cercetare și dezvoltare, în care au fost implicați 500 de ingineri Ford Otosan, precum și peste 5 milioane de kilometri de testare rutieră, efectuată în 11 țări, pe 4 continente, utilizând 233 unități prototip.

Orientat spre șofer

Confortul șoferului este un punct din ce în ce mai important pentru o companie de transport ce se respectă. De aceea Ford Trucks vine în întâmpinare cu o cabină modernă, de 2,5 m. Designul tabloului de bord în stilul cockpit asigură un spațiu ergonomic, în care toate funcțiile sunt ușor accesibile. F-MAX oferă o podea plană, cu o distanță de 2.160 mm între podea și tavan și o ajustare a scaunelor de 260 mm.

În plus, este disponibil un spațiu de stocare patentat, în stil avion. De asemenea, producătorul promite și o foarte bună silențiozitate interioară, datorită torsiunii și rigidității cabinei. Noul câștigător al titlului de International Truck of the Year oferă spații de depozitare generoase și ușor accesibile. Dispozitivele interne de iluminare din zona patului și a compartimentului șoferului, sistemele automate de control a climatizării și caracteristicile de reglare a volanului oferă un confort sporit în cabină. Tot aici, se poate plusa cu un mini-frigider și un filtru de cafea, incluse în cazul unora dintre modele.

F-MAX oferă, de asemenea, un pat superior pliabil la 90 de grade, un cadru înclinat al capului pentru patul inferior, saltele mari și confortabile și o unitate de control de la distanță, în apropierea patului. Scaunul șoferului este de ultimă generație, cu o gamă de ajustare până la 260 mm, cu tapițerie din material respirabil, de calitate, și design ergonomic.

Latura tehnică

După studii îndelungi, motorul pe care-l propune noul F-MAX este unul cu o putere de 500 CP, 2.500 Nm și 400 kW putere de frânare. Aerodinamica superioară, calibrarea sistemului de propulsie și caracteristicile tehnice asigură, de asemenea, performanțe remarcabile, în ceea ce privește consumul de combustibil, cu o marjă de îmbunătățire de 6% față de modelele anterioare. Caracteristicile tehnice includ tehnologia E-APU, funcția eco-roll, cruise control predictiv (Max Cruise).

Datorită costurilor scăzute de mentenanță și intervalelor lungi între servisări, noul F-MAX aduce o economie de până la 7% la costurile de întreținere. Motorul Ecotorq al F-MAX oferă performanțe maxime și consum minim de carburant, în orice condiții de drum. Transmisia automată ZF cu 12 trepte și diferite moduri de condus, cum ar fi modul Eco și cel Power, ajută la optimizarea consumului de combustibil. Noul F-MAX este, de asemenea, îmbunătățit de un turbocompresor cu geometrie variabilă, o pompă de apă și un compresor cu viteze multiple de lucru, putere de frânare de 400 kW pentru motorul care atinge puterea totală de 1.000 kW cu opționalul intarder.

Telematică

O dată cu noul camion, Ford Trucks propune și „ConnecTruck” – o tehnologie revoluționară care include monitorizarea de la distanță a vehiculului, folosind software-ul de diagnosticare la distanță și software-ul „over-the-air”.

Harta Topografică Specială înseamnă că F-MAX este capabil să analizeze condițiile rutiere, permițând vehiculului să conducă la viteze optime, reducând, astfel, consumul de combustibil cu până la 4%. Integrarea FMS permite Modulului ConnecTruck și Ford Trucks cloud să acționeze ca un cumul de date pentru un terț, având acces de la distanță la datele selectate pentru acel vehicul.

Asistență

Sistemele menite să asiste șoferul și să îi facă munca mai ușoară, dar și mai sigură, sunt prezente, și ele, pe noul F-MAX. Adaptive Cruise Control, Predictive Cruise Control (Max Cruise), sistem avansat de frânare de urgență (Advanced Emergency Brake System), asistență la pornire în rampă (Hill Launch Assist), sistem de avertizare privind încălcarea benzii (Lane Departure Warning), dispozitiv limitator de viteză reglabil și control electronic al stabilității (Electronic Stability Control).

Display-ul color TFT cu ecran de 8 inch permite afișarea tuturor funcțiilor vehiculului, de la presiunea anvelopelor, temperatura din exterior, până la funcțiile de evaluare a stilului de condus al șoferului. Designul farurilor F-MAX optimizează vizibilitatea pe timp de noapte. Iar iluminatului de asistență la manevre de parcare, luminile de zi cu LED-uri și iluminarea cu LED opțională îmbunătățesc sistemul de lumini standard al vehiculului.

Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks: „Parteneriatul de peste 20 de ani pe care l-am dezvoltat cu companiile din industria transporturilor din România ne dă acces la o foarte bună cunoaștere a dorințelor, exigențelor și aspirațiilor clienților noștri.

Noul F-MAX se impune pe piața românească în primul rând prin performanțele calității fără compromis, dar și prin poziționarea prețului, care ne va oferi confortul unei poziții de invidiat pe piața românească. Datorită cabinei cu dotări de ultimă generație, MAX Cruiser, ConnecTruck și motorului de 500 CP, suntem convinși că, în următorii 5 ani, clienții F-MAX vor oferi la rândul lor, cu siguranță, cele mai competitive oferte din piața serviciilor de transport.”

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.