PERFECȚIUNEA INTEGRĂRII. Condițiile colaborării nestingherite în rețelele SCM

Timpuri noi pentru supply chain. Lanțul evenimentelor de logistică devine un flux inepuizabil de date și informații. Bine ați venit în lumea digitală!

Cei care vor să participe la oportunitățile transformării digitale, au nevoie, mai întâi, de un sistem neutru între companii, care îmbină, simplu și sigur, partenerii aferenți și procesele lor, în structurile rețelei complexe ale lanțului de aprovizionare.

Client, producător, furnizor, casă de expediție, logistician de depozit, destinatar: în lanțul de aprovizionare trebuie integrați mai mulți actori și sistemele lor IT. Pentru acest lucru, este nevoie de o platformă de sistem neutră, care asigură oportunitățile de integrare și utilizare prin interfețe, pagini de web și dispozitive mobile. Scopul integrării este de a transforma conexiunile bidirecționale în rețele de comunicare multidirecționale și de a asigura colaborarea nestingherită printre partenerii de afaceri.

Din colaborarea participanților, rezultă o bază de date comună, de înaltă calitate. Vizibilitatea manipulărilor de marfă, precum și a „stocurilor”, îmbunătățește posibilitățile de planificare și minimalizează riscurile. Trebuie avuți în vedere nu numai partenerii actuali sau anteriori din lanțul de aprovizionare.

Pentru controlul operațional al lanțului de aprovizionare, este necesar ca informațiile să fie disponibile în momentul decisiv. Pentru aceasta, este nevoie de end-to-end supply chain visibility. Aceasta include nu numai transparența consecventă a procesului de transport, ci și cunoașterea factorilor care se conectează și care sunt importanți pentru expedierea în timp util.

Informațiile în timp real sunt esențiale

Nu este vorba doar de informațiile în timp real referitoare la starea actuală a expedierii. La fel de importante sunt și mesajele de avertizare referitoare la abaterile de procese predefinite, pentru a le putea gestiona. Disponibilitatea timpurie a informațiilor relevante și valabile permite participanților ca, în aceste cazuri, să ia măsurile de precauție adecvate sau să îmbogățească informațiile existente cu date suplimentare. Există abateri de la termenul de livrare prevăzut? Sunt necesare capacități de transport suplimentare? Specialistul în logistică poate planifica și acționa numai în cazul în care lanțul de aprovizionare este transparent de la început până la sfârșit, cu numeroasele sale evenimente.

Opțiunile de acțiune ale diferiților utilizatori ai sistemului și ale partenerilor acestora sunt definite în contextul fluxurilor de lucru digitale și ale aplicațiilor, care fac posibil procesarea digitală a comenzilor. Publicarea licitațiilor, gestionarea comenzilor și a rețelelor, urmărirea expedierilor, evaluarea performanței de livrare – sunt toate componente necesare al lanțului de aprovizionare și, în condiții ideale, de regăsesc într-un astfel de mediu.

Platformele de sistem vor deveni centrul transformării digitale

Platformele de sistem cu opțiunile lor flexibile vor deveni centrul transformării digitale a logisticii. Infrastructura deschisă face posibilă integrarea mai multor aplicații și surse de date, cum ar fi, de exemplu, din vehicule, sisteme telematice sau mașini de producție.

Pentru ca firmele să poată folosi posibilitățile multilaterale și extrem de flexibile ale unui astfel de sistem, ar trebui îndeplinite câteva cerințe de bază:

  • Toate aplicațiile de sistem pentru procesarea comenzilor trebuie să fie integrate în fluxul de lucru al companiei cu un singur click.
  • Interfețele trebuie să fie simple și ușor de creat, actorii lanțului de aprovizionare trebuie să fie implicați.
  • Toate procesele ar trebui să fie executate fără pauze. De exemplu, comenzile să poată fi gestionate direct din sistem, fără a fi nevoie să treceți la programul de e-mail sau de a trimite prin fax.
  • Aplicațiile pot fi personalizate în funcție de ideile utilizatorilor, cu logo-ul companiei și alte elemente de design.
  • Totul este digitalizat; chiar și documente contractuale obligatorii sunt disponibile în format electronic.
  • Toate procesele sunt transparente pentru toți actorii implicați în lanțul de aprovizionare (supply chain).

One-Stop-Intelligent-Shopping

Posibilitățile de extindere a sistemului cu aplicații suplimentare și elemente de colaborare sunt nelimitate. Este doar o chestiune de timp ca mașinile de producție și rafturile magazinelor să ia parte la procesul de comunicare bazat pe sistem.

One-Stop-Intelligent-Shopping înseamnă că informațiile digitale, din ce în ce mai mult sprijinite de inteligență artificială, devin cele care dau impuls lanțului de aprovizionare și care pun în mișcare un sistem de servicii de înaltă funcțiune.

Și mediul va profita

În acest sistem, datele creează infrastructura lanțului inteligent de aprovizionare, precum și a colaborării dintre persoană și mașină. Aceste infrastructuri vor fi inteligente numai dacă îndeplinesc nu numai cerințele clienților, dar ating și obiectivele de mediu.

Acestea sunt din ce în ce mai severe.

Sistemul care evită traficul inutil și care permite formele inteligente de colaborare în procesele globale de producție și livrare are un rol semnificativ în protejarea lumii împotriva factorilor dăunători de mediu.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.