RENAULT TRUCKS: Noi elemente de siguranță pentru C și K

Îmbunătățirea continuă a siguranței locuitorilor orașelor, a șoferilor și a încărcăturilor lor reprezintă o preocupare constantă pentru Renault Trucks. Producătorul oferă, astfel, pe gamele sale C și K, soluții care le permit vehiculelor de construcții să se integreze și mai bine în traficul urban sau pe șantiere.

Integrarea camioanelor în traficul din ce în ce mai dens al zonelor urbane de dimensiuni mari și dezvoltarea unor moduri cursive de transport necesită acordarea unei atenții crescute aspectelor de siguranță.

Simplu și practic

Renault Trucks, care își echipează, deja, vehiculele cu o gamă largă de sisteme de siguranță, oferă, acum, o serie noi elemente interesante. Simple, competitive și practice, aceste soluții îndeplinesc cerințele clienților și îmbunătățesc protecția participanților la trafic vulnerabili, în medii urbane.

  • Aplicație frână de parcare de urgență – reduce riscul unei mișcări neașteptate a vehiculului atunci când șoferul părăsește cabina, prin activarea automată a sistemului de frânare al camionului, pentru imobilizarea acestuia.
  • Vizibilitatea directă a șoferului este îmbunătățită, prin intermediul unei uși vitrate pe partea pasagerului, care le permite șoferilor să observe mai bine utilizatorii infrastructurii rutiere.
  • Vizibilitatea indirectă a șoferului este îmbunătățită, prin intermediul camerelor de supraveghere poziționate de jur împrejurul vehiculului. Imaginile sunt afișate pe display-ul Roadpad+.
  • Detectarea utilizatorilor vulnerabili este îmbunătățită, prin intermediul unor detectoare plasate la exteriorul vehiculului, pe partea opusă șoferului. Acesta primește în cabină alerte auditive și vizuale.
  • O boxă exterioară îi avertizează pe participanții la trafic vulnerabili în momentul în care vehiculul este punctul de a face manevre către partea opusă șoferului, atunci când merge cu spatele și când șoferul acționează brațul echipamentului de pe camion.
  • Doi indicatori vizuali vin în completarea boxei, în folosul utilizatorilor cu deficiențe auditive și al celor care poartă căști, de exemplu.

Aceste sisteme de siguranță vin în completarea celor deja existente pe gamele Renault Trucks, cum ar fi Sistemul Automat de Frânare de Urgență (AEBS), Sistemul de Avertizare Coliziune Frontală (FCW), sistemul de avertizare în cazul părăsirii benzii de circulație (LKS), Adaptive Cruise Control (ACC), control electronic al stabilității (ESC) și frâna electronică de parcare (EPB), care este activată automat atunci când se oprește motorul. Pentru condusul în siguranță pe șantier, camioanele din gama de construcții sunt echipate cu mod off-road și accelerator manual, ca dotări standard.

Renault Trucks folosește drone 

Centrul de Axe Renault Trucks de la Lyon Saint-Priest (Franța) utilizează, acum, o dronă pentru a realiza operațiuni de control al inventarului pe care le realiza, până acum, manual un angajat cu ajutorul unui binoclu.

Folosind elemente de mapare încorporate și un plan de zbor predefinit, drona citește codurile de bare de pe paleți utilizând cele trei scannere din partea frontală. Poate realiza un inventar al unei poziții din depozit în doar șase secunde, de zece ori mai rapid decât sistemul manual. Sunt realizate, de asemenea, fotografii ale fiecărei locații, ceea ce permite vizualizarea cu ușurință a oricărei probleme care poate apărea la nivelul paletului.

Centrul de vehicule rulate al Renault Trucks de la Lyon Saint-Priest va introduce, la rândul lui, în toamnă, drone pentru a face fotografii la 360º care vor fi disponibile pe platforma de e-commerce a mărcii destinată vehiculelor rulate. Clienții vor fi capabili să vadă imagini de înaltă rezoluție care îi pot ajuta să aleagă un vehicul rulat. Fiecare dronă este conectată la opt markeri, care o vor ghida conform unui plan de zbor predefinit. Controlat de către un operator, dispozitivul capturează imagini instantaneu, având nevoie de doar 3 minute pentru a fotografia întregul vehicul.

Adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.