Cum justifica Guvernul preluarea Monitorului Oficial: “Evitam disfunctionalitati majore”

Dupa ce mass-media a demascat ca Executivul a preluat miercuri, prin ordonanta de urgenta, Monitorul Oficial (MO) pentru ca demisia lui Dan Voiculescu din functia de senator sa fie publicata in MO pana vineri, cand Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) ar fi putut da sentinta finala in cazul sau, iar astfel a fost nevoita sa trimita dosarul unei instante inferioare – Tribunalului Bucuresti -,  Guvernul vine cu explicatii uluitoare:  ramanerea Monitorului sub autoritatea Camerei Deputatilor – unde s-a aflat in ultimii 22 de ani – ar duce la “disfunctionalitati majore”, “cu consecinte deosebit de negative” asupra intregii societati. In maximum o saptamana va fi aprobata, prin hotarare de guvern, si reorganizarea Monitorului Oficial.

Guvernul arata ca, in ultimii doi ani, in Monitorul Oficial au fost publicate anual aproximativ 3.000 de acte emise de Executiv si doar circa 400 de acte ale Parlamentului, astfel ca se impune “o responsabilizare” a Guvernului in organizarea si functionarea regiei.

In opinia Guvernului, neadoptarea acestei decizii ar conduce la “disfunctionalitati majore” in activitatea de editare a publicatiei oficiale a statului, “cu consecinte deosebit de negative” asupra intregii societati.

Ordonanta prevede ca autoritatile emitente au obligatia de a comunica neintarziat SGG date, informatii si precizari solicitate de aceasta institutie publica sau de regie necesare indeplinirii cerintelor de publicare. Cheltuielile de publicare se suporta de emitenti.

Structura Monitorului Oficial al Romaniei

Art. 4. — Monitorul Oficial al Romaniei cuprinde 7 parti, structurate in functie de natura actelor supuse publicarii.

Art. 5. — In Partea I se publica urmatoarele categorii de acte:

A. actele juridice ale Parlamentului:

a) legile, hotararile si motiunile;

b) hotararile si motiunile celor doua Camere ale Parlamentului;

B. actele cu caracter politic ale Parlamentului si ale celor doua Camere;

C. actele birourilor permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului, potrivit legii;

D. decizii ale presedintilor Camerei Deputatilor si Senatului;

E. actele Presedintelui Romaniei:

a) decretele;

b) mesajele si alte acte adresate Parlamentului;

F. actele Guvernului:

a) hotararile, cu exceptia celor care au caracter militar;

b) ordonantele emise in temeiul unei legi speciale de abilitare;

c) ordonantele de urgenta;

d) declaratiile de politica generala si alte asemenea declaratii;

G. deciziile primului-ministru, potrivit legii;

H. actele normative ale organelor de specialitate ale administratiei publice centrale din subordinea Guvernului, potrivit competentei lor stabilite prin lege, adoptate in vederea organizarii executarii legii;

I. actele normative adoptate de autoritatile administrative autonome si de alte autoritati publice, potrivit competentei lor conferite prin lege, in vederea organizarii executarii legii;

J. deciziile, hotararile si avizele Curtii Constitutionale;

K. acte ale plenului Consiliului Superior al Magistraturii, potrivit legii;

L. deciziile pronuntate de Sectiile Unite ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie, ca urmare a solutionarii recursurilor in interesul legii;

M. deciziile si hotararile Curtii Europene a Drepturilor Omului, pronuntate in cazurile in care statul roman are calitatea de parat;

N. actele normative adoptate de persoane juridice — altele decat autoritatile publice — care au fost abilitate prin lege sa asigure executarea unor legi;

O. alte acte care, potrivit unor dispozitii legale, se publica in Partea I a Monitorului Oficial al Romaniei.

Art. 6. — In Partea a II-a se publica:

A. stenogramele sedintelor Camerei Deputatilor si Senatului;

B. stenogramele sedintelor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului;

C. sintezele lucrarilor comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului;

D. rapoartele si darile de seama prezentate Parlamentului de catre autoritatile publice, potrivit Constitutiei sau altor legi, dupa dezbaterea acestora de catre Parlament;

E. intrebari adresate de deputati, respectiv de senatori Guvernului, ministrilor sau altor conducatori ai organelor administratiei publice la care nu s-a raspuns;

F. alte acte prevazute de lege.

Art. 7. — In Partea a III-a se publica, in temeiul unor dispozitii legale, acte juridice, inscrisuri, comunicari, anunturi si altele asemenea.

Art. 8. — In Partea a IV-a se publica, in temeiul unor dispozitii legale, acte juridice referitoare la operatori economici si la alte categorii de persoane juridice, precum si alte acte stabilite prin dispozitii legale.

Art. 9. — In Partea a V-a se publica contractul colectiv de munca incheiat la nivel national si de ramura, conventiile si recomandarile Organizatiei Internationale a Muncii, precum si alte acte stabilite prin dispozitii legale.

Art. 10. — In Partea a VI-a se publica anunturile privind atribuirea contractelor de achizitie publica si a contractelor de concesiune de lucrari si servicii publice, a contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica, precum si alte anunturi stabilite prin dispozitii legale.

Art. 11. — In Partea a VII-a se publica, in temeiul unor dispozitii legale, acte juridice referitoare la societati cooperative si la alte categorii de persoane juridice infiintate de societatile cooperative, precum si alte acte referitoare la cooperatie, stabilite prin dispozitii legale. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.