Modificarea OG 27/2011: COTAR nu vrea clasificare pe stele şi cere ca transportul de pasageri Bucureşti – Ilfov să fie considerat judeţean

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a transmis Ministerului Transporturilor mai multe propuneri la proiectul de modificare şi completare a OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, postat în dezbatere publică pe site-ul ministerului. Printre acestea se numără definirea transportului dintre municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov ca transport judeţean şi nu local, cum prevede proiectul MTI. De asemnenea, COTAR nu este de acord cu clasificarea pe stele şi propune, totodată, reglementarea obţinerii permiselor de conducere pentru tramvaie şi troleibuze.

Prezentăm integral propunerile COTAR de modificare şi completare a OG nr. 27/2011:

1. Art. 3, pct. 33 să se modifice şi să nu se mai prevadă clasificarea pe stele;

2. Art. 3, pct. 47: definiţia transportului rutier judeţean: transportul dintre municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov să fie considerat transport judeţean;

3. Art. 6, alin. (3), lit. g) şi h): să se stabilească şi să se definească într-un singur fel „instructori de conducere auto” sau numai „instructori auto”;

4. Art. 58: Să se stabilească şi să se definească într-un singur fel: „instructori de conducere auto” sau numai „instructori auto”;

5. Art. 62 se modifică şi va avea următorul conţinut:

Art. 62 (1): Şcolile de conducători auto, de tramvaie şi/sau troleibuze fac parte din cadrul instituţional în domeniul siguranţei rutiere.

(2) Pregătirea teoretică şi practică a viitorilor conducători auto în vederea obţinerii permisului de conducere se realizează numai în şcoli de conducere auto, de tramvaie şi/sau troleibuz autorizate.

(3) Autorizarea şcolilor de conducători auto, de tramvaie şi/sau de troleibuze se face în condiţiile stabilite de către autoritatea competentă, prin norme.

(4) Atestarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor de conducere auto se face în condiţiile stabilite de către autoritatea competentă, prin norme.

(5) Şcolile prevăzute în alin. (1) sunt următoarele:

a) Şcolile de conducători auto ori şcoli de conducători de tramvaie şi/sau troleibuze, persoane juridice, care funcţionează înmatriculate ca societăţi comerciale/regii autonome;

b) Şcolile de conducători auto care funcţionează în cadrul unităţilor cu profil auto, aparţinand sistemului naţional de învăţămâmant, de stat sau particular, care şcolarizează numai elevii sau studenţii proprii care frecventează cursurile de specialitate ale unităţilor respective;

c) Şcolile de conducători auto ale Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor sau alte unităţi aparţinând sistemului de siguranţă naţională, care şcolarizează conducatori auto pentru autovehiculele proprii”.

Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, subliniază, în adresa transmisă către Ministerul Transporturilor, că “nu suntem de acord cu propunerile formulate în proiectul ministerului de modificare şi completare a OG nr. 27/2011, întrucât activitatea desfăşurată cu astfel de vehicule este reglementată prin legi speciale, respectiv Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, precum şi Legea nr. 92/2007 privind serviciile de transport public local”.

Amintim că proiectul Ordonanţei de Urgenţă pentru modificarea şi completarea OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere a fost postat pe site-ul Ministerului Transporturilor, în dezbatere publică, pe 16 octombrie, iar propunerile/observaţiile pot fi transmise MTI până la astăzi, 29 octombrie.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.