Normele de aplicare a OUG nr. 11/2013, în dezbatere publică

Ministerul Transporturilor a lansat joi, în dezbatere publică, proiectul Normelor de aplicare a OUG nr. 11/2013 – act normativ care a modificat şi completat OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere. OUG 11 prevedea ca Normele OG 27, aprobate prin OMTI nr. 980/2011, să fie modificate şi completate în termen de 60 de zile de la publicarea sa în Monitorul Oficial, adică în data de 5 mai. De atunci au mai trecut 10 zile şi iată că proiectul noilor norme a apărut. Cei interesaţi pot trimite propuneri sau observaţii până la data de 27 mai.

Amintim că OUG nr. 11/2013, publicată în Monitorul Oficial în data de 5 martie a.c., reglementează 3 noi tipuri de transport rutier de mărfuri și de persoane, ce trebuie autorizate:

– transportul rutier național contra cost de mărfuri efectuat cu vehicule rutiere a căror masă maximă autorizată, inclusiv cea a remorcii/semiremorcii, este cuprinsă între 2,4 tone și 3,5 tone;

– transportul rutier național contra cost de persoane efectuat cu autovehicule având 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, destinate prin construcție și echipate pentru transportul de persoane

– transportului rutier național contra cost/transportului rutier în cont propriu de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate.

Proiectul Normelor metodologice poate fi vizualizat şi AICI.

Potrivit MT, Normele de aplicare a OUG 11/2013 reglementează următoarele aspecte:

– condițiile ce trebuie îndeplinite de către întreprinderi pentru a fi autorizate să efectueze cele trei tipuri de transport rutier menționate mai sus;

– condițiile ce trebuie îndeplinite de către operatorii de transport rutier deja licențiați care intenționează să efectueze și aceste tipuri de transport rutier;

– condițiile ce trebuie îndeplinite pentru efectuarea acestor tipuri de transporturi;

– modificarea unor anexe ale OMTI nr. 980/2011 (modele ale documentelor) sau introducerea unor anexe noi (au fost introduse trei documente noi necesare pentru efectuarea tipurilor de transport enumerate mai sus) care să fie conforme cu noile reglementări în domeniu.

În ANEXA proiectului de ordin sunt prezentate modelele de cerere privind licenţele şi copiile conforme.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

 

1 COMENTARIU

  1. Nuuuuuuuuuuuuu, statul ne distruge intai apoi vor impozite, vor forfetare si atestate si noi am vrut skimbare, na ca a venit skimbarea usl, fsn si mama lor de ciocoi,vorba unuia…..ca ne iau si pielea de pe noi

  2. S-a stiut ca intreprinderile de transport marfa si persoane de 4 ani o duc foarte greu. Cauza: lipsa comenzi din interior, concurenta din exterior, cresterea pretului combustibilului, sistemul de licentiere greoi si nu in ultimul rind a amenzilor usturatoare. Foarte multe societati au parcurile de utilaje peste 3,5 tone neutilizate. Implicit statul roman nu mai realizeaza incasasari suficient de mari din transporturi. Motivatia ca ar fi cauzat accidente conducatorii auto care conduc utilaje de 2,4-3,5 tone este un paravan, un motiv populist.Cind Basascu a fost ministru transporturilor s-a mai incercat si a si fost o perioada de tot feluri de licente, abuzuri, coruptie. S-a desfintat acel sistem, pe vremea guvernelor liberale. S-a dezvoltat rapid sectorul de transport cu utilaje intre 2,4-3,5 tone, si in conditiile crizei. Un exemplu: curieratele. Numai un exemplu daca statul nu intervine un sector se dezvolta. Preturile la curierate au scazut continuu. Concurenta, liberalizare, conducatori auto cu permise cat.B, mobilitate. Care este scopul oirdonantei: Vadit distrugerea unui sector privat mobil, rapid, in favoarea cui?

  3. AM VRUT SCHIMBARE.AVEM SCHIMBARE. IES LA TELEVIZIUNI SI NE RAD IN FATA. DESPRE CE VOR SA FACA EI ACUM CU TRANSPORTUL DE 2,4 -3,5 T ESTE ABERANT. VOR BANI. AVEM FIRME IN ROMANIA , PLATIM TAXE STATULUI ROMAN , SI VIN EI SI NE MAI INCARCA CU NOI POVERI. O SA VINA POLONEZII , UCRAINIENII SAU ALTII SA NE FACA ACEST TIP DE TRANSPORT. DACA NE LASAM CALCATI IN PICIOARE NE MERITAM SOARTA. CRED CA SE APROPIE INCET DAR SIGUR SCHIMBAREA SCHIMBARII. CAND DOMNUL PONTA NE VA LUA TOT IL ROG SA NE ASIGURE GRATUIT MACAR SFOARA SI SAPUN. SA NE GANDIM BINE CE FACEM , PANA MAI ESTE TIMP.

  4. In 23 mai ne vom opri toti din transportat marfa si vom face GREVA GENERALA ! NU vom permite sa scoatem alti bani din buzunar ! Si asa traim de pe o zi pe alta iar orice ban in plus inseamna faliment pentru noi. GREVA GENERALA in 23 MAI

  5. hai sa stam acasa toti cei cu 3,5t doar o luna sa vedem ce se intampla, luam un concediu binemeritat ,sunt mai ieftine si cazarile in perioada asta:), si apoi iti spun eu ca blocam toate marile orase cu aprovizionarea care se face in 80% din cazuri (restrictii de tonaj )cu 3,5t, magazine spitale ,scoli ,institutii si apoi sa vedem ce o sa faca.E cel mai bun lucru credeti-ma, altfel pina nu vad nu cred, nu te poate obliga nimeni sa dai bani pe licente daca nu vrei

  6. le-as plati toate licentele cerute,dar munca nu merge,de angajat nu ai unde sa te angajezi,nemtii au si marfa de transportat si nici licenta nu le trebuie,noi ai platim iar ei dau legi impotriva noastra
    Eu unu m-am saturat/
    de legi proaste de kkt/
    nu vreau sa plec iar din tara/
    eu pe voi v-as da afara

  7. Salut tuturor ! Iata inca o dovada in plus ca ne cred idioti !
    1. Zice in OG (fara numar !) din februarie 2013 ca “…in termen de 90 de zile Min Transp va publica Normele de aplicare/modificare a OUG 27/2011…”.
    2. Zice in OUG 11/2013 ca: “…in termen de 60 zile (adica pe 5 mai !!! nu se stie in care an !) Min Transp va publica Normele ….etc etc. ..”
    3. In site-ul Min Transp (din Romania) exista dezbateri, proiect ale acestor Norme , propunere de aprobare….etc si….ATAT !
    Astazi suntem in 6 iunie 2013, adica la O LUNA de cand trebuiau deja publicate.
    Ba mai mult, in proiect se zice ca termenul de punere in aplicare in fapt, adica controale , amenzi etc, este de 30 iunie. Insa acele Norme nu au aparut.
    Deasemeni ARR de pretutindeni habar nu au de aparitia acestor norme. Idem si ISCTR. Ambele organisme de control, adica strangatoare de bani la bugetul “sarac”al Romaniei. O fi sarac dar cine l-o fi saracit oare ?! Ca doar nu noi !
    Inchei semnaland un paradox = alegem de 22-23 de ani pe cei mai buni dintre cei buni (ma rog ! “buni”cu numele !) in ideea de a ne fi mai bine; pentru ca ei sa faca tot ce le sta in putinta sa ne faca viata mai buna. Sa ne fie gospodarii locurilor in care traim, sa ne creeze locuri de munca, scoli, educatie, parcuri, spitale, sanatorii, camine …si cate si mai cate! Siiii……iata paradoxul : dupa ce au ajuns acolo sus, unde si-au dorit de nu le mai taceau gurile promitandu-ne “trai ca in povesti cu zane bune”…., dupa aceea….zic….ii doare in c… si in cot de noi . Un singur scop au = sa adune bani la buget (pe langa cei adunati pt buzunare proprii); adica ne baga mana in buzunar. Oare de aia i-am ales ? Sa ne fure ? Ca e furt pe fata. Ce sa fie altceva daca ne iau banii si nu ne da nimic in schimb !?!?!?
    Pai daca pentru o amarata de modificare a unei OUG se cacaie atata, si nu respecta termenele de ei propuse….la ce sa ne mai asteptam ? Si mai ale PANA CAND SA-I MAI SUPORTAM ? PANA CAND SA MAI ASTEPTAM ?
    Pe Ceausescu l-au omorat pentru “subminarea economiei nationale” si genocid. dar astia ce fac oare ???
    Pa !

  8. Cum ar fi sa facem o asociatie toti cei cu 3,5t ,vizati de aberanta lege sa stam acasa cu masinile sa platim toti impreuna cei mai buni avocati din tara sau chiar de afara si dupa ce castigam procesul (pentru ca este o aberatie si o discriminare nicaieri in europa nu este asa ceva) sa le trimitem guvernantilor nota de plata la leasing,rovignete asigurari,si sa ne cerem conform legii si banii pierduti pe perioada stationarii din cauza lor pentru ca daca interpretam legea vrei nu vrei nu mai facem transpot legal dupa aparitia acestei legi,si putem primi amenzi retroactiv (ca le poate capul).
    Daca stie cineva de o asociere sa o faca publica ca ma inscriu si eu.

  9. OUG 11/2013 este o lege abuziva. Cat timp conduc o masina pt care permisul meu de conducere imi da voie sa o conduc, care e problema? De ce sa imi mai trebuiasca noi si noi atestate care sa ne goleasca si mai mult buzunarele sarace? Atestate care oriunde in alta parte a lumii nu-si au rostul, din moment ce ai permis de conducere. Sau, cat timp autovehicolul este achizionat din banii mei 100%, platesc impozitul la el catre stat, plus toate darile, taxele, rovignete, accize, tva-uri la tva-uri (!), etc, toate marite, toate platite de cate 2 ori (taxa de drum platita si in pretul carburantului si in rovigneta), toate ineficiente, dar asta e o alta poveste…ce treaba are statul sa’mi intre mie in masina si sa’mi spuna pe cine am voie si pe cine nu sa iau? Iar daca masina este din constructie destinata transportului de marfa cu greutatea respectiva pe care ma oblig sa nu o depasesc, care este problema? Daca depasesc cantitatea, greutatea, masa, etc, fac modificari dupa capul meu pe masina, nu detin permis pt tipul de masina pe care o conduc, atunci da, ok! Atunci incalc o lege de bun simt si elementara. Dar in Romania legile nu mai au nimic de-a face cu bunul simt, ele sunt facute sa ne asupreasca pe noi, pe de-o parte, si sa faciliteze si sa acopere legal furtul conducatorilor asupra noastra, pe de alta parte. Incalcandu-ne astfel cu buna stiinta cele mai elementare si de bun simt drepturi.
    Da, poate ca sunt oameni care transporta persoane cu masinile lor proprietate personala, dar asta nu inseamna ca trebuie sa loveasca in toti proprietarii de astfel de autovehicule acum. Dar chiar si asa sa faca omul, parerea mea e ca tot o lege abuziva este.
    In ceea ca ma priveste, daca am luat toate examenele si detin permis categoria B conform caruia, oriunde in lume pot conduce masini cu maxim 9 locuri, si as detine si o masina costruita si omologata de constructor in acest sens, cu ce drept isi poate pune statul copoii sa ma haituiasca pe strazi, sa vada ce persoane am in masina, daca imi sunt rude, si daca pot dovedi ca imi sunt rude, etc? Iar daca imi sunt prieteni, acest lucru trebuie dovedit, cu numerele lor de telefon in telefonul meu, cu poze din copilarie, eventual marturii scrise ale tertilor, autentificate la un notar (si acela “agreat” de stat), si “reinnoite” la an etc. Poate parea hilar, dar din nefericire la asta se lucreaza. De catre oameni care sunt platiti, culmea, tot din banii nostri, pt a ne fi noua “bine”… Dar cu totii stim ca in realitate noi sprijinim doar un sistem care genereaza birocratie, coruptie, un sistem care ne pune vesnic bete-n roate, ne ingreuneaza vietile. Pestele de la cap se impute, spuneau batranii nostri… Un sistem care ne impovareaza cu noi si noi taxe cat mai absurde si mai aberante, sprijinite de legi cat mai abuzive, mai asupritoare, stufoase pt noi si interpretabile pt “ei”. Daca ai nostri conducatori in loc sa tot fure si-ar face datoria, ar crea locuri de munca, ar aduce investitori si investitii serioase in Romania, ar crea bunastare, oameni nu ar mai apela la tot felul de subterfugii sa faca rost de-un ban cu care abia sa se poata intretine. Si pt asta tot statul sa’l pedepseasca, in loc sa pedepseasca furtul si ineficienta lor. In Romania esti ingradit din toate partile de astfel de legi, orice vrei sa faci esti impovarat de mii de taxe, care pt a le plati esti obligat sa incalci una dintre legile ingraditoare. Altfel, intr-un astfel de mediu nu poti rezista sa faci fata miilor de taxe. Si atunci, in acest cerc vicios intretinut f bine de stat, tot statul, cinic, vine si spune, “ei bine, pe sectorul asta romanul mai “ciupeste” cate ceva, uite, nu se respecta legea, se face “evaziune” hai sa mai adaugam o lege care sa fie si mai ingraditoare.” Cand adevarata evaziune se face acolo, de catre dragii nostri conducatori. Bugetul tarii este sarac si gaurit de firmele lor capusa si de “tunurile” lor. Sa nu mai fure atat si oamenii nu vor mai fi asa de saraci, si nu vor mai fi nici legi stufoase si taxe aberante, care sa acopere furtul lor! Degeaba arata fatarnic cu degetul spre noi. A fost gasit vinovatul – acarul Paun… Ei nu se gandesc ca oamenii fac toate astea pt ca sunt ingraditi, inglodati de indatoriri si taxe fara rost. Nu se gandesc sa mai usureze latul un pic, si poate omul nu ar mai fi asa disperat sa apeleze la masuri extreme. Se arata cu degetul spre Coreea de Nord, dar incet incet si noua ni se pregatesc aceleasi conditii. Pe cand in alte parti statul faciliteaza, usureaza, elimina birocratia si piedicile, ajuta, la noi statul e un bandit cate te fura si te jefuieste pe fata. Pt ca din asta e alcatuit “aparatul de stat” din Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.