PROTESTUL transportatorilor continuă: 10 REVENDICĂRI

Protestul transportatorilor de marfă continuă şi marţi, însă sub o altă formă: Confederaţia Naţională Rutieră (CNR) a transmis Ministerului Transporturilor o listă cu 10 revendicări, iar o primă întâlnire va avea loc joi, numai cu reprezentanţii ministerului, urmând ca solicitarea CNR de formare a unei echipe care să cuprindă şi oficiali ai ministerelor responsabile cu modificările legislative pe care le cer patronatele din activitatea de transporturi să fie luată în discuţie în perioada următoare. Fără aceasta, protestul nu va înceta.

„Protestul continuă sub altă formă: deocamdată pe rol este aşteptarea zilei de joi, când ne vom întâlni cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, dar noi sperăm că ne vom întâlni cu reprezentanţii mai multor ministere – cel al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei, Finanţelor, Departamentului Proiectelor de Investiţii – CNADNR”, ne-a declarat Siegfried Mayer, secretarul genearal al CNR, care ne-a pus la dispoziţie şi lista cu cele 10 revendicări.

„Lista de revendicări este aproape similară cu cea din 22 mai, cuprinsă în minuta semnată de CNR şi UNTRR cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu”, precizează reprezentantul CNR.

Publicăm integral lista:

„1. Apariţia în decembrie, în Monitorul Oficial, a modificărilor HG 69 (eliminând suspendarea a 10% dintre copiile conforme), OG 43, OUG 11(conform CIS), OG 27, OG 15 (scăderea preţurilor pentru rovinietă) şi începerea modificării OG 37, în acest fel reducând substanţial amenzile, creând proporţionalitate între abatere şi amendă.

2. Renunţarea la aplicarea plăcuţelor ce derivă din OMT 1640 (înscrierea datelor obligatorii prin Directiva CE 96/53 la rubrica “Observaţii” din talon, măsurătoarea efectuându-se la orice staţie ITP).

3. Modificarea Codului fiscal, în sensul introducerii noţiunii de “carburanţi profesionali” şi crearea posibilităţii de recuperare a unei cote părţi din acciză, în valoare de minim 130 euro/1.000 l. de carburanţi.

4. Eliminarea taxelor de intrare în oraşe şi cele judeţene în cazul circulaţiei pentru încărcare şi/sau descărcare de marfă, deoarece nu transportatorii sunt generatorii de trafic, ci beneficiarii/expeditorii de mărfuri. În acest fel ne aliniem practicii europene.

5. Eliminarea celor 7 eurocenţi mărire de acciză, precum şi a modificării calculului accizelor în raport cu inflaţia.

6. Reducerea cuantumului amenzilor cuprinse în noul Cod Rutier, coroborat cu regândirea efectelor asupra şoferilor profesionişti a suspendării dreptului de conducere pe perioade lungi (prin asta împingându-i în somaj).

7. Majorarea diurnei interne la minim 40 lei/zi pentru bugetari şi x 2,5 pentru firmele private, concomitent cu renunţarea la condiţionarea de a fi pe profit.

8. Îndemnul către autorităţi (ISCTR, Poliţie, MT etc.) de a acţiona proactiv în vederea stârpirii fenomenului de furt de combustibili, furt de marfă şi crearea unei siguranţe a parcării şoferilor pentru efectuarea odihnei regulamentare.

9. Eliminarea fiscalităţii exagerate, deghizată în lupta împotriva firmelor pirat şi găsirea soluţiilor reale pentru realizarea simplă al acestui deziderat comun.

10. Bugetarea lucrărilor de infrastructură deja începute şi abandonate la nivel de ţară, cu termen de finalizare cât mai rapid, prioritate primind folosirea fondurilor europene, în detrimentul efortului propriu din bugetul de stat. Aici putem nominaliza ca prioritare Coridorul IV Pan-European, segmentul între Sibiu şi Piteşti, precum şi pasajele de la Arad.

Lista este deschisă…”.

Vă vom ţine la curent cu rezultatul discuţiilor de joi de la Ministerul Transporturilor. La întâlnire vor participa şi cei de la UNTRR – semnatari, alături de CNR, a Minutei încheiate în 22 mai.

Prezenţa COTAR nu se mai justifică, atât timp cât revendicarea lor privind pirateria în transporturile de persoane a fost deja luată în discuţie cu ministrul Ramona Mănescu şi au semnat o minută prin care demnitarul se angajează ca, până la sfârşitul acestui an, să emită un proiect de Ordonanţă de urgenţă pe această temă.

Magda SEVERIN 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.