Revizuirea regulamentului privind tahografele digitale, votata in Parlamentul European

Comisia de Transport si Turism din Parlamentul European a votat raportul eurodeputatei PSD Adriana Ticau, privind revizuirea regulamentului privind tahografele digitale. Obiectivul propunerii legislative de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 3821/85 privind aparatura de inregistrare in transportul rutier si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006, este acela de a  asigura respectarea mai stricta a normelor privind timpul de conducere si perioadele de repaus (regulile sociale) pentru soferii profesionisti, ceea ce va duce la cresterea gradului de protectie a conducatorilor auto si a sigurantei rutiere.

Adriana Ticau, raportor al Parlamentului European pentru acest regulament, a subliniat ca “Siguranta rutiera este o prioritate a Uniunii Europene. Anual, in UE aproximativ 35.000 de oameni isi pierd viata in accidente rutiere, si alti aproximativ 1,3 milioane sunt raniti, una dintre cauzele principale ale accidentelor rutiere fiind oboseala la volan. Tahografele sunt utilizate in transportul rutier pentru a monitoriza respectarea normelor privind timpul de condus si perioadele de odihna, astfel incat sa se asigure conditii decente de munca pentru soferii profesionisti si o competitie corecta intre operatorii de transport. Noua initiativa legislativa isi propune sa contribuie la cresterea sigurantei rutiere, sa reduca costurile administrative si sa reduca numarul controalelor in trafic prin utilizarea noilor tehnologii. Pentru ca regulamentul sa fie eficient, statele membre si autoritatile de control trebuie sa investeasca atat in echipamente capabile sa comunice de la distanta cu noile tahografe digitale, cat si in pregatirea personalul insarcinat cu controlul traficului rutier.”

Noul tahograf digital

Noul tahograf digital va avea noi functionalitati, precum inregistrarea locatiei vehiculului prin satelit (GNSS), un sistem de comunicatii fara fir pentru reducerea controalele rutiere in trafic si integrarea cu alte sisteme inteligente de transport. De asemenea, textul introduce masuri mai stringente legate de imbunatatirea credibilitatii atelierelor, sporirea protectiei cardului conducatorului auto impotriva manipularii frauduloase, ameliorarea formarii agentilor de control, un nivel minim de armonizare al sanctiunilor si modernizarea normelor de utilizare.

Raportul Comisiei TRAN a intarit prevederile regulamentului privind protectia datelor cu caracter personal si a vietii private a soferilor.

Integrarea permisului cu cardul de sofer

In ceea ce priveste integrarea permisului de conducere cu cardul de sofer, raportul eurodeputatei Adriana Ticau solicita Comisiei sa vina, in doi ani de la intrarea in vigoare a regulamentului, cu un studiu de impact privind fezabilitatea integrarii, intr-un singur document, a celor doua acte. Comisia va trebui sa analizeze toate solutiile tehnice disponibile, problemele legate de compatibilitatea si securitatea cardurilor precum si aspectele legate de protectia datelor.

De asemenea, raportul comisiei TRAN solicita ca eliberarea si reinnoirea cardurilor de conducator auto sa se efectueze in 15 zile de la solicitare.

Desi au fost depuse mai multe amendamente ce vizau modificarea Regulamentului 561/2006 privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale in domeniul transporturilor rutiere, care vizau extinderea exceptiilor derogarilor acordate de catre statele membre comparativ cu propunerea Comisiei, comisia TRAN a optat pentru pastrarea unui numar redus de derogari.

Votul in plenul Parlamentului European privind revizuirea regulamentului privind tahografele digitale este prevazut pentru sesiunea plenara din luna iulie.

Imagine: Jean-Mihai PALSU 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.