6,3 km din Centura Braşovului intră de mâine în circulaţie

CNADNR anunţă deschiderea circulaţiei pe tronsonul 3 al Variantei Ocolitoare Braşov, în lungime de 6,34 km, construit din fonduri europene, de firma Vectra Service SRL, după ce contractul fusese atribuit iniţial companiei Alpine Bau, în martie 2012, şi reziliat  în iulie anul acesta, odată cu intrarea în insolvenţă a constructorului, care apucase să execute 56% din lucrări. Inaugurarea jumătăţii de şosea de centură – care va însuma 13,63 km – se va face în prezenţa directorului general al CNADNR, Narcis Neaga, precizează un comunicat remis redacţiei de companie.

Bătălia pe construirea centurii Braşov a fost acerbă, numai pentru tronsonul 3 intrând în cursă la licitaţie 17 constructori (12 firme şi asocieri) în 29 iulie 2011. Pentru tronsonul 1 au depus oferte 6 firme şi asocieri (în total 11 constructori).

Potrivit anunţului de licitaţie publicat pe SEAP, şoseaua de centură urma să fie realizată în regim de drum naţional, cu 4 benzi (câte 2 pe sens), iar valoarea totală a contractului era estimată la 256.341.242 lei, fără TVA. Astfel, contractul pentru Lotul 1: Tronson I DN1 – DN11, cu o lungime de 7,292 km, avea valoarea estimată de 147.750.986 lei, iar cel pentru Lotul 2: Tronson III DN13 – DN1 (6,34 km), de 108.590.255 lei.

Finanţarea era asigurată prin FEDR (85%) şi de la bugetul de stat (15%), execuţia lucrărilor pentru fiecare lot a fost stabilită la 12 luni, iar perioada de garanţie, la 24 luni.

“În data de 12.03.2012 CNADNR-SA a semnat cu Antreprenorul Alpine Bau GmbH un contract, având ca obiectiv principal lucrările de Construcţie a Variantei de Ocolire a Municipiului Braşov, Lot 1: Tronson I, DN 1 – DN 11. Contractul menţionat a fost reziliat de către CNADNR-SA în data de 10.07.2013, din cauza intrării în insolvenţă a Antreprenorului Alpine Bau GmbH. Stadiul fizic al lucrărilor la momentul rezilierii contractului era de 56%”, precizează CNADNR.

Contractul a fost atribuit firmei VECTRA SERVICE S.R.L, pentru 97.587.883,61 lei (fără TVA) (85% fonduri FEDR), iar consultanţa a fost asigurată de firma EGIS ROMANIA S.A. 

CNADNR precizează că a transmis noului constructor “notificări în vederea  cuantificării sumelor reprezentând penalităţile datorate de către Antreprenor”, iar acesta a calculat până în prezent datorii de aproape 40.000 de lei pe care le va imputa companiei alpine Bau.

“Până la data de 03.12.2013, suma datorată de Alpine Bau GmbH se ridică la valoarea de 33.816,30 lei, reprezentând dobânda pentru nerecuperarea avansului acordat. La această sumă se va adăuga valoarea lucrărilor de remediere ce vor fi determinate de expertiza tehnică ce se va realiza la reluarea lucrărilor de către noul antreprenor şi vor fi recuperate din Garanţia de Bună Execuţie a Antreprenorului Alpine, în conformitate cu prevederile contractuale”.

Pentru Lotul 1: Tronson I, DN -DN 11, documentaţia de atribuire a contractului a fost finalizată şi urmează să fie transmisă Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP), spre aprobare.

Pentru Tronsonul II al Centurii Braşov, cuprins între DN 11 – DN 13, Documentaţia de atribuire pentru proiectare si execuţie a fost transmisă deja la ANRMAP, în vederea aprobării, mai precizează CNADNR.

Iată traseul Tronsonului III DN 13 – DN 1 al Centurii Braşov: se desprinde din centura existentă care face legătura între DN11 şi DN13 (Tronsonul II), printr-un pasaj superior ce traversează DN 13 (legătura între varianta de ocolire şi DN 13 se realizează prin intermediul unui nod rutier).

Au fost construite 5 lucrări de artă:

* un pasaj de 116,00 m, la km 0+423;

* un pod de 26,60 m, la km 2+044;

* un pasaj de 105,27 m, la km 3+282;

* un pasaj de 85,60 m, la km 4+432;

* un pasaj cu 3 deschideri de câte 40,40 m şi o lungime totala de 132,40 m, la km 5+805.

Pentru asigurarea legăturii cu reţeaua stradală a municipiului Braşov, la km 1+795 (intersecţie cu str. Plugarilor), a fost amenajată o intersecţie la nivel tip giraţie.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.