CNADNR cere finanțare europeană pentru proiectele noi și cele fazate

La două zile de la anunțul Ministerului Fondurilor Europene privind deschiderea apelurilor de finanțare pentru proiectele fazate (neterminate în exercițiul financiar european 2007 – 2013 și nici în cei doi ani de prelungire acordați de Comisia Europeană), CNADNR informează că a “demarat procesul de pregătire a aplicaţiilor”.

Astfel, CNADNR va cere finanțare europeană pentru 3 autostrăzi, 6 drumuri naționale și 5 șosele de centură – proiecte fazate, deoarece nu le-a realizat în Programul Operaţional Sectorial de Transport (2007-2013) pentru faza 1 și Programul Operaţional Infrastructura Mare (2014-2020) pentru faza a 2-a.

CNADNR anunță că “va elabora şi va depune în cel mai scurt timp aplicaţiile de finanţare pentru proiectele prioritare pentru dezvoltarea sistemului de transport stabilite prin Master Planul General de Transport, scopul principal fiind asigurarea finanţării pentru faza a 2-a a proiectelor fazate”.

Proiectele de autostrăzi care vor face obiectul notificărilor de fazare sunt:

– Autostrada Lugoj – Deva (secţiunea Dumbrava – Deva – compusă din loturile 2, 3 si 4);

– Autostrada Sebeş – Turda (loturile 1, 2, 3, 4);

–  Autostrada Timişoara – Lugoj (fazarea a luat în calcul exclusiv lotul al 2-lea, în speţă lucrările conexe).

Proiectele de reabilitare sau modernizare de drumuri naționale pentru care urmează a fi depuse notificări sunt:

– DN 56 – Craiova – Calafat

– DN 66 – Rovinari – Petroşani

–  DN 76 – Deva – Oradea

– DN 6 – Alexandria – Craiova

–  DN 5 – Bucureşti – Adunaţii Copăceni

–  DN 73 – Piteşti – Braşov).

Variantele de Ocolire fazate:

– Caracal

–  Carei

– Braşov

–  Târgu Jiu

–  Suceava.

Acestora li se adaugă fazarea construirii Podului de la Giurgiu.

Autostrada Sibiu-Pitești, mutată în proiectele noi

Proiectele noi, finanţate integral în cadrul POIM 2014 – 2020, cuprind Autostrada Sibiu – Pitești, mutată ca proect nou după ce a fost ratată timp de 11 ani în exercițiul financiar 2007 – 2013, 4 drumuri expres, 2 centuri rutiere – de construit -, modernizarea unei centuri și a 3 drumuri naționale etc., două variante ocolitoare și măsurile de siguranță pe DN1.

Aceste proiecte fac parte din “Obiectivul Strategic 1.1. Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN – T centrală”:

–  Autostrada Sibiu – Piteşti (faza proiectare şi ulterior, faza de execuţie);

–  Drum expres Ploieşti – Buzău;

–  Drum expres Buzău – Focşani;

–  Drum expres Focşani – Bacău;

–  Drum expres Legătura A3 – Aeroport Henri Coandă;

–  Construcţia Variantei de Ocolire Târgu Mureş;

–  Construcţia Variantei de Ocolire Bacău;

–  Modernizarea Centurii rutiere a municipiului Bucureşti: A1 – DN 7; DN 2 – A2;

– Modernizare DN Piteşti – Râmnicu Vâlcea – Racoviţă;

– Modernizare DN Câmpina – Săcele;

–  Modernizare DN A1 – Titu – Bâldana – Târgovişte;

– Varianta de Ocolire Tecuci;

–  Varianta de Ocolire Mihăileşti;

–  Măsurile de siguranţă pe DN 1;

–  Strategia ITS (faza de proiectare), precum şi alte proiecte identificate, cu condiţia includerii acestora în Master Planul General de Transport.

Bugetul pentru infrastructura rutieră din alocarea totală aferentă Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM) este de 3,27 miliarde euro iar solicitantul eligibil este CNADNR.  

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.