Contracte semnate pentru loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş – Turda

CNADNR a semnat, astăzi, contractele pentru proiectarea şi execuţia loturilor 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş – Turda. Câştigătorii licitaţiei au fost anunţaţi încă din decembrie, dar până acum au fost soluţionate contestaţiile. În februarie 2015 lucrările ar trebui să fie gata, durata de execuţie fiind prevăzută  la 22 de luni, din care 4 luni – proiectare şi 18 luni – şantier. Garanţia lucrărilor este de 4 ani (48 de luni) de la finalizare. Finanţarea este asigurată din Fonduri Europene ( 85%) şi din Bugetul de Stat (15%).

Lotul 3, cuprins între km 41+250 – km 53+700, a fost atribuit Asocierii TIRRENA SCAVI SPA – SOCIETA ITALIANA PER CONDOTTE D’ACQUA SPA şi are o valoare totală de 420.511.921,44 lei, fără TVA.

Lotul 4, cuprins între km 53+700 – km 70,  a fost atribuit Asocierii SC PORR CONSTRUCT SRL – PORR BAU GmbH şi are o valoare totală de 470.004.894,83 lei fără TVA.

Proiectarea ar trebui să fie gata la mijlocul lunii august, când este prevăzută demararea execuţiei lucrărilor.

În acest fel va putea începe construirea primilor kilometri noi de autostradă de la venirea la putere a Guvernului Ponta (la 2 ani şi 3 luni).

CNADNR a anunţat în 26 decembrie 2013 constructorii câştigători ai licitaţiei pentru realizarea Autostrăzii Sebeş-Turda, împărţită în 4 secţiuni, cu o lungime totală de 70 km.

Licitaţia fusese lansată în 22 iulie, dar în octombrie Guvernul a modificat indicatorii tehnico-economici ai investiţiei, astfel că aceasta va costa dublu: 4,64 miliarde lei. Pentru toate cele 4 loturi ale autostrăzii au fost depuse 43 de oferte. 

Pentru proiectarea şi construirea lotului 1, de 17 km, a fost selectată asocierea italiană Impregilo – Salini.

Lotul 2, de 24,2 km, va fi realizat de asocierea de 9 firme italiene şi româneşti RCM Construzioni/Imob Lux Construct/Consinit/Societatea de Construcţii Napoca Impresa Ferrara S.N.C Di Angela & Rossella Ferrara/T Dancor RomConstruct/Shelter Construct/Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna/Schiavo & C/Eurocerad International.

Cu contractul semnat încă din aprilie anul trecut pentru construirea lotului 3A1 Gilău – Nădăşelu, de 8,7 km, al autostrăzii Transilvania, în valoare de 258,2 milioane lei, Asocierea Spedition UMB-Tehnostrade nu a început încă lucrările, CNADNR amânând operaţiunea, din lipsă de bani. 

Noul ministru al Transporturilorm Dan Şova, susţine că acum fondurile nu lipsesc, dar nici nu explică blocarea şantierului.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.