FOTOREPORTAJ. Pionierat în România: PTCF Nădlac, la nivel de autostradă

Am parcurs autostrada A1 Timişoara – Arad cu destinaţia noul PTCF Nădlac şi mi-am amintit, cu plăcere, de luna decembrie 2011, când constructorii finalizau lucrările primului lot de autostradă din vestul şi centrul ţării (cu lungimea de 32 km). Lucrările aveau – pentru mine, cel puţin -, caracter de noutate absolută, de senzaţie.

Între timp, zestrea de kilometri de autostradă a crescut în vestul şi centrul ţării cu cira 198 de km – un total de 14 loturi noi ai autostrăzii A1, fiecare finalizare de nou lot însemnând o nouă experienţă, noi momente de bucurie, de emoţie, un imens câştig pentru o circulaţie modernă, rapidă şi, mai important, de maximă siguranţă rutieră.

Acest fotoreportaj poate prezenta, chiar şi fără prea multe comentarii, lucrări specifice pentru un proiect foarte aproape de inaugurare. Pe ambele părţi ale graniţei româno-maghiare, constructorii execută ultimele lucrări de montaj, marcaje, parapete şi ecologizare-renaturare.

Viitoarele containere – care vor adăposti, în comun, ofiţerii de graniţă români şi maghiari – sunt în poziţie finală; ultimele copertine se montează aceste zile. Marcajele pentru TIR-uri şi autoturisme sunt în mare parte terminate, se execută ultimele lucrări la instalaţiile sanitare, la cântarele pentru TIR-uri, se monteaza gardul ce va delimita cele 2 sensuri de circulaţie în PTCF.

Lucrările sunt în faza finală şi la km 25 – viitoarele spaţii de odihnă -, la km 28 – nodul Pecica – şi la km 38-39 – nodul Arad. În acest sens, mi se pare realist termenul de finalizare data de 10 iulie (neoficial anunţat pe santier), când vom avea un tronson continuu de autostradă de 92 km, de la Remetea Mare la Nădlac.

Iar în varianta terminării în avans, în toamna acestui an, a lotului 2 Timişoara- Lugoj şi conectarea la lotul 1 Lugoj Deva (total 54 km), vom circula continuu de la Traian Vuia la Nădlac pe 146 de km, cu timp de parcurgere pentru autoturisme de 1,5 ore şi de 2 ore pentru TIR-uri – traseu care necesita în anii trecuţi, doar pentru traversarea oraşelor Lugoj, Timişoara şi Arad, aproape 1,5 ore.

Marius Popovici

autostrada, nădlac-arad 3

Nod rutier Arad, Km 38,0

autostrada, nădlac-arad 1

Indicator benzi autovehicule la intrare în ţară

autostrada, nădlac-arad, lucrari, santier 2

Vedere generală spre PTCF Nădlac

autostrada, nădlac-arad, lucrari, santier 1

Lucrări finale Km 38,5 – nod Arad

autostrada, nădlac-arad, lucrari

Suprastructură cântar Tir-uri

autostrada, nădlac-arad, lucrari, santier 5

Marcaj parcare TIR-uri, km 1,500

autostrada, nădlac-arad, lucrari, santier

Montare copertină control TIR-uri

autostrada, nădlac-arad, lucrari, santier, vama

Montare containere şi copertină control autoturisme

autostrada, nădlac-arad

Vedere spre autostrada maghiară M43

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.